Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wartości a politycy Perspektywa młodzieży...

28-02-2012, 14:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714447
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:05:37

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 124
Format: B5
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka, klejona



Wartości a politycy Perspektywa młodzieży akademickiej

Wojciech Plopa

Celem tej pracy jest zbadanie „pożądanego systemu wartości i cech osobowych polityków” w świadomości studentów nauk o polityce, a więc młodych ludzi stojących u progu dorosłego życia. To, czy w najbliższej przyszłości zaangażują się oni w różne formy aktywności społecznej czy politycznej, zależy od ich poczucia bezpośredniej czy bardziej pośredniej kontroli nad możliwością zrealizowania swoich planów i marzeń życiowych.

Konstrukcja pracy została podporządkowana przedstawionemu celowi badań. Treści zawarte w rozdziale 1. mają pobudzić refleksję nad znaczeniem wartości w pełnieniu różnych, w tym politycznych, funkcji społecznych.

Rozdział 2. to dyskusja teoretyczna nad psychospołecznymi uwarunkowaniami spostrzegania społecznego młodych ludzi. Przedstawiono w nim najbardziej obecnie znaczące koncepcje rozwoju psychicznego jednostki wchodzącej w okres dorosłości. Studenci (będący przedmiotem badań) są osobami, które formułują swoje oczekiwania wobec świata ludzi w pełni dojrzałych, co nie znaczy, że mądrzejszych od nich.

Rozdział 3. zawiera opis szczegółowych problemów badawczych, które – na podstawie uzyskanego materiału empirycznego – będą poddane wnikliwej analizie statystycznej, celem uzyskania wiarygodnych naukowo odpowiedzi. Przedmiotem opisu będą 2 główne zmienne zależne, jakimi są cechy osobowe polityków oraz ich system wartości. Zostanie również przedstawiona jedna z bardziej eksponowanych zmiennych niezależnych – zakorzenienie w tradycjach rodzinnych.

Rozdział 4. zawiera obszerną analizę statystyczną i merytoryczną, uwzględniającą wcześniej sformułowane problemy badawcze.

Ostatni, 5. rozdział podsumowuje rezultaty badawcze całej pracy i przeprowadza dyskusję dotyczącą ich interpretacji. Przedstawione wnioski i refleksje, jak się wydaje, mają określoną wartość poznawczą i aplikacyjną. Przede wszystkim pokazują, że młodzież akademicka dosyć zgodnie stawia wysokie wymagania politykom, oczekując od nich troski o wartości ogólnonarodowe i kompetencji moralnych oraz intelektualnych.

Praca, jak się wydaje, wyraźnie dowodzi, że stopień zaufania do klasy politycznej oraz udzielanie jej wsparcia przez młodych dorosłych w dużym stopniu zależy od jakości postrzegania jej szeroko rozumianych kompetencji osobowych i kierowania się wartościami w podejmowaniu różnych, społecznie ważnych działań.

 

Treści przedstawione w niniejszej pracy mogą być, jak sądzi Autor, adresowane do wszystkich, którym dobro kraju leży na sercu. Mogą inspirować do przemyśleń, stanowić źródło hipotez do dalszych interdyscyplinarnych badań i do konstruowania różnych projektów edukacyjnych, mających na celu poszerzanie świadomości politycznej wszystkich obywateli, zwłaszcza tych, na których spoczywa szczególne brzemię odpowiedzialności za jakość życia każdego z nas.

 



Spis treści

Wstęp

 

Rozdział 1

Wartości i ich znaczenie w odgrywaniu

ról społecznych

 

1.1. Rozumienie pojęcia wartości w naukach społecznych

1.2. Aspekty procesu wartościowania

1.3. Geneza, rozwój i funkcje wartości

1.4. Władza a odgrywanie ról politycznych

1.4.1. Postrzeganie polityki przez jednostkę

1.4.2. Definicje władzy i pojęcia pokrewne

1.4.3. Konsekwencje posiadania władzy

1.5. Hierarchia wartości jako regulator jakości pełnienia funkcji politycznych w świetle badań empirycznych

 

Rozdział 2

Młodzi dorośli i ich percepcja świata społecznego

 

2.1. Podmiotowe uwarunkowania społecznego funkcjonowania młodych dorosłych – perspektywa teorii tożsamości osobowej

2.1.1. Pojęcie tożsamości osobowej

2.1.2. Kształtowanie się tożsamości osobowej w świetle koncepcji E. Eriksona

2.1.3. Koncepcja tożsamości osobowej J. E. Marcii

2.1.4. Uwarunkowania zmian rozwojowych poczucia tożsamości

2.2. Wpływ rodziny na społeczne funkcjonowanie młodych dorosłych – perspektywa teorii zakorzenienia

2.2.1. Pojęcie zakorzenienia

2.2.2. Tradycja i tradycjonalizm rodzinny

2.2.3. Zakorzenienie w tradycjach rodzinnych rozumiane jako proces

 

Rozdział 3

Problematyka i metodologia badań

 

3.1. Problemy badawcze

3.2. Zmienne badawcze i sposób ich pomiaru

3.2.1. Wartości polityczne

3.2.2. Cechy osobowe

3.2.3. Zakorzenienie w tradycjach rodzinnych

3.3. Dobór próby oraz przebieg badań

 

Rozdział 4

Pożądane wartości i cechy osobowe klasy politycznej

Prezentacja i analiza danych empirycznych

 

4.1. Oczekiwane wartości u polityków w ocenie młodzieży akademickiej

4.1.1. Pożądane wartości polityków w percepcji badanych studentów

4.1.2. Pożądana hierarchia wartości a tryb studiowania (dzienny – zaoczny)

4.1.3. Pożądana hierarchia wartości a rok studiów

4.1.4. Pożądana hierarchia wartości a praca studentów

4.1.5. Pożądana hierarchia wartości a płeć studentów

4.1.6. Pożądana hierarchia wartości klasy politycznej a zaangażowanie studentów w działalność polityczną

4.1.7. Pożądana hierarchia wartości klasy politycznej a deklarowanie przez studentów zaangażowania w działalność polityczną

4.1.8. Pożądana hierarchia wartości klasy politycznej a zakorzenienie studentów w tradycji rodzinnej

4.2. Oczekiwane cechy osobowe u polityków w ocenie młodzieży akademickiej

4.2.1. Pożądane cechy osobowe u polityków w percepcji badanych osób

4.2.2. Pożądane cechy osobowe u polityków a tryb studiowania (dzienny – zaoczny)

4.2.3. Pożądane cechy osobowe u polityków a rok studiów

4.2.4. Pożądane cechy osobowe u polityków a praca studentów

4.2.5. Pożądane cechy osobowe u polityków a płeć studentów

4.2.6. Oczekiwane cechy osobowe klasy politycznej a zaangażowanie studentów w działalność polityczną

4.2.7. Pożądane cechy osobowe klasy politycznej a deklarowanie

przez studentów zaangażowania w działalność polityczną

4.2.8. Pożądane cechy osobowe klasy politycznej a miejsce wychowania studentów

4.2.9. Pożądane cechy osobowe klasy politycznej a zakorzenienie studentów w tradycji rodzinnej

 

Rozdział 5

Podsumowanie

 

Bibliografia

 

Values and politics (Summary)