Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeni

28-02-2012, 14:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029712787
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 09:41:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2008
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
[zasłonięte]@vp.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 116
Format: B5
Rok wydania: 2008
Oprawa: Miękka

Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu
Wybrane zagadnienia

Urszula Oszwa

W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej. Ponadto zaprezentowano wyniki badań poziomu rozwoju umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich, z których wynika, że jest on zróżnicowany i zależy od ocenianego aspektu umiejętności. Badanie wybranych funkcji poznawczych, takich jak percepcja wzrokowo-przestrzenna i umiejętności językowe oraz uwaga wykazały obniżony ich poziom w przypadku badanych grup dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Badania należy traktować jako wstęp do dalszych, pogłębionych poszukiwań, prowadzących do rzetelnej i trafnej diagnozy psychologicznej dzieci z problemami w liczeniu, ujawnianymi we wczesnej edukacji szkolnej.
Publikacja została opracowana z myślą o szerokim kręgu odbiorców. Jest skierowana do nauczycieli, zarówno kształcenia zintegrowanego, jak i matematyki, mających codzienny kontakt z dziećmi z trudnościami arytmetycznymi. Zaciekawi również pedagogów szkolnych, psychologów-praktyków, studentów psychologii, pedagogiki i kierunków nauczycielskich. Może być wykorzystana w całości lub fragmentach na zajęciach z zakresu diagnostyki i terapii pedagogicznej oraz na studiach podyplomowych z tej dziedziny. Zainteresować może również rodziców tych dzieci, dla których matematyka nie jest ukochanym przedmiotem w szkole i pomoże im zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.



Spis treści:


Zamiast wstępu, czyli o gotowości szkolnej
do uczenia się matematyki (Urszula Oszwa)

Rozdział 1
Zakres i aspekty umiejętności matematycznych
dzieci sześcioletnich - przegląd aspektów rozumowania
(Justyna Kłysewicz)

Rozdział 2
Analiza wskaźników ryzyka rozwojowych trudności
arytmetycznych (Urszula Oszwa)

Rozdział 3
Funkcje wzrokowo-przestrzenne a trudności w liczeniu u dzieci
(Bożena Malinowska, Urszula Oszwa)

Rozdział 4
Poziom funkcji językowych dzieci z trudnościami arytmetycznymi
(Małgorzata Piekarczyk, Urszula Oszwa)

Rozdział 5
Trwałość uwagi a trudności w uczeniu się matematyki
(Grażyna Kośmiej)

Zamiast zakończenia, czyli o praktycznych implikacjach
przedstawionych wyników badań (Urszula Oszwa)