Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WARSTWY WIERZCHNIE ELEMENTÓW MASZYN TRANSPORTOWYCH

28-01-2012, 1:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 27 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2021483611
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 13   
Koniec: 26-01-2012 09:54:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

WYTWARZANIE I WŁAŚCIOWOŚCI WARSTW
WIERZCHNICH ELEMENTÓW
MASZYN TRANSPORTOWYCH


P. ADAMIEC / J. DZIUBIŃSKI

 INFORMACJE:




Wydawnictwo - WPŚ
Rok - 2005
Stron - 235
Oprawa - MIĘKKA LAKIEROWANA
Format - B5

STAN - NOWA




Części maszyn transportowych, które w czasie ich eksploatacji ulegają zużyciu, często występują jako części o skomplikowanych kształtach, wykonywane z materiałów trudno spawalnych. W celu zapewnienia poprawności procesu regeneracji takich części należy dokonać analizy problemów materiałowych, technologicznych oraz jakościowych związanych z badaniami niezawodności warstwy wierzchniej, które łącznie rozpatrywane zapewniają wysokąjakość uzyskiwanych warstw wierzchnich.
Problemy materiałowe, głównie podatność na napawanie przy regeneracji części maszyn transportowych, sprowadzają się do oceny wpływu na podatność czynników metalurgicznych, towarzyszących napawaniu, a w szczególności składu chemicznego materiału części i struktury, reakcji metalurgicznych i warunków cieplnych.
Problemy technologiczne związane są z możliwością napawania złożonych kształtów, wyborem metody i materiałów dodatkowych oraz z dostępnością urządzeń technicznych i produkcyjnych. Natomiast problemy badania niezawodności, rozumianej jako prawdopodobieństwo uzyskania napoiny bez pęknięć, o własnościach spełniających warunki odbioru, związane są z oceną skłonności napoin do pękania w procesie napawania i z wyborem składu i struktury stopów zapewniających poprawne własności mechaniczne.
Poprawnie napawane części maszyn transportowych występują w podzespołach i zespołach, gdzie ulegają zużyciu eksploatacyjnemu. W celu maksymalizacji trwałości eksploatacyjnej należy dążyć do optymalizacji zarówno czynników decydujących o poprawnym napawaniu części, jak i czynników związanych z mechanizmem zużycia eksploatacyjnego.

 ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM

* wysyłka odbywa się w ciągu 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych - LISTEM POLECONYM LUB PACZKĄ (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
NA ŻYCZENIE FAKTURY VAT


Opis:
1. WPROWADZENIE 5
2. PODSTAWY EKSPLOATACJI SYSTEMÓW TECHNICZNYCH 7

3. RÓŻNE ASPEKTY REGENERACJI 13

3.1. Aspekt techniczny i ekonomiczny regeneracji 13
3.2. Aspekt ekologiczny regeneracji 16
3.3. Zapewnienie jakości regeneracji 17
3.4. Kryteria wyboru metody regeneracji 19

4. ZUŻYCIE I TRWAŁOŚĆ ELEMENTÓW Z WARSTWĄ WIERZCHNIĄ 21

4.1. Rodzaje zużycia elementów z warstwą wierzchnią 21
4.1.1. Rodzaje i mechanizmy zużycia powierzchniowego 21
4.1.2. Zmęczenie mechaniczne elementów z warstwą wierzchnią w zakresie dużej liczby cykli 25
4.1.3. Zmęczenie mechaniczne elementów z ww w zakresie małej liczby cykli 27
4.1.4. Zmęczenie cieplne elementów z ww 30
4.1.5. Pękanie i zużycie korozyjne napawanych elementów maszyn 32

4.2. Trwałość elementów z warstwą wierzchnią 35

5. NAPAWANIE JAKO METODA REGENERACJI I WYTWARZANIA CZĘŚCI 45

5.1. Metody napawania 46
5.1.1. Napawanie ręczne elektrodami otulonymi 46
5.1.2. Napawanie w osłonie gazowej metodą MIG/MAG 49
5.1.3. Napawanie TIG elektrodą wolframową w osłonie argonu 50
5.1.4. Napawanie łukiem krytym 51
5.1.5. Napawanie żużlowe 54
5.1.6. Napawanie plazmowe 54
5.1.7. Napawanie gazowe i gazowo-proszkowe 56

5.2. Zasady napawania elementów maszyn 58
5.2.1. Zarządzanie jakością przy napawaniu elementów 58
5.2.2. Standardowa dokumentacja procesu napawania 60
5.2.3. Komputerowe wspomaganie technologii napawania 62
5.2.4. Uwagi dotyczące wyboru metody napawania 64
5.2.5. Odkształcenia przy napawaniu 66
5.2.6. Jakość warstw napawanych 68

5.3. Przydatność części maszyn do napawania 70
5.3.1. Przydatność konstrukcyjna do napawania 71
5.3.2. Przydatność metalurgiczna do napawania 73
5.3.3. Przydatność technologiczna do napawania 79
5.3.4. Zabiegi i obróbka cieplna po napawaniu 84
5.3.5. Napawanie żeliwa 86

5.4. Przykłady zastosowania napawania 87

5.5. Materiały dodatkowe do napawania 92
5.5.1. Podział i klasyfikacja materiałów dodatkowych wg MIS 93
5.5.2. Podział i klasyfikacja materiałów dodatkowych wg ASTM 96
5.5.3. Klasyfikacja i podział materiałów dodatkowych wg DIN 8555 98
5.5.4. Dobór materiałów dodatkowych do typowych warunków pracy 100

6. NATRYSKIWANIE CIEPLNE 113

6.1. Charakterystyka procesu. Zalety i wady natryskiwania w porównaniu z napawaniem 113
6.2. Materiały dodatkowe do natryskiwania 115

6.3. Technologie natryskiwania powłok 123
6.3.1. Natryskiwanie płomieniowe 123
6.3.2. Natryskiwanie łukowe 128
6.3.3. Natryskiwanie plazmowe 129

6.4. Obecne i perspektywiczne obszary zastosowania natryskiwania cieplnego 132

7. OBRÓBKA LASEROWA 141

7.1. Podstawowe cechy procesu obróbki laserowej 141
7.2. Technologie bezprzetopieniowe 143

7.3. Technologie przetopieniowe 144
7.3.1. Nadtapianie 144
7.3.2. Stopowanie 147
7.3.3. Natapianie (napawanie laserowe) 151

7.4. Zastosowanie obróbki laserowej na elementach pojazdów 154

8. OBRÓBKA ELEKTRONOWA 159
8.1. Podstawowe cechy procesu obróbki elektronowej 159
8.2. Technologie bezprzetopieniowe 160

8.3. Technologie przetopieniowe 162
8.3.1. Nadtapianie 162
8.3.2. Stopowanie 163
8.3.3. Natapianie 164
8.3.4. Zastosowanie nagrzewania elektronowego do wytwarzania części pojazdów 164

9. POKRYCIA GALWANICZNE I CHEMICZNE 167

9.1. Uwagi ogólne 167
9.2. Proces technologiczny nakładania pokryć galwanicznych 172
9.3. Chromowanie 174
9.4. Żelazowanie 175
9.5. Niklowanie i żelazoniklowanie 175
9.6. Niklowanie chemiczne 178

10. REGENERACJA ZA POMOCĄ OBRÓBKI MECHANICZNEJ 178

10.1. Obróbka skrawaniem na wymiary naprawcze 178
10.2. Zastosowanie dodatkowych części 179
10.3. Wymiana fragmentu części 179
10.4. Regeneracja części za pomocą metod ślusarskich 180
10.5. Regeneracja za pomocą obróbki plastycznej 181

11. ZASTOSOWANIE KLEJÓW ORAZ TWORZYW SZTUCZNYCH DO REGENERACJI I NAPRAW 183

12. TRWAŁOŚĆ ZMĘCZENIOWA I KONTAKTOWA NAPAWANYCH I NATRYSKIWANYCH ELEMENTÓW MASZYN TRANSPORTOWYCH 188

12.1. Trwałość zmęczeniowa 188
12.1.1. Wpływ warunków napawania 188
12.1.2. Wpływ wad 198
12.1.3. Wpływ naprężeń własnych 203
12.1.4. Wpływ własności napawanych warstw i ich struktury 207

12.2. Zmęczenie cieplne 216

12.3. Trwałość kontaktowa napawanych części maszyn 223
12.3.1. Wpływ obciążenia 226
12.3.2. Wpływ struktury 229
12.3.3. Wpływ obecności środka smarnego 231
WARSTWY WIERZCHNIE ELEMENTÓW MASZYN TRANSPORTOWYCH




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE

POZDRAWIAM