Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów
Autorzy: Joanna Wrycza-Bekier
Rok wydania: 2010
Stron: 160
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2586-4
Format: A5
Oprawa: miękka
Książka jest nowa
W sieci słów, zdań i stron WWW
- Skuteczne teksty użytkowe dla Internetu
- 30 ćwiczeń z zakresu tworzenia treści internetowych
- Dziennikarstwo internetowe, e-mail marketing, googlewriting i e-PR
- Kluczowe umiejętności webwritera
"Słowa, słowa, słowa" — odpowiada Hamlet na pytanie Poloniusza o to, cóż młody książę jest łaskaw czytać. Podobnie zareaguje dzisiejszy internauta, gdyby przeegzaminować go ze stopnia zapamiętania treści znalezionych w sieci. Co zrobić, by teksty na Twojej witrynie oraz Twoje e-maile przykuwały uwagę odbiorcy? Kiedy zadbać o to, by zarówno ludzki wzrok, jak i oko mechanizmów pozycjonujących spojrzały łaskawie na Twoją stronę? Jak ująć w słowa Internet i schwytać uwagę czytelnika?
Internet wykorzystuje siłę słowa, podobnie jak prasa czy książki. Jednak badania dowodzą, że treści internetowe czytane są zupełnie inaczej. Internauta to nie czytelnik, a raczej "niecierpliwy przeglądacz" i "zaawansowany klikacz". Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? Ano taki, że skoro chcesz zatrzymać internautę na dłużej na Twojej stronie, wywrzeć na niego wpływ czy stworzyć skuteczny przekaz reklamowy, musisz nauczyć się webwritingu. Zapoznanie się z tą dziedziną jest niezbędne, jeśli chcesz pisać dobre teksty dla Internetu — czyli inaczej teksty użytkowe: zwięzłe, rzeczowe, przejrzyste, czytelne, hipertekstowe i konwersacyjne.
Konkretne rady i praktyczne ćwiczenia:
- Jak samodzielnie przeprowadzić badania eye tracking?
- Czym powinny charakteryzować się dobre teksty internetowe?
- W jaki sposób wzbogacać treść o linki uzupełniające i rekomendujące oraz elementy multimedialne?
- Kiedy e-mail perswazyjny jest naprawdę skuteczny?
- Jak pisać teksty dziennikarskie dla Internetu: flash, news agencyjny, news prasowy?
- Jakie teksty reklamowe są odpowiednie dla Google’a?
blog autorki: poradnikpisania.wordpress.com
helion_promocja1 onepress_e-biznes marka, internet, strategia, pozycjonowanie, perswazja, witryna, sprzedaż, mailing, klient, zysk, e-biznes, sieć, biznes, promocja, program partnerski, marketing, komunikacja, społeczność, nlp, grafika, kurs, książka, podręcznik, tutorialsieć, pozycjonowanie, handel, klient, aukcje internetowe, sklep, e-commerce, mailing, strategia, sklep internetowy, program partnerski, ebiznes, promocja, allegro, firma, płatność, wyszukiwarki, pieniądze, web 2.0, portal, kurs, książka, podręcznik, tutorial