WF-FaKir BUDŻET Finanse i księgowość dla sektora finansów publicznych
CENA: 5900 ZŁ
GWARANCJA ORYGINALNOŚCI I NAJNOWSZEJ WERSJI
UWAGA - Oferta dla nowo założonych firm, po wcześniejszym przesłaniu dokumentów
Krótka charakterystyka programu finansowo – księgowego WF-FaKir dla Windows wariant BUDŻET
Program WF-FaKir dla Windows wariant BUDŻET jest programem finansowo – księgowym wspomagającym zarządzanie finansami w jednostkach budżetowych. Podstawą dla zastosowanych w programie rozwiązań są przepisy zawarte w ustawie o finansach publicznych oraz przepisach wykonawczych do niej.
System jest rozwinięciem programu WF-FaKir wariant PRESTIŻ, posiada jego pełną funkcjonalność a dodatkowo szereg rozwiązań specyficznych dla jednostek budżetowych oraz form organizacyjno-prawnych gospodarki pozabudżetowej, tj. zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych. Program umożliwia w tym zakresie:
Tworzenie i obsługę klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów – według:
klasyfikacji tradycyjnej – w podziale na działy, rozdziały i paragrafy oraz dodatkową, własną analitykę definiowaną przez użytkownika;
klasyfikacji zadaniowej – w podziale na funkcje, zadania, podzadania i działania (opcjonalnie);
Definiowanie budżetu jednostki. W ramach klasyfikacji możliwe jest szczegółowe definiowanie rocznego budżetu, wraz z ewidencją kolejnych zmian dokonywanych w pierwotnym planie
Pełną kontrolę wykonania budżetu jednostki na każdym etapie.
W procesie rejestrowania dokumentów księgowych istnieje możliwość:
Wiązania zapisów z określonymi paragrafami budżetowymi.
Deklarowania kwoty zapisu jako dochód/wpływ, wydatek/koszt/zaangażowanie, środki pieniężne). Pozwala to w dalszym procesie przetwarzania danych na dokładną analizę operacji nie tylko w obrębie klasyfikacji ale także rodzajów wykonywanych operacji.
Księgowania równoległe. Dokonywanie wymaganych przez przepisy księgowań równoległych na konta pozabilansowe, automatyzując na jego żądanie niezbędne czynności.
Rozrachunki. W module rozrachunki program opcjonalnie pozwala na ręczne lub automatyczne wiązanie transakcji zarówno:
w obrębie kont księgowych, ale także
w obrębie tych samych paragrafów budżetowych.
Fakturowanie. Aplikacja posiada wbudowany prosty moduł fakturujący, pozwalający na wystawianie, drukowanie i ewidencję wystawianych faktur VAT oraz ich późniejsze, automatyczne księgowanie z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej.
Sprawozdawczość budżetowa. Program pozwala na wykonanie szeregu raportów uwzględniających specyfikę rachunkowości budżetowej. Raporty te umożliwiają analizę zapisów od strony:
dokumentów i kont księgowych,
pozycji klasyfikacji budżetowych.
Użytkownik może ponadto definiować własne raporty, dla których źródłem danych będą kwoty przypisane do określonych kont i paragrafów budżetowych.
Eksport sprawozdań. Program umożliwia także eksport sprawozdań w formacie elektronicznym (Besti@, JB, JST) oraz przygotowanie sprawozdań zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
Poza wyżej opisaną funkcjonalnością programu związaną ze specyfiką rachunkowości budżetowej program posiada wiele ważnych uniwersalnych funkcjonalności, istotnych w rachunkowości. Wieloletni rozwój programu, w dużej mierze oparty o doświadczenia szerokich rzesz jego użytkowników, ukierunkowany był na:
pełną automatyzację wszystkich możliwych operacji niewymagających decyzji księgowego. Pozwoliło to obniżyć do minimum pracochłonność związaną z wprowadzaniem i dekretacją dokumentów w programie;
udostępnienie w postaci przetworzonej danych finansowo – księgowych;
Pełna automatyzacja w programie została osiągnięta poprzez udostępnienie między innymi:
mechanizmów automatycznego rozliczania rozrachunków;
automatów księgujących, ułatwiających proces księgowania standardowych dokumentów;
mechanizmów automatycznie dekretujących „koszty do rozliczenia w czasie” (np. prenumeraty, abonamenty itp.);
mechanizmów automatycznych przeksięgowań, przeszacowań (miesięcznych i rocznych);
mechanizmów automatycznie naliczających różnice kursowe;
moduł tworzenia raportów użytkownika;
szereg innych mechanizmów poprawiających ergonomię, dokładność i szybkość wykonywanej pracy oraz mechanizmy przyspieszające i ułatwiające dostęp do danych;
Wraz z rosnącymi wymaganiami stawianymi współczesnej księgowości, do których należą między innymi:
stały monitoring kosztów;
nadzór nad rozrachunkami, zobowiązaniami i należnościami;
wykorzystanie danych księgowych do różnego typu analiz;
planowanie, na podstawie aktualnych danych finansowo – księgowych oraz analizy danych historycznych;
program został wyposażony we wbudowane moduły takie jak:
moduły rozliczania projektów;
moduły ewidencjonowania przychodów i kosztów w zdefiniowanych przez użytkownika miejscach powstawania przychodów i kosztów (tzw. MPK), które niezależnie od możliwości rejestrowania kosztów na kontach księgowych zespołu 5, umożliwiają dodatkowe ich rejestrowanie w innym układzie, w sposób bardziej szczegółowy. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne analizowanie rentowności poszczególnych obszarów działalności jednostki;
moduły analizy wskaźnikowej;
moduły umożliwiające tworzenie własnych zestawień użytkownika, pozwalające na sporządzanie rozbudowanych zestawień jak na przykład zestawienie szczegółowych rachunków wyników, analiz rentowności poszczególnych rodzajów działalności jednostki i dowolnych innych zestawień opartych o dane finansowo - księgowe;
Dodatkowo istnieje możliwość poszerzenia możliwości analitycznych systemu poprzez rozbudowanie go o program WF-Analizy. Po zainstalowaniu programu WF-Analizy na wspólnej bazie z programem WF-FaKir dla Windows dodatkowo można uzyskać możliwość wykonywania przekrojowych, wielowymiarowych analiz w postaci czytelnych zestawień tabelarycznych lub / i wykresów, niezbędnych do oceny zmian trendów procesów zachodzących w jednostce, analiz porównawczych i innych.
Korzyści z użytkowania programu WF-Fakir w wariancie BUDŻET
profesjonalne zarządzania finansami zgodnie z ustawą o finansach publicznych
łatwiejsza klasyfikacja dochodów i wydatków
możliwość powiązania zapisów z określonymi paragrafami budżetowymi
raportowanie i sprawozdawczość zgodna z wymogami Ministerstwa Finansów
możliwość raportowania w formacie elektronicznym
współpraca programów ułatwiająca wymianę danych
intuicyjna instalacja i obsługa
Ewidencja dokumentów
Dokumenty - W programie możliwe jest zarejestrowanie wszystkich typów dokumentów, prostych i złożonych, w tym dokumentów walutowych. Program posiada predefiniowany zestaw dokumentów, który może być dowolnie rozbudowany o własne typy dokumentów.
Dzienniki – W programie jest możliwość utworzenia dowolnego zestawu dzienników. Po przypisaniu dokumentów do odpowiednich dzienników, mogą one być rejestrowane w sposób uporządkowany, w odpowiednich dziennikach.
Formuły automatycznego dekretowania – pozwalają na automatyzację procesu rejestracji dokumentów.
Przeglądanie i analiza zaewidencjonowanych dokumentów – program posiada rozbudowany moduł przeglądania dokumentów, który umożliwia dowolne filtrowanie, wybór dowolnych zestawów dokumentów i przeglądanie ich za dowolny okres i pod dowolnym katem.
Własne klasyfikacje użytkownika – program umożliwia tworzenia własnych klasyfikacji dokumentów oraz zapisów księgowych, które później można wykorzystać do odfiltrowania tych dokumentów lub zapisów w oknie przeglądarki lub na wydrukach.
Księga główna
Rozbudowane mechanizmy przeglądania księgi głównej – okno przeglądarki księgi głównej wyposażone w rozbudowane mechanizmy zestawiania zapisów, obrotów i sald w oknie i na wydrukach. Zapisy można zestawiać wg. kont, okresów, MPK lub zestawić raport obrotów konta.
Wydruki – program wyposażony jest komplet wydruków wymaganych przepisami prawa, wydruków statystycznych, w tym bilansu, rachunku wyników, dzienników księgowań i innych,
Automatyczne zamykanie okresów i lat obrachunkowych – w trakcie zamykania okresów możliwe jest wykonanie przez program automatycznych przeksięgowań, przeszacowań, a w trakcie zamykania roku obrachunkowego, dodatkowo automatycznie tworzony jest bilans otwarcia następnego roku. Bilans otwarcia może być wielokrotnie aktualizowany, aż do zamknięcia poprzedniego roku obrotowego.
Rozrachunki
Automatyczne, półautomatyczne i ręczne rozliczanie lub kompensata należności i zobowiązań,
Możliwość automatycznego rejestrowania i rozliczania rozrachunków już na etapie rejestrowania dokumentów, w tym walutowych. Dodatkowo dla rozrachunków walutowych, program umożliwia automatyczne naliczanie różnic kursowych.
Automatyczne tworzenie dokumentów przelewu, wezwań do zapłaty, not odsetkowych oraz naliczanie odsetek bezpośrednio z okna przeglądarki rozrachunków.
Komplet zestawień umożliwiających pełną analizę stanu należności i zobowiązań.
Ewidencja VAT
Automatyczne ewidencjonowanie zapisów w rejestrze VAT podczas operacji dekretowania dokumentów.
Automatyczna kontrola zgodności kont księgi głównej z zapisami w rejestrach VAT.
Automatyczne tworzenie i drukowanie deklaracji VAT-7.
Pełna obsługa dokumentów importowych i eksportowych oraz transakcji wewnątrzwspólnotowych.
Możliwość tworzenia dowolnej ilości własnych klasyfikacji zapisów w rejestrze VAT,
Możliwość tworzenia dowolnych zestawień w oparciu o dane zawarte w rejestrach VAT.
WF- FaKir PRESTIŻ - zalecane wymagania sprzętowe
Instalacja jednostanowiskowa
Stanowisko:
Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
1 GB RAM (2 GB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
napęd DVD,
karta graficzna SVGA,
Windows XP SP 3/Vista/Windows 7/Windows 8,
MS SQL Server 2005 lub nowszy w wariancie Express Edition.
Instalacja wielostanowiskowa
Serwer:
Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
4 GB RAM,
minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
napęd DVD,
karta graficzna SVGA,
Windows 2008 Server,
MS SQL Server 2005 lub nowszy.
Stanowisko:
Komputer z procesorem 1 GHz kompatybilny z x86,
512 MB RAM (1024 MB RAM dla Windows Vista, Windows 7 lub Windows 8),
300 MB wolnego miejsca na dysku twardym,
karta graficzna SVGA,
Windows XP SP3/Vista/Windows 7/Windows 8.
Praca w sieciach:
Windows 2003/XP SP3/Vista/Windows 7/Windows 8