Kurierska - przedpłata - 15 zł Kurierska - pobranie - 19 zł
List Polecony Ekonomiczny - 8 zł List Polecony Priorytet - 9 zł
WF-FaKiR WINDOWS PRESTIŻ
Finanse i księgowość WF-FaKir PRESTIŻ
Finanse i księgowość WF-FaKir dla Windows jest systemem przeznaczonym do obsługi pełnej księgowości w przedsiębiorstwach handlowych, usługowych oraz produkcyjnych.
Może być stosowany:
- jako element składowy systemu zarządzania firmami Asseco WAPRO i współpracować z innymi aplikacjami tego systemu,
- niezależnie, jako samodzielny program finansowo – księgowy.
Program wyposażony został we wszystkie wymagane przepisami prawa mechanizmy potrzebne do księgowania bieżącej działalności podmiotów gospodarczych zobowiązanych do prowadzenia ksiąg handlowych.
Wieloletni rozwój programu, w dużej mierze oparty o doświadczenia szerokich rzesz jego użytkowników, ukierunkowany jest na:
- pełną automatyzację wszystkich możliwych operacji niewymagających decyzji księgowego. Pozwoliło to obniżyć do minimum pracochłonność związaną z wprowadzaniem i dekretacją dokumentów w programie,
- udostępnienie w postaci przetworzonej danych finansowo – księgowych, wymaganych w procesach zarządzania firmą.
Pełna automatyzacja w programie została osiągnięta poprzez udostępnienie między innymi:
- mechanizmów automatycznego rozliczania rozrachunków,
- automatów księgujących, ułatwiających proces księgowania standardowych dokumentów,
- mechanizmów automatycznie dekretujących „koszty do rozliczenia w czasie” (np. prenumeraty, abonamenty itp.),
- mechanizmów automatycznych przeksięgowań, przeszacowań (miesięcznych i rocznych),
- mechanizmów automatycznie naliczających różnice kursowe,
- mechanizmów automatycznego, dynamicznego dekretowania importowanych dokumentów (Moduł MAGIK II opisany niżej. Dotyczy pracy programu w systemie Asseco WAPRO),
- moduł tworzenia raportów użytkownika,
- szereg innych mechanizmów poprawiających ergonomię, dokładność i szybkość wykonywanej pracy oraz mechanizmy przyspieszające i ułatwiające dostęp do danych.
Ponadto, program wyposażony jest w e-Archiwum, w którym można zapisywać i przechowywać faktury elektroniczne (e-Faktury) oraz kopie elektroniczne standardowych dokumentów a funkcja wyświetlania e-Dokumentów jako załączników do księgowanych dokumentów systemowych zdecydowanie ułatwia pracę księgowym.
* W systemach pracujących na wspólnej bazie z programem WF-Mag dla Windows, e-Dokumenty dołączone w tym programie do dokumentów handlowych, automatycznie widoczne są w programie WF-Fakir dla Windows.
Korzyści z użytkowania programu WF-FaKir dla Windows
- Zwiększona efektywność i dokładności pracy księgowego, poprzez zautomatyzowanie wszystkich operacji niewymagających jego decyzji,
- Równomierne rozłożenie pracy księgowych w całym okresie obrachunkowym, wynikające z możliwości importowania i księgowania dokumentów praktycznie natychmiast po ich zarejestrowaniu w systemie zarządzania sprzedażą (dotyczy pracy w jednym systemie z programem WF-Mag dla Windows),
- Skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzania dokumentów i ich dekretowanie. Zaoszczędzony tym sposobem czas może być przeznaczony na przeprowadzanie istotnych z punktu widzenia działania firmy bieżących analizy jej wyników ekonomicznych , na przykład przy pomocy modułu WF-Analizy,
- Zmniejszenie nakładów pracy w firmie związanych z wprowadzaniem danych wynikające z możliwości pracy na wspólnej bazie danych z programem zarządzania sprzedażą (dotyczy pracy z programem WF-Mag dla Windows).
WF-FaKir PRESTIŻ - Podstawowe funkcje programu
Ewidencja dokumentów
- Dokumenty - W programie możliwe jest zarejestrowanie wszystkich typów dokumentów, prostych i złożonych, w tym dokumentów walutowych. Program posiada predefiniowany zestaw dokumentów, który może być dowolnie rozbudowany o własne typy dokumentów.
- Dzienniki – W programie jest możliwość utworzenia dowolnego zestawu dzienników. Po przypisaniu dokumentów do odpowiednich dzienników, mogą one być rejestrowane w sposób uporządkowany, w odpowiednich dziennikach.
- Formuły automatycznego dekretowania – pozwalają na automatyzację procesu rejestracji dokumentów.
- Przeglądanie i analiza zaewidencjonowanych dokumentów – program posiada rozbudowany moduł przeglądania dokumentów, który umożliwia dowolne filtrowanie, wybór dowolnych zestawów dokumentów i przeglądanie ich za dowolny okres i pod dowolnym katem.
- Własne klasyfikacje użytkownika – program umożliwia tworzenia własnych klasyfikacji dokumentów oraz zapisów księgowych, które później można wykorzystać do odfiltrowania tych dokumentów lub zapisów w oknie przeglądarki lub na wydrukach.
Księga główna
- Rozbudowane mechanizmy przeglądania księgi głównej – okno przeglądarki księgi głównej wyposażone w rozbudowane mechanizmy zestawiania zapisów, obrotów i sald w oknie i na wydrukach. Zapisy można zestawiać wg. kont, okresów, MPK lub zestawić raport obrotów konta.
- Wydruki – program wyposażony jest komplet wydruków wymaganych przepisami prawa, wydruków statystycznych, w tym bilansu, rachunku wyników, dzienników księgowań i innych,
- Automatyczne naliczanie obowiązkowej korekty kosztów podatkowych zgodnie z art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - program automatycznie nalicza korekty zarówno dla:
- transakcji zakupu zaksięgowanych bezpośrednio w programie, najczęściej jednorazowo zaliczanych w koszty uzyskania przychodów,
- transakcji zakupu towarów handlowych, najczęściej zaliczanych w koszty uzyskania przychodów odpowiednio do rozchodów / sprzedaży towarów handlowych;
- Automatyczne zamykanie okresów i lat obrachunkowych – w trakcie zamykania okresów możliwe jest wykonanie przez program automatycznych przeksięgowań, przeszacowań, a w trakcie zamykania roku obrachunkowego, dodatkowo automatycznie tworzony jest bilans otwarcia następnego roku. Bilans otwarcia może być wielokrotnie aktualizowany, aż do zamknięcia poprzedniego roku obrotowego.
Rozrachunki
- Automatyczne, półautomatyczne i ręczne rozliczanie lub kompensata należności i zobowiązań,
- Możliwość automatycznego rejestrowania i rozliczania rozrachunków już na etapie rejestrowania dokumentów, w tym walutowych. Dodatkowo dla rozrachunków walutowych, program umożliwiaautomatyczne naliczanie różnic kursowych.
- Automatyczne tworzenie dokumentów przelewu, wezwań do zapłaty, not odsetkowych oraz naliczanie odsetek bezpośrednio z okna przeglądarki rozrachunków.
- Komplet zestawień umożliwiających pełną analizę stanu należności i zobowiązań.
Ewidencja VAT
- Automatyczne ewidencjonowanie zapisów w rejestrze VAT podczas operacji dekretowania dokumentów.
- Automatyczna kontrola zgodności kont księgi głównej z zapisami w rejestrach VAT.
- Automatyczne tworzenie i drukowanie deklaracji VAT-7.
- Automatyczne naliczanie korekt podatku VAT zgodnie z art. 89a i 89b ustawy o podatku od towarów i usług:
- Podatku należnego zgodnie z art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług, tzw. ulga na złe długi, wraz z automatycznym wypełnianiem zawiadomienia VAT-ZD;
- Podatku naliczonego zgodnie z art. 89b ustawy o podatku od towarów i usług, tj. obowiązkowe obniżenie podatku naliczonego wynikającego z nierozliczonych transakcji zakupu po upływie 150 dni od terminu płatności;
- Pełna obsługa dokumentów importowych i eksportowych oraz transakcji wewnątrzwspólnotowych.
- Możliwość tworzenia dowolnej ilości własnych klasyfikacji zapisów w rejestrze VAT,
- Możliwość tworzenia dowolnych zestawień w oparciu o dane zawarte w rejestrach VAT.
Automatyzacja pracy
- Automaty księgujące VAT – umożliwiają one zdefiniowanie dowolnej ilości schematów księgowań dokumentów. W trakcie rejestrowania dokumentów wystarczy wybrać odpowiedni schemat, po czym dokument może zostać w całości automatycznie zadekretowany.
- Automatyczne, okresowe przeksięgowywanie i dekretowanie kosztów do rozliczenia w czasie i innych kwot rozliczanych w czasie.
Automaty księgujące programu umożliwiają zdefiniowanie planu przeksięgowań wskazanej kwoty w dekretowanym dokumencie. Plan przeksięgowań umożliwia rozłożenie jej na dowolną ilość okresów obrachunkowych i przypisania każdej pozycji odpowiedniego schematu przeksięgowania. Podczas zamykania okresów obrachunkowych, WF-FaKir umożliwia automatyczne tworzenie not księgowych zawierające wszystkie wymagane przeksięgowania kwot do rozliczenia w czasie, w danym okresie obrachunkowym.
- Automatyczny import i dekretowanie dokumentów z systemu sprzedaży, kadrowo – płacowego oraz zarządzania majątkiem firmy. Program WF-FaKir posiada wbudowane moduły automatycznego importu i dynamicznego dekretowania importowanych dokumentów z powyższych aplikacji. W zależności od konfiguracji całego systemu, import dokumentów może odbywać się:
- za pośrednictwem plików wymiany, gdy oba programy pracują w niezależnych bazach danych;
- bezpośrednio, gdy oba programy pracują w jednej, wspólnej bazie danych (dotyczy wyłącznie w z programami systemu Asseco WAPRO).
W modułach importu można definiować schematy dekretowania wszystkich importowanych dokumentów, w tym dynamicznie prowadzić obliczenia, tworzyć opisy importowanych dokumentów. Zakres automatyzacji tego procesu zależy od programu, z którym współpracuje WF-FaKir. Pełne możliwości automatyzacji wymiany danych możliwe są wyłącznie pomiędzy aplikacjami systemu Asseco WAPRO.
- Automatyczne naliczanie:
- obowiązkowej korekty kosztów podatkowych zgodnie z art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- korekt podatku VAT:
- podstawy opodatkowania oraz podatku należnego zgodnie z art. 89a ustawy
- Synchronizacja danych z pozostałymi aplikacjami systemu zarządzania firmą. Synchronizacja wspólnych danych jest możliwa wyłącznie pomiędzy aplikacjami systemu Asseco WAPRO.
- Konwersja z WF-FaKir dla DOS. Program w pełni importuje wszystkie dane programu WF-FaKir dla DOS. Po konwersji danych jest natychmiast gotowy do kontynuowania pracy w nowym środowisku.
- e-Archiwum - Moduł Zarządzania Dokumentami
- Zapisywanie i przechowywanie e-Dokumentów
- e-Faktury (faktury elektroniczne);
- Kopie elektroniczne klasycznych dokumentów (skany dokumentów);
- Zapisywanie dokumentów w kontekście:
- Księgowanych dokumentów systemowych
- Firmy
- Kontrahentów
- Pracowników
- Dostęp do dokumentów bezpośrednio w interfejsie programu. Na przykład zapisane w e-Archiwum e-Dokumenty do dokumentów systemowych, w interfejsie programu stanowią załączniki do zaksięgowanych dokumentów, a podgląd dostępny jest po przyciśnięciu jednego przycisku;
- W wybranym kontekście można zapisać dowolnie wiele e-Dokumentów;
- W systemach, w których system zarządzania sprzedażą WF-Mag dla Windows pracuje na wspólnej bazie z systemem finansowo - księgowym WF-FaKir dla Windows, e-Dokumenty powiązane z dokumentami handlowymi w programie WF-Mag dla Windows, są automatycznie widoczne jako załączniki zaksięgowanych dokumentów w programie WF-FaKir dla Windows;
Controlling
- Miejsca Powstawania Kosztów – program wyposażony jest w moduł umożliwiający definiowanie, obsługę i rozliczanie centrów kosztowych (MPK) wraz z ich analizą.
- Plany budżetowe firmy – program umożliwia tworzenia rocznych, lub częściowych planów budżetowych firmy z możliwością kontroli ich realizacji.
- Analiza wskaźnikowa – obsługa podstawowych wskaźników odpowiedzialnych za kondycję firmy (wskaźniki rentowności, płynności, aktywności, wydajności i wiele innych) wraz z możliwością śledzenia ich zmian w czasie.
- Raporty i zestawienia – Program umożliwia tworzenie zarówno raportów i zestawień, do których dane pobierane są, po odpowiednim odfiltrowaniu, bezpośrednio z bazy danych programu bez złożonych kalkulacji, jak raportów, w których prezentowane dane wymagają wstępnych obliczeń i kalkulacji.
- Zestawienia danych - Poza bogatym zestawem dostarczanych z programem wydruków i zestawień, WF-FaKir umożliwia podłączenia własnych raportów wykonanych w technologii CRYSTAL REPORTS, lub modyfikacji istniejących raportów.
- Kalkulacje i obliczenia - program posiada rozbudowany moduł umożliwiający tworzenie raportów prezentujących wyniki złożonych obliczeń i kalkulacji, na przykład rozbudowanego rachunku wyników uwzględniającego wiele rodzaje działalności, z wynikami pośrednimi lub inne. Moduł wyposażony jest zestaw formuł obliczeniowych, umożliwia również stosowanie obliczeń warunkowych.
- Współpraca z programem WF-Analizy – współpraca z programem WF-Analizy umożliwia tworzenie dodatkowych raportów i zestawień niedostępnych w programie WF-FaKir, w postaci zaawansowanych, wielowymiarowych analiz opartych o dane programu WF-Fakir dla Windows.
WF-FaKir PRESTIŻ - Współpraca
- Program WF-FaKir dla Windows w pełni integruje się z aplikacjami systemu zarządzania firmą Asseco WAPRO:
- Systemem zarządzania sprzedażą i magazynami „WF-Mag dla Windows”
- Systemem zarządzania majątkiem firmy „WF-bEST dla Windows”
- Systemem kadrowo – płacowym „WF-Gang dla Windows"
- Programem „WF-Analizy dla Windows” przeznaczonym do tworzenia zaawansowanych, wielowymiarowych analiz opartych na danych programów „WF-Mag dla Windows oraz „WF-Fakir dla Windows”;
Wszystkie aplikacje mogą pracować na rozłącznych bazach danych lub na jednej, zsynchronizowanej bazie danych a współczesne technologie systemów komputerowych oraz łącz umożliwiają zarówno lokalny jak i zdalny dostęp do programów.
- Jest zintegrowany z systemami bankowości internetowej, w zakresie dwukierunkowej wymiany danych:
- iPKO biznes oferowanym przez PKO Bank Polski klientom instytucjonalnym. Informacja na temat certyfikatu znajduje się na stronie PKO Bank Polski.
- PekaoBIZNES24 oferowanym przez Bank Pekao SA klientom
korporacyjnym. Informacja na temat weryfikacji systemów w programie PekaoREADY znajduje się na stronie Banku Pekao SA.
- Poprzez moduł e-Deklaracje wysyła deklaracje podatkowe na serwery Ministerstwa Finansów;
- Automatycznie importuje kursy walut NBP;
- Wariant BUDŻET – eksportuje dane do systemu e-sprawozdawczości jednostek samorządu terytorialnego [zasłonięte]@.
- Program jest w pełni zintegrowany ze środowiskiem Windows, co pozwala np. na przetwarzanie danych zawartych w bazie programu przy zastosowaniu standardowych aplikacji firmy Microsoft, jak np. MS Excel, MS Access itp.
WF-FaKir BIURO - zalecane wymagania sprzętowe
Instalacja jednostanowiskowa
Stanowisko:
- Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
- 1 GB RAM (2 GB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
- minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
- napęd DVD,
- karta graficzna SVGA,
- Windows XP SP 3/Vista/Windows 7/Windows 8,
- MS SQL Server 2005 lub nowszy w wariancie Express Edition.
Instalacja wielostanowiskowa
Serwer:
- Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
- 4 GB RAM,
- minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
- napęd DVD,
- karta graficzna SVGA,
- Windows 2012 Server,
- MS SQL Server 2005 lub nowszy.
Stanowisko:
- Komputer z procesorem 1 GHz kompatybilny z x86,
- 512 MB RAM (1024 MB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
- 300 MB wolnego miejsca na dysku twardym,
- karta graficzna SVGA,
- Windows XP SP3/Vista/Windows 7/Windows 8.
Praca w sieciach:
- Windows 2003/XP SP3/Vista/Windows 7
Pozostałe wymagania
- Do użytkowania programu na komputerach z systemem Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8 wymagane jest posiadanie silnika bazy danych w wersji minimum MS SQL Server 2005.
- Pełne wykorzystanie funkcjonalności wersji PRESTIŻ wymaga posiadania pakietu MS Excel lub MS Office w wersji XP lub późniejszej.
PROGRAM NOWY, NIEOTWIERANY, WERSJA BOX
|