Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WARSZTATOWO AKSJOLOGICZNE MECHANIZMY TWORZENIA TV

25-06-2015, 20:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44.90 zł     
Użytkownik PROPOLONIA
numer aukcji: 5394797338
Miejscowość PL
Wyświetleń: 3   
Koniec: 25-06-2015 19:24:04

Dodatkowe informacje:
Ujęcie: oprac. syntetyczne
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

 Kliknij, aby zamknąć...

Jacek Dąbała


Warsztatowo - aksjologiczne

mechanizmy tworzenia telewizji 

 

Wydawnictwo : KUL

Stron : 322

Oprawa :  twarda

Stan : nowa

Otrzymujemy [...] coś w rodzaju podręcznika do studiowania telewizji jako medium, telewizji jako specyficznej przestrzeni dramaturgicznej i w rezultacie telewizji jako fenomenu współczesnej kultury. Zdaje się wskazywać na to już samo zestawienie dwóch zasadniczych części pracy. [...] Wydobywają one bardzo różne kwestie związane z działaniem telewizji. Od istoty myślenia medialnego, problemów warsztatowych tworzenia informacji i publicystyki telewizyjnej, narracji telewizyjnej, poprzez kwestie języka i gramatyki telewizji, wreszcie problemów oryginalności twórczości telewizyjnej aż do zagadnień sztuki prezenterskiej. Książka ta doskonale wpisuje się w grupę pozycji polecanych jako opracowania z kręgu critical media literacy. (fragm. recenzji dra hab. Stanisława Jędrzejewskiego, prof. KUL)

 

 

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

 

 

I. PRIORYTET DRAMATURGII

 

1. Istota myślenia medialnego 

A. Ograniczenia i charakter rozumienia terminu 

B. Funkcjonowanie dramaturgii telewizyjnej 

C. Pragmatyzacja pojęcia

 

2. Intryga i napięcie w informacji 

A. Ku świeżości newsa 

B. Warsztat, twarde fakty i "opakowanie" 

C. Audiowizualne składniki telewizji

a doświadczenia creative writing 

D. Infotainment a standardy informowania

E. Granice infotainmentu 

F. Definiowanie i eliminowanie nudy 

G. Multiplifikacja newsa

 

3. Ryzyko błędu w dobrej publicystyce 

A. Wątpliwości związane z koncepcją 

B. Wątpliwości związane z reaserchingiem i emocjami 

C. Wątpliwości związane z realizacją 

D. Wątpliwości związane z formą wyrazu 

E. Margines błędu w profesjonalnym założeniu

 

4. Quasi-dramaturgia lokalności 

A. Zdeterminowanie miejscem 

B. Brak nadmiaru atrakcyjnych wydarzeń 

C. Mniejszy nabór dziennikarzy – więcej przeciętności 

D. Pozory sensacji

 

5. Między dźwiękiem a obrazem 

A. Paradoks potrzeb językowo-obrazowych 

B. Konieczność rozstrzygania o preferencjach 

C. Dźwięk jako komentarz do wizji 

D. Dźwięk ponad obrazem 

E. Zbędność i niezbędność słów 

F. Uzależnienie statusu obrazu 

G. Kierunek rozwoju słowa i dźwięku 

H. Niedookreśloność wizji i potrzeba eksplikowania sensu 

I. Dźwięk jako przeciwdziałanie dowolności interpretacji 

J. Absorbowanie uwagi odbiorcy 

K. Wizualizujący potencjał słów

 

6. Wokół zmiennego stylu informacji 

A. Mentalne zakorzenienie i hipotetyczny rozwój 

B. Rok 1989: od "Dziennika Telewizyjnego" do "Wiadomości" 

C. Wpływ widzów na przekaz telewizyjny 

a. Wpływ polityczno-determinujący 

b. Wpływ populistyczno-emocjonalny 

c. Wpływ branżowo-inicjujący 

d. Wpływ obywatelsko-twórczy 

e. Wpływ hakersko-techniczny (perspektywiczny)

 

7. Inicjatywa i kreatywność w dziennikarstwie telewizyjnym 

A. Kreatywność jako element inicjatywy 

B. Afirmacja inicjatywy w pracy dziennikarskiej 

C. Konsekwencje ograniczenia inicjatywy i kreatywności 

D. W kręgu egzystencjalnej aplikacji stosunku do zawodu 

E. Ku odpowiedzi na "indywidualizację programową"

 

 

II. AFIRMACJA SZTUKI PREZENTERSKIEJ

 

1. Profile wartości prezentera telewizyjnego

 

2. Telegeniczność 

A. Wygląd 

a. Ubranie 

b. Mimika 

c. Gra ciałem 

d. Sposób siedzenia i stania 

B. Osobowość 

C. Preliminaria w edukowaniu prezenterów

 

3. Zagrożenia 

A. Zagrożenia telegeniczne

a. Uroda 

b. Przecenianie i niedocenianie urody 

c. Charakter prezentera i relatywizacja predyspozycji 

B. Zagrożenia fizyczne 

a. Zagrożenia fizyczne zawinione przez prezentera 

b. Zagrożenia fizyczne niezawinione przez prezentera 

C. Zagrożenia psychologiczne 

a. Zagrożenia psychologiczne przewidywalne 

b. Zagrożenia psychologiczne nieprzewidywalne

 

4. Autoprezentacja 

A. Sposób mówienia 

a. Język 

b. Tempo 

B. Kontakt w widzem 

a. Optymalna interakcja 

b. Powody braku kontaktu 

c. Miejsca niedookreślenia w obrębie komplementarności kontaktu 

d. Sposób patrzenia 

C. Wywiad z gościem 

D. Współprowadzenie programu

E. Zmęczenie a konieczność "adrenalinowania"

F. Brak otwartości na krytykę 

G. Obojętność ekipy realizacyjnej 

H. Brak zaangażowania ekipy w efekt pracy prezentera

I. Praca prezentera jest sztuką

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Indeks osób

Summary