Spis treści:
Wstęp
I. Rewalidacyjne znaczenie rodziny w życiu osób niepełnosprawnych.
1.1. Problematyka badań nad rodziną inwalidzk i ustalenia terminologiczne.
1.2. Sytuacja rodzinna człowieka z inwalidztwem wzroku.
1.3. Rodzina inwalidów wzroku jako środkowisko wychowawcze.
II. Metodologia badań własnych.
2.1. Cel i problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grup.
2.2. Metody badań i sposoby opracowania materiału empirycznego.
2.3. Organizacja i przebieg badań, charakterystyka badanych rodzin.
III. Wypełnianie zadań w zkresie podstawowych funkcji w rodzinach inwalidzkich i nieinwalidzkich.
3.1. Funkcja materialno ekonomiczna.
3.2. Funkcja opiekuńczo-zabezpieczająca.
3.3. Funkcja emocjonalno-ekspresyjna.
3.4. Funkcja rekreacyjno-towarzyska i kulturalna.
3.5. Funkcja socjalizacyjno-wychowawcza
3.6. Podsumowanie
IV. Wywiązywanie się dzieci z rodzin inwalidzkich i nieinwalidzkich z obowiązków ról społecznych.
4.1. Dziecko jako członek rodziny.
4.2. Dziecko jako uczeń, członek zespołu klasowego i kolega.
V. Postawy wychowawcze rodziców - analiza wyników z kwestionariusza CRPBI.
5.1. Charakterystyka naczelnych i cząstkowych postaw wychowawczych rodziców z rodzin inwalidzkich i nieinwalidzkich.
5.2. Postawy wychowawcze rodziców a inwalidztwo wzroku.
5.3. Stosunek do kalectwa rodziców dzieci z rodzin inwalidów wzroku i dzieci z rodzin osób widzących.
Zakończenie.
Bibliografia.
Spis tabel.
Gorąco zachęcam do licytacji:)