Książka przeznaczona jest dla logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, pedagogów i rodzin dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Autorka przedstawia nie tylko współczesne poglądy dotyczące spektrum autyzmu, ale przede wszystkim opisuje przebieg terapii neurobiologicznej, z której korzystać mogą wszystkie dzieci z zakłóceniami rozwoju poznawczego i językowego. Spis treści:Drogi Czytelniku! Wstęp I. KLASYCZNE METODY DIAGNOZOWANIA AUTYZMU1. Diagnoza - refleksje teoretyczne2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV, CHAT CARS) 3. Zachowania autystyczne - stereotypy i fakty4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?5. Terapia behawioralna - źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania II. WCZESNA DIAGNOZA - ZAGROŻENIE AUTYZMEM1. Zagrożenia współczesności2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej4. Wywiad z rodzicami - spojrzenie praktyka III. TERAPIA PSYCHOLOGICZNA1. Problemy psychologiczne IV. TERAPIA NEUTOBIOLOGICZNA1. Terapia słuchowa2. Terapia funkcji wzrokowych3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych i dotykowych4. Stymulacja rozwoju zabawy5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu6. Terapia zachowań społecznych7. Stymulacja funkcji motorycznych8. Ćwiczenia pamięci9. Ćwiczenia myślenia10. Kształtowanie systemu językowego V. HISTORIE PRAWDZIWE1. Jaś2. Pawełek3. Dawid Zakończenie Bibliografia