Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń Cieszyńska

14-02-2015, 10:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 68 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 68 zł     
Użytkownik medicon-pl
numer aukcji: 4995978532
Miejscowość gdańsk
Kupiono sztuk: 2    Licytowało: 2    Wyświetleń: 40   
Koniec: 14-02-2015 10:27:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

  • Masz pytania ?
  • chętnie na wszystkie odpowiemy
  • Pon - Pt od 9.00-17.00
  • telefon :
  • 58 [zasłonięte] 14
email :
[zasłonięte]@medicon.pl
godziny otwarcia :
Pon - Pt 9.00-17.00
adres :

Polskie Księgarnie Specjalistyczne S.C.

ul. Gen. Stefana

Grota-Roweckiego 4A

( boczna od kartuskiej 68 )

80-108 Gdańsk

Przedmioty wysyłamy do 72 h od momentu otrzymania wpłaty
Paczki wysyłamy

Wpłaty prosimy wykonywać za pośrednictwem allegro lub przelewem tradycyjnym.

payu

Numer konta :

ING BANK ŚLĄSKI o/Gdańsk

 

86 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]7640022 [zasłonięte] 671165

Regulamin dostępny na naszej stronie o mnie.

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych

Metoda Krakowska

Jagoda Cieszyńska


Wydawca: Omega
2011 , wydanie I
304 str., okładka twarda
ISBN: 978-83-[zasłonięte]685-07


Książka przeznaczona jest dla logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, pedagogów i rodzin dzieci z zaburzeniami

komunikacji językowej. Autorka przedstawia nie tylko współczesne poglądy dotyczące spektrum autyzmu, ale przede

wszystkim opisuje przebieg terapii neurobiologicznej, z której korzystać mogą wszystkie dzieci z zakłóceniami rozwoju

poznawczego i językowego.




SPIS TREŚCI

I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu

1. Diagnoza – refleksje teoretyczne

2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,

CHAT CARS)

2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10

2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV

2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT

2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS

3. Zachowania autystyczne – stereotypy i fakty

3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające

3.2. Niechęć do zmian

4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?

5. Terapia behawioralna – źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania

5.1. Historia Marcinka

II. Wczesna diagnoza – zagrożenie autyzmem

1. Zagrożenia współczesności

1.1. Karmienie

1.2. Zdobywanie przestrzeni

1.3. Rozwijanie mowy

1.4. Stymulacja obrazem

1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci

1.6. Trening czystości

1.7. Problem szczepionek skumulowanych

1.8. Późna diagnoza – konsekwencje

1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu

1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia

1.9.2. Dzieci w drugim roku życia

1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia

2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu

2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia

2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe

2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia

2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych

2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu – test S.O.N.

2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się – Międzynarodowa Wykonaniowa

Skala Leitera

2.3. Diagnoza dominacji stronnej

2.4. Zabawa

2.5. Naśladownictwo

2.6. Język i komunikacja

2.7. Spostrzeganie wzrokowe

2.8. Spostrzeganie słuchowe

2.9. Zachowania społeczne

2.10. Funkcje motoryczne

3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej

3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu

3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią

4. Wywiad z rodzicami – spojrzenie praktyka

III. Terapia psychologiczna

1. Problemy psychologiczne

1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia

1.2. Terapia rodziny

1.3. Zadania terapeutyczne dla matki

1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca

1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców

1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii

1.6.1. Starsza siostra i starszy brat

1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat

1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem

1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami

1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka

1.10. Etapy uczenia się

IV. Terapia neurobiologiczna

1. Terapia słuchowa

1.1. Ćwiczenia słuchowe – dźwięki niewerbalne

1.2. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,

wyrażenia dźwiękonaśladowcze)

1.3. Ćwiczenia słuchowe – symultaniczno-sekwencyjne

1.4. Ćwiczenia słuchowe – sekwencyjne (zdania)

1.5. Echolalie

2. Terapia funkcji wzrokowych

2.1. Kontakt wzrokowy

2.2. Rozszerzanie pola widzenia

2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności

2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym

2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym

2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków

3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych

i dotykowych

4. Stymulacja rozwoju zabawy

4.1. Zabawy imitujące jedną czynność

4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami

4.3. Zabawy z regułami

4.4. Zabawy tematyczne

4.5. Zabawy językowe

5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu

5.1. Szeregowanie

5.2. Sekwencje

5.3. Relacje

6. Terapia zachowań społecznych

6.1. Rodzina jako grupa społeczna

6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej

7. Stymulacja funkcji motorycznych

8. Ćwiczenia pamięci

8.1. Pamięć symultaniczna

8.2. Pamięć sekwencyjna

9. Ćwiczenia myślenia

9.1. Kategoryzowanie

9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego

9.3. Kodowanie

10. Kształtowanie systemu językowego

10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi

10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) – metoda E. Wianeckiej

10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)

10.3.1. Etapy nauki czytania

10.3.2. Gesty artykulacyjne

10.4. Metoda komunikacyjna

10.5. Metoda kognitywna

10.6. Dzienniki wydarzeń – metoda W. Zuziowej

10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka

V. Historie prawdziwe

1. Jaś

1.1. Diagnoza

1.2. Po pierwszym tygodniu terapii

1.3. Po dwóch tygodniach terapii

1.4. Po czterech tygodniach terapii

1.5. Po 15 tygodniach terapii

1.6. Po 17 tygodniach terapii

1.7. Po 22 tygodniach terapii

1.8. Po 24 tygodniach terapii

2. Pawełek

2.1. Diagnoza

2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii

3. Dawid

 

 

Zobacz nasze pozostałe aukcje:

KomentarzePanelealle

Strona "o mnie"Wszystkie aukcje

darmowe panele allegro