Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci

20-01-2014, 19:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46.70 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 3813653099
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 4   
Koniec: 18-01-2014 14:55:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi
      Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci

       

      Autor

      Redaktor: Teresa Kaczan, Robert Śmigiel

      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN [zasłonięte]978-8350-080-3

      Kraków 2012, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 200 str., oprawa miękka

      We współczesnym, wysoko rozwiniętym świecie, zaburzenia rozwoju o różnej etiologii dotyczą około 3% populacji dzieci. W ostatnich latach zaszły duże zmiany w poglądach na wrodzone zaburzenia rozwoju u dzieci, jednak nadal jest dużo niewiadomych i kontrowersji oraz zaniedbań w sferze diagnostycznej i terapeutyczno-rehabilitacyjnej. Nie docenia się dostatecznie potencjału rozwojowego dzieci z zaburzeniem rozwoju. W pierwszych latach życia, szczególnie w pierwszym roku rozwoju dziecka, istnieją największe możliwości przyspieszenia i wyrównania sprawności psychoruchowej dziecka i w przyszłości jego rozwoju intelektualnego. Autorzy podręcznika w każdym rozdziale podkreślają rolę wczesnej rehabilitacji, jak również wczesnej interwencji logopedycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka z rzadkim zaburzeniem rozwoju.

      Celem ksiązki jest przedstawienie aktualnej wiedzy medycznej, rehabilitacyjnej i logopedycznej obejmującej wspomaganie rozwoju dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi, a także przekazanie doświadczenia autorów, nabytego w ciągu wieloletniej pracy z dziećmi z wrodzonymi zaburzeniami rozwoju. Prezentowane zagadnienia rehabilitacyjno-logopedyczne przedstawiono na podstawie wybranych zespołów genetycznych uwarunkowanych różnymi mechanizmami (zespół Downa, zespół Pradera-Willego, zespół CHARGE i zespół Freemana-Sheldona) oraz złożonych problemów rozwojowych (brak i niedorozwój ciała modzelowatego oraz sekwencja zaburzeń tyłomózgowia Dandy-Walkera).

      Książka jest dedykowana lekarzom oraz specjalistom z dziedziny rehabilitacji, logopedii, psychologii oraz pedagogiki, którzy wspomagają rozwój dzieci z zaburzeniem rozwoju.

      Autorzy podręcznika prezentują holistyczne podejście do dziecka nieprawidłowościami rozwojowymi obejmując opieką i wsparciem również jego rodzinę. Pierwszy rozdział jest wprowadzeniem do złożonego zagadnienia (definicja, podziały, diagnostyka) wrodzonych zaburzeń rozwoju, wad narządów wewnętrznych oraz zespołów genetycznych. Oryginalnym podejściem do tego zagadnienia jest układ kolejnych rozdziałów dotyczących wspomagania rozwoju dzieci z konkretnymi zespołami genetycznymi. W pierwszej części tych rozdziałów autorzy przedstawiają wiedzę dotyczącą patomechanizmu powstawania zespołu, jego dziedziczenia i objawów – ma to na celu zrozumienie dziecka z wrodzonym zaburzeniem rozwoju, w kolejnych częściach rozdziałów autorzy szczegółowo opisują aktualną wiedzę teoretyczną oraz przedstawiają aspekty praktyczne wczesnej interwencji w leczeniu dzieci z konkretnymi zespołami genetycznymi lub grupami zaburzeń (rehabilitacji i opieki logopedycznej).

      Podkreślając partnerską współpracę z rodzicami dzieci z wrodzonymi zaburzeniami rozwojowymi, w ostatnim rozdziale książki przedstawiono rozważania i przemyślenia rodzica o jego roli w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną. Z biegiem czasu to rodzice stają się najlepszymi specjalistami dla swoich dzieci z rzadkimi chorobami. Oni celnie i szybko identyfikują problemy oraz przeszkody w opiece nad dzieckiem z zaburzeniem rozwoju i wskazują optymalne rozwiązania.

      Autorzy mają nadzieję, że podręcznik ten przyczyni się do poprawy rozwoju dzieci z chorobami genetycznymi poprzez stosowanie wczesnej rehabilitacji i opieki logopedycznej oraz poprawy jakości życia ich rodzin poprzez lepsze rozumienie potrzeb dzieci z zaburzonym rozwojem.

      Spis Treści

      Wstęp? ??

      Robert Śmigiel, Izabela Łaczmańska
      Rozdział I
      Podstawowa wiedza do zrozumienia chorób genetycznych
      1. Definicja, podział i etiologia zaburzeń rozwojowych?
      2. Dysmorfologia w diagnostyce zaburzeń rozwojowych?
      3. Profilaktyka wad rozwojowych? ?
      4. Badania genetyczne w diagnostyce zaburzeń rozwoju z uwzględnieniem
      diagnostyki prenatalnej?

      Teresa Kaczan, Robert Śmigiel
      Rozdział II
      Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa
      1. Zespół Downa – etiologia, charakterystyka, rozwój? ?
      2. Wczesna rehabilitacja i jej znaczenie u dzieci z zespołem Downa?
      3. Rozwój mowy u dzieci z zespołem Downa?

      Teresa Kaczan, Robert Śmigiel, Małgorzata Michalska-Idaszek
      Rozdział III
      Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Pradera–Williego
      1. Zespół Pradera–Williego – etiologia, charakterystyka, rozwój? ?
      2. Rola wczesnej interwencji w leczeniu zespołu Pradera–Williego? ??
      3. Wczesna opieka logopedyczna i jej znaczenie dla rozwoju funkcji oralnych? ?

      Teresa Kaczan, Robert Śmigiel
      Rozdział IV
      Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem CHARGE
      1. Zespół CHARGE – etiologia, charakterystyka i rozwój? ?
      2. Opieka logopedyczna w zespole u dzieci z chorobą CHARGE?


      Teresa Kaczan, Robert Śmigiel
      Rozdział V
      Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Freemana–Sheldona?
      1. Zespół Freemana–Sheldona – etiologia, charakterystyka, rozwój?
      2. Zastosowanie neurorozwojowej terapii ustno-twarzowej Castillo Moralesa
      u dzieci z zespołem Freemana–Sheldona? ?
      3. Ćwiczenia schematu ciała w połączeniu z orientacją w przestrzeni dla dzieci
      z zespołem Freemana–Sheldona?

      Teresa Kaczan, Robert Śmigiel
      Rozdział VI
      Dzieci z wadami ciała modzelowatego – wspieranie rozwoju
      w pierwszych latach życia
      1. Podstawy embriologiczne i patogenetyczne rozwoju ciała modzelowatego?
      2. Wybrane zespoły dysmorficzne w przebiegu których występuje brak
      lub niedorozwój ciała modzelowatego?
      3. Rola ergoterapii u dzieci z wadami ciała modzelowatego
      i innymi chorobami genetycznymi?
      4. Zastosowanie motoryki precyzyjnej do stymulowania rozwoju
      psychomotorycznego dziecka? ?

      Teresa Kaczan, Robert Śmigiel, Aleksandra Surowiec
      Rozdział VII
      Dzieci z zespołem malformacji Dandy’ego–Walkera?
      1. Podział, przyczyny i objawy zespołu Dandy’ego–Walkera?
      2. Rozwój psychomotoryczny oraz metody wspierające rozwój dzieci
      z zespołem Dandy’ego–Walkera?

      Elżbieta Bogacz
      Rozdział VIII
      Ręka, myślenie i mowa – rozwój psychoruchowy i poznawczy
      a kształtowanie mowy dziecka w odniesieniu do dzieci
      z chorobami genetycznymi?

      Katarzyna Błasiak – mama Jakuba, neurologopeda
      Rozdział IX
      Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą
      genetyczną na przykładzie aktywności rodziców Jakuba –
      chłopca z rzadkim zespołem dysmorficznym?

      Podsumowanie?

      Małgorzata Łukaszewska
      Załącznik
      Rodzicielskie niepokoje Poradnik dla rodziców dzieci z grupy ryzyka?

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte]347 30
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: