Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WCZESNA EDUKACJA DZIECKA PERSPEKTYWY I ZAGROŻENIA

28-02-2012, 15:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40.95 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 2070682965
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 22:48:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
WCZESNA EDUKACJA DZIECKA

— PERSPEKTYWY I ZAGROŻENIA


pod redakcją Stanisławy Włoch


rok wyd. 2009, stron 516, przypisy, tab.
miękka oprawa foliowana, format ok. 23,5 cm x 16,5 cm


Z notatki wydawniczej :

Praca zawiera wiele artykułów omawiających rozwój, stymulację rozwoju
innowacyjne rozwiązania praktyczne w procesie edukacji dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Przedstawiono również problemy metodologiczne w edukacji wczesnego dzieciństwa.

Publikacja adresowana jest do studentów, nauczycieli wychowania przedszkolnego
i nauczania początkowego oraz osób interesujących się wychowaniem i kształceniem w okresie dzieciństwa.


SPIS TREŚCI :

Wstęp

Rozdział I — Podstawy teoretyczne i metodologiczne wczesnej edukacji dziecka


Jerzy NIEMIEC — Dziecko wobec przemian edukacyjnych

Stanisław PALKA — Metodologiczne odniesienia w analizie wczesnej edukacji dziecka

Wiesława KORZENIOWSKA — Wczesna edukacja dziecka w poglądach przedstawicieli myśli pedagogicznej czasów nowożytnych

Aleksander NALASKOWSKI — Natura i kultura dzieciństwa

Bronislava KASACOVA — Nowoczesne dzieciństwo — wyzwania i paradoksy

Ewa SMAK — Próba identyfikacji uczniów należących do kategorii zdolnych i uzdolnionych kierunkowo w polskim systemie edukacyjnym


Rozdział II — Aspekty rozwojowe dziecka we wczesnej edukacji


Jitka SKOPALOVA, Alena NELESOVSKA — Strukturalni zmeny v detstvi
[tekst w jęz. obcym]

Milan PORTIK — Determinanty edukacie deti mladsieho skolskeho veku
[tekst w jęz. obcym]

Józefa BAŁACHOWICZ — Dziecko i jego rozwój w teorii indywidualnej nauczycieli klas początkowych — schematy i problemy zmiany

Olga ZAMECKA-ZALAS — Wczesna edukacja dziecka a rozwój fizyczny

Katarina L'UPTAKOVA — Vplyv faktoru etnickej prislusnosti na prezivanie pocitov bezpecia v skolskom prostredi
[tekst w jęz. obcym]


Rozdział III — W poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań wczesnej edukacji dziecka


Stefan PORUBSKY — Vyznam skoly v zivote dietata — sućasne problemy a trendy
[tekst w jęz. obcym]

Ewa OGRODZKA-MAZUR — Międzykulturowość jako wartość i wyzwanie dla pedagogiki wczesnoszkolnej

Joanna SACHARCZUK — Dzieciństwo na wielokulturowym pograniczu

Stanisława WŁOCH — W poszukiwaniu holistycznego modelu uczenia się dzieci i rozwijania ich potencjału twórczego

Simoneta BABIAKOVA — Integrovane vyucovanie v primarnej edukacii na Slovensku
[tekst w jęz. obcym]

Małgorzata DROST-RUDNICKA — Miejsce i rola podręcznika kształcenia wczesnoszkolnego w wybranych systemach edukacyjnych

Krystyna DWORECKA — Wielopoziomowość oddziaływań na uczniów w młodszym wieku szkolnym wspierająca kształtowanie się
zainteresowań i zdolności na przykładzie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 w Opolu

Maria BUTRYMOWICZ — Trafna diagnoza psychopedagogiczna funkcjonowania dzieci w rolach szkolnych jako inspiracja dla alternatyw edukacyjnych

Renata RECLIK — Miejsce pracy domowej w wybranych systemach edukacyjnych

Anna MALEC — Monitoring pedagogiczny jako nowoczesna metoda mierzenia osiągnięć szkolnych uczniów w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym


Rozdział IV — Obszary wczesnej edukacji w praktyce


Helena SIWEK — Rozwój myślenia matematycznego od przedszkola — jak skuteczniej uczyć matematyki?

Władysław PUŚLECKI — Konstruktywistyczna metoda projektów i jej stosowanie we wczesnej edukacji

Renata KOZIEŁ — Komputer w procesie kształtowania umiejętności arytmetycznych uczniów wczesnoszkolnych

Andrzej MAMROŁ — Zabiegi manipulacyjne w reklamach telewizyjnych kierowanych do dzieci

Iwona KONOPNICKA — Współczesne czasopiśmiennictwo dziecięce

Anna ZADĘCKA-CEKIERA — Kształcenie literackie w ramach zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Izabela ŁUC — Rozwija-edukuje-opisuje-nazywa... Literatura jako źródło wzbogacania zasobu leksykalnego dziecka w edukacji przedszkolnej

Justyna WYPYCHOWSKA — Edukacja regionalna a kształcenie literackie dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Magdalena GROCHOWALSKA — Edukacja językowa dziecka w wieku przedszkolnym jako przedmiot troski rodziców i nauczycieli

Małgorzata BEREŹNICKA — Wartości moralno-społeczne we współczesnej edukacji

Barbara BILEWICZ-KUŹNIA — Wybrane społeczne i emocjonalne umiejętności dzieci o wysokich predyspozycjach twórczych

Barbara GÓRECKA-MOSTOWICZ — Przyswajanie przez przedszkolaki pojęć dotyczących zachowań emocjonalnych

Renata WIŚNIEWSKA — Kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym


Rozdział V — Edukacyjne problemy dzieci specjalnej troski


Joanna MAJCHRZYK-MIKUŁA, Andrzej FELCHNER — Zdrowotność i profilaktyka uczniów wczoraj i dziś

Teresa PARCZEWSKA — Sytuacja zdrowotna dzieci w wieku przedszkolnym mieszkających na wsi i w mieście

Alexandra TOMASOVA — Kurikulum materske skoly podporujici zdravi deti
[tekst w jęz. obcym]

Bożena BOBEŁ —Zastosowanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej w pracy rewalidacyjnej z dzieckiem z porażeniem mózgowym

Anna ZDANOWSKA — Socjoterapia dzieci z zaniżonym poczuciem własnej wartości

Zofia REDLARSKA — Bajkoterapia i jej funkcje adaptacyjne i rozwojowe w życiu każdego dziecka — terapeutyczna funkcja literatury dla dzieci

Elżbieta ŁOBACZ-KLOOSTERMAN — Wspieranie rozwoju małego niewidomego dziecka w warunkach domowych

Beata BADZIUKIEWICZ — Trudności w rozpoznawaniu przez pedagogów zjawiska przemocy seksualnej wobec dzieci

Magdalena SZUL — Beztroska dzieciństwa a zaburzenia emocjonalne i problemy psychologiczne dzieci w młodszym wieku szkolnym
na przykładzie PSP nr 15 w Opolu


Rozdział VI — Wczesna edukacja dziecka w środowisku rodzinnym


Zofia REMISZEWSKA — Dziecko potrzebuje dobrych przykładów

Edward SZKODA — Karanie i nagradzanie uczniów w świetle wybranych przepisów prawa oświatowego

Bożena GRZESZKIEWICZ — Dziecko w rodzinie rozłączonej

Anna JAKUBOWICZ-BRYX — Wpływ sytuacji rodziny wiejskiej na możliwości rozwoju biosocjokulturalnego dziecka

Emilia JAKUBOWSKA, Agnieszka SOBOCIN — Jak być dobrym rodzicem

Lucyna SMÓŁKA — Wnuki wobec swoich dziadków i starości

Małgorzata FOJCIK — Rodzina czasowo niepełna w oczach dziecka


Wykaz autorów



KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY
W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !


ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA PEŁNEJ OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.