Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WDRAŻANIE STRATEGII ROZWOJU MIASTA - red. Czornik

02-06-2012, 17:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł     
Użytkownik Qbulineczek
numer aukcji: 2337003141
Miejscowość Siemianowice Śląskie
Wyświetleń: 9   
Koniec: 17-05-2012 14:55:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2003
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam wszystkich Allegrowiczów

 

W swojej aukcji mam do zaoferowania nową książkę:

 

 

Praca zbiorowa pod redakcją Małgorzaty Czornik

 

WDRAŻANIE STRATEGII ROZWOJU MIASTA

 

Jednym z najbardziej popularnych dokumentów wykorzystywanych w planowaniu działań miejskich są strategie rozwoju. Przygotowuje sieje przede wszystkim z potrzeby skoordynowania działań różnych podmiotów w mieście i ukierunkowania ich na osiągniecie ściśle wyznaczonych priorytetów, kierunków i celów. Posiadanie strategii nie zawsze oznacza jednak, iż zamierzenia w nich zawarte będą realizowane. Etap tworzenia i społecznej akceptacji rozstrzygnięć strategicznych musi być uzupełniony o konsekwentne wdrażanie, jest to bowiem ostateczna miara sukcesu ich realizacji. Wdrażanie strategii jest obszarem nauki niedocenianym przez analityków rozwoju lokalnego. Ciągle słabo rozpoznane są zarówno jego definicje oraz elementy, jak i etapy procedury. Wiedza na ten temat przekazywana jest przede wszystkim przez specjalistów rozwoju przedsiębiorstw i pochodzi ze stosunkowo nowej dziedziny wiedzy, jaką jest zarządzanie projektami. Adaptacja teorii i metod do realiów lokalnych odbywa się jednak wolno i wymaga dobrej znajomości specyfiki różnych jednostek terytorialnych. Barierą zastosowania wielu znanych w firmach technik są przede wszystkim trudności w uzyskaniu społecznej akceptacji ekonomicznego uzasadnienia podejmowanych działań. Niniejsza praca jest próbą określenia warunków i czynników skutecznego wdrażania strategii rozwoju miasta. Począwszy od zdefiniowania wdrażania i jego procedury, poprzez wskazanie barier wdrożeniowych i metod oceny tego procesu, a na ustaleniu jego związku z rozwojem miasta kończąc, autorzy starają się przekonać czytelnika o konieczności poważnego potraktowania działań składających się na wdrażanie strategii. Nie mogą one być tylko dopełnieniem koncepcji strategicznej, są w pewnym sensie jej częścią, warunkują osiągnięcie celów strategicznych. Władze miast powinny mieć świadomość konieczności zaangażowania czasu i środków w przygotowanie i sprawną realizację wszystkich etapów procesu wdrażania. Tworzenie specjalnych komórek urzędów miast, zajmujących się jego organizacją, w tym monitoringiem i kontrolą efektywności podejmowanych przedsięwzięć, wydaje się tylko kwestią czasu. Realia planowania działań miejskich, konkurencja na rynku miast oraz wyścig po zewnętrzne środki finansowe wymuszą ścisłe trzymanie się procedur wdrożeniowych. Autorzy tej pracy mają nadzieję, iż może ona w tym pomóc.
Praca powstała na podstawie projektu badawczego pt. „Wdrażanie koncepcji rozwoju w miastach powiatowych województwa śląskiego", która obejmowała przeprowadzenie wywiadów we wszystkich, tj. 32 miastach powiatowych województwa śląskiego. Badanie przeprowadzono w ostatnich miesiącach trzeciej kadencji miejskich władz samorządowych, od marca do września 2002 roku. Respondentami byli członkowie zarządów miast.

Tytuł: Wdrażanie strategii rozwoju miasta
Autor: Czornik Małgorzata (red.)
Wydawca : Akademia Ekonomiczna Katowice
Rok wydania: 2003
Ilość stron: 150
Oprawa: Miękka

 

W razie jakichkolwiek pytań

proszę pisać na adres mailowy: [zasłonięte]@wp.pl