Zwięźle. Rzeczowo. Konkretnie.
Książka i blog. Szpalta gazety i strona WWW. Notka prasowa i tweet. Tu słowa i
tu słowa. Tu tekst i tu tekst. Jednak tekst internetowy czyta się inaczej niż drukowany.
Internauta ledwie skanuje go wzrokiem, podświadomie szuka miejsc przyciągających wzrok,
czasami ogranicza się jedynie do pierwszego akapitu, a nawet samego tytułu! Jeśli
zatem chcesz, by Twój przekaz dotarł do internauty, musisz nauczyć się pisać tak,
by go zadowolić. Nadszedł czas, by stać się webwriterem.
Zacznij od poznania zasad funkcjonalności stron internetowych. Dzięki temu łatwiej
Ci będzie zrozumieć, jak tworzyć funkcjonalne teksty. Następnie zapoznaj się z najważniejszymi
zasadami rządzącymi webwritingiem. Później przejdź do szczegółów: opanuj zasady pisania
internetowych tekstów dziennikarskich i perswazyjnych e-maili. Dowiedz się, jak sprawić,
by Google pokochało Twoje teksty, i jak tworzyć perfekcyjne tweety. Wszak tweet to
jedynie 140 znaków - sama esencja, istota treści tworzonych dla internetu. Spróbuj
przekazać to, co chcesz powiedzieć, w 140 znakach...
Dodatkowo autorka przygotowała dla Ciebie prawie 30 praktycznych ćwiczeń,
w których wykorzystała autentyczne teksty, zaczerpnięte ze stron internetowych.
Joanna Wrycza-Bekier - doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa,
absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej Uniwersytetu Gdańskiego, autorka
książek: http://niemieckiwpracy.eu/blog).