Warm Audio WA12
Prezenty od RockOn, które otrzymasz kupując mikrofon:
- wysokiej klasy ekskluzywny limitowany przewód XLR-XLR sygnowany przez Rolling Stones o wartości 279 zł/szt !!!
Warm WA12 to przedwzmacniacz wzorujący się na legendarnym preampie 312 firmy API. Podzespoły elektroniczne użyte do budowy przedwzmacniacza zostały wyprodukowane w USA, zastosowano m.in. transformatory Cinemag. Preamp ten znakomicie współpracuje ze wszystkimi typami mikrofonów - dynamicznymi, pojemnościowymi oraz wstęgowymi. Mikrofony dynamiczne i wstęgowe ze względu na brak zasilania dostarczają dosyć niewielki sygnał, natomiast mikrofony pojemnościowe zasilane napięciem Phantom +48V są ogólnie bardziej czułe i sygnał z nich jest większy.
WA12 to całkowicie dyskretna, wysokonapięciowa, dwutransformatorowa konstrukcja zaprojektowana tak, byśmy mogli cieszyć się dużym wzmocnieniem sygnału (+71 dB), dużym headroomem, niskimi szumami oraz wspaniałymi walorami brzmieniowymi. Ten preamp znakomicie poradzi sobie w każdej sytuacji podczas nagrywania dowolnego instrumentu.
Tylny panel
Wyjścia XLR i TRS: Dostępne są dwa osobne, symetryczne gniazda wyjściowe (XLR i TRS). Mogą one być wykorzystywane jednocześnie. Używając dwóch urządzeń WA12 pracujących w stereo np. podczas masteringu, jeden zestaw wyjść można przypisać monitorom odsłuchowym, a druga para wyjść w tym samym czasie może być wysłana z powrotem do aplikacji DAW.
Wejście mikrofonowe (kombinowaneXLR i TRS)/wejście instrumentalne Hi-Z: WA12 posiada bardzo elastyczny układ wejść. Można podłączać mikrofony, gitary, instrumenty klawiszowe itp. Można też np. przepuścić cały miks stereo przez dwa urządzenia WA12, żeby nadać mu analogowego charakteru i ocieplić brzmienie.
Gniazdo zasilacza AC: WA12 jest zasilany napięciem 24V AC. Zalecane jest stosowanie zasilacza znajdującego się w komplecie z urządzeniem lub innego o identycznych parametrach.
Przedni panel
Hi-Z Input: To wejście jack 1/4'' przesyła sygnał z instrumentu przez cały tor urządzenia, włączając w to transformator wejściowy, dyskretny wzmacniacz operacyjny oraz transformator wyjściowy. Takie rozwiązanie zapewnia, że sygnał z instrumentów zostanie potraktowany tak samo pełnoprawnie, jak sygnał mikrofonowy. Wpiąć można całą gamę instrumentów: elektryczne i akustyczne gitary, gitary basowe, a także starsze instrumenty klawiszowe z poziomem wyjścia Hi-Z.
Przełącznik Hi-Z: Aktywuje wejście Hi-Z na przednim panelu i jednocześnie dezaktywuje kombinowane wejście XLR/TRS umieszczone na tylnym panelu.
Przełącznik +48V: Uruchamia zasilanie Phantom na wejściu XLR w obudowie lunchbox, wymagane przez mikrofony pojemnościowe i inne urządzenia. Napięcie jest podawane na jednolitym poziomie, aby uniknąć jakiejkolwiek degradacji sygnału.
Przełącznik -20dB PAD: Tłumi sygnał wejściowy o -20dB. To bardzo przydatna funkcja, gdy musimy uchronić zbyt duży sygnał na wejściu przed clippingiem i przesterowaniem. Dzieje się tak czasami, gdy sygnał z mikrofonu rejestrującego bardzo głośne źródło jest zbyt duży. Zastosowanie tłumika PAD zwiększa headroom urządzenia i chroni przed niepożądanymi zniekształceniami sygnału.
Przełącznik POL: Zmienia polaryzację sygnału. Odwrócenie fazy sygnału jest przydatne, gdy nagrywamy coś używając co najmniej dwóch mikrofonów i ich sygnały się wzajemnie znoszą.
Przełącznik TONE: Przy wciśniętym przełączniku TONE impedancja wejścia wynosi 150 ohmów. Przy wyciśniętym - impedancja to 600 ohmów. Przy uruchomieniu trybu 150 ohmów (przycisk TONE wciśnięty) maksymalne wzmocnienie sygnału wzrasta o +6dB, czyli do +71dB zamiast +65dB. W tym trybie pracy zauważalnie zmieni się brzmienie większości instrumentów i mikrofonów - zarówno wpiętych w gniazdo Hi-Z, jak i w gniazdo XLR na tylnym panelu.
Tryb 600-ohmowy jest polecany dla mikrofonów pojemnościowych i dynamicznych, natomiast tryb 150-ohmowy do mikrofonów wstęgowych. Jednak przełącznik nosi nazwę "TONE" nie bez powodu - gorąco namawiamy do przetestowania obu trybów z każdym rodzajem podpinanego sprzętu, żeby znaleźć najlepsze w danej sytuacji brzmienie.
Potencjometr GAIN: Ten potencjometr płynnie reguluje wzmocnienie sygnału w zakresie od +29dB do +65dB lub od +35dB do +71dB, jeśli wciśnięty jest przełącznik TONE. Tłumik PAD odpowiednio zmniejsza każdą z tych wartości o -20dB.
Przełącznik POWER: Włącza i wyłącza urządzenie. Dla zachowania jak najdłuższej żywotności elementów elektronicznych, warto wyłączać napięcie, jeśli nie korzystamy z urządzenia.
- do +71dB wzmocnienia sygnału
- customowe, wyprodukowane w USA transformatory wejścia/wyjścia Cinemag
- funkcja TONE zmieniająca impedancję wejścia z 600 ohm na 150 ohm. Ma wpływ na oba wejścia: Hi-Z oraz XLR
- konstrukcja całkowicie dyskretna
- wysokonapięciowy wzmacniacz operacyjny typu 1731
- zasilanie Phantom +48V
- symetryczne wejście mikrofonowe XLR oraz jack TRS 1/4''
- symetryczne wyjścia XLR oraz jack TRS 1/4''
- 2 megaohmowe wejście True Hi-Z na przednim panelu. Przesyła sygnał przez cały układ urządzenia, w tym oba transformatory Cinemag i dyskretny wzmacniacz operacyjny. Polecany do gitar, basów, instrumentów klawiszowych i innych urządzeń z wyjściem jack 1/4''
- tłumik PAD -20dB
- zewnętrzny zasilacz ograniczający szumy
Zobacz recenzję na
Gwarancja 2 lata