|
|
WCZESNA EDUKACJA DZIECKA — PERSPEKTYWY I ZAGROŻENIA pod redakcją Stanisławy Włoch rok wyd. 2009, stron 516, przypisy, tab. miękka oprawa foliowana, format ok. 23,5 cm x 16,5 cm Z notatki wydawniczej : Praca zawiera wiele artykułów omawiających rozwój, stymulację rozwoju innowacyjne rozwiązania praktyczne w procesie edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przedstawiono również problemy metodologiczne w edukacji wczesnego dzieciństwa. Publikacja adresowana jest do studentów, nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego oraz osób interesujących się wychowaniem i kształceniem w okresie dzieciństwa. SPIS TREŚCI : Wstęp Rozdział I — Podstawy teoretyczne i metodologiczne wczesnej edukacji dziecka Jerzy NIEMIEC — Dziecko wobec przemian edukacyjnych Stanisław PALKA — Metodologiczne odniesienia w analizie wczesnej edukacji dziecka Wiesława KORZENIOWSKA — Wczesna edukacja dziecka w poglądach przedstawicieli myśli pedagogicznej czasów nowożytnych Aleksander NALASKOWSKI — Natura i kultura dzieciństwa Bronislava KASACOVA — Nowoczesne dzieciństwo — wyzwania i paradoksy Ewa SMAK — Próba identyfikacji uczniów należących do kategorii zdolnych i uzdolnionych kierunkowo w polskim systemie edukacyjnym Rozdział II — Aspekty rozwojowe dziecka we wczesnej edukacji Jitka SKOPALOVA, Alena NELESOVSKA — Strukturalni zmeny v detstvi [tekst w jęz. obcym] Milan PORTIK — Determinanty edukacie deti mladsieho skolskeho veku [tekst w jęz. obcym] Józefa BAŁACHOWICZ — Dziecko i jego rozwój w teorii indywidualnej nauczycieli klas początkowych — schematy i problemy zmiany Olga ZAMECKA-ZALAS — Wczesna edukacja dziecka a rozwój fizyczny Katarina L'UPTAKOVA — Vplyv faktoru etnickej prislusnosti na prezivanie pocitov bezpecia v skolskom prostredi [tekst w jęz. obcym] Rozdział III — W poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań wczesnej edukacji dziecka Stefan PORUBSKY — Vyznam skoly v zivote dietata — sućasne problemy a trendy [tekst w jęz. obcym] Ewa OGRODZKA-MAZUR — Międzykulturowość jako wartość i wyzwanie dla pedagogiki wczesnoszkolnej Joanna SACHARCZUK — Dzieciństwo na wielokulturowym pograniczu Stanisława WŁOCH — W poszukiwaniu holistycznego modelu uczenia się dzieci i rozwijania ich potencjału twórczego Simoneta BABIAKOVA — Integrovane vyucovanie v primarnej edukacii na Slovensku [tekst w jęz. obcym] Małgorzata DROST-RUDNICKA — Miejsce i rola podręcznika kształcenia wczesnoszkolnego w wybranych systemach edukacyjnych Krystyna DWORECKA — Wielopoziomowość oddziaływań na uczniów w młodszym wieku szkolnym wspierająca kształtowanie się zainteresowań i zdolności na przykładzie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 w Opolu Maria BUTRYMOWICZ — Trafna diagnoza psychopedagogiczna funkcjonowania dzieci w rolach szkolnych jako inspiracja dla alternatyw edukacyjnych Renata RECLIK — Miejsce pracy domowej w wybranych systemach edukacyjnych Anna MALEC — Monitoring pedagogiczny jako nowoczesna metoda mierzenia osiągnięć szkolnych uczniów w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym Rozdział IV — Obszary wczesnej edukacji w praktyce Helena SIWEK — Rozwój myślenia matematycznego od przedszkola — jak skuteczniej uczyć matematyki? Władysław PUŚLECKI — Konstruktywistyczna metoda projektów i jej stosowanie we wczesnej edukacji Renata KOZIEŁ — Komputer w procesie kształtowania umiejętności arytmetycznych uczniów wczesnoszkolnych Andrzej MAMROŁ — Zabiegi manipulacyjne w reklamach telewizyjnych kierowanych do dzieci Iwona KONOPNICKA — Współczesne czasopiśmiennictwo dziecięce Anna ZADĘCKA-CEKIERA — Kształcenie literackie w ramach zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej Izabela ŁUC — Rozwija-edukuje-opisuje-nazywa... Literatura jako źródło wzbogacania zasobu leksykalnego dziecka w edukacji przedszkolnej Justyna WYPYCHOWSKA — Edukacja regionalna a kształcenie literackie dzieci w wieku wczesnoszkolnym Magdalena GROCHOWALSKA — Edukacja językowa dziecka w wieku przedszkolnym jako przedmiot troski rodziców i nauczycieli Małgorzata BEREŹNICKA — Wartości moralno-społeczne we współczesnej edukacji Barbara BILEWICZ-KUŹNIA — Wybrane społeczne i emocjonalne umiejętności dzieci o wysokich predyspozycjach twórczych Barbara GÓRECKA-MOSTOWICZ — Przyswajanie przez przedszkolaki pojęć dotyczących zachowań emocjonalnych Renata WIŚNIEWSKA — Kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym Rozdział V — Edukacyjne problemy dzieci specjalnej troski Joanna MAJCHRZYK-MIKUŁA, Andrzej FELCHNER — Zdrowotność i profilaktyka uczniów wczoraj i dziś Teresa PARCZEWSKA — Sytuacja zdrowotna dzieci w wieku przedszkolnym mieszkających na wsi i w mieście Alexandra TOMASOVA — Kurikulum materske skoly podporujici zdravi deti [tekst w jęz. obcym] Bożena BOBEŁ —Zastosowanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej w pracy rewalidacyjnej z dzieckiem z porażeniem mózgowym Anna ZDANOWSKA — Socjoterapia dzieci z zaniżonym poczuciem własnej wartości Zofia REDLARSKA — Bajkoterapia i jej funkcje adaptacyjne i rozwojowe w życiu każdego dziecka — terapeutyczna funkcja literatury dla dzieci Elżbieta ŁOBACZ-KLOOSTERMAN — Wspieranie rozwoju małego niewidomego dziecka w warunkach domowych Beata BADZIUKIEWICZ — Trudności w rozpoznawaniu przez pedagogów zjawiska przemocy seksualnej wobec dzieci Magdalena SZUL — Beztroska dzieciństwa a zaburzenia emocjonalne i problemy psychologiczne dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie PSP nr 15 w Opolu Rozdział VI — Wczesna edukacja dziecka w środowisku rodzinnym Zofia REMISZEWSKA — Dziecko potrzebuje dobrych przykładów Edward SZKODA — Karanie i nagradzanie uczniów w świetle wybranych przepisów prawa oświatowego Bożena GRZESZKIEWICZ — Dziecko w rodzinie rozłączonej Anna JAKUBOWICZ-BRYX — Wpływ sytuacji rodziny wiejskiej na możliwości rozwoju biosocjokulturalnego dziecka Emilia JAKUBOWSKA, Agnieszka SOBOCIN — Jak być dobrym rodzicem Lucyna SMÓŁKA — Wnuki wobec swoich dziadków i starości Małgorzata FOJCIK — Rodzina czasowo niepełna w oczach dziecka Wykaz autorów KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH DEFEKTÓW DRUKARSKICH ! ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA PEŁNEJ OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS !!! W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość. |
|
|
|
|
|