Warlock: Master of the Arcane to strategia turowa osadzona w znanym z serii Majesty świecie Ardanii. Tym razem musimy wziąć udział w wojnie czarodziejów w celu objęcia władzy w tej fantastycznej krainie. Za tytuł odpowiada firma Ino-Co, specjalizująca się w tworzeniu strategii turowych. Rosyjska firma ma na swoim koncie takie produkcje, jak Fantasy Wars, serię Elven Legacy oraz Majesty 2 wraz z dodatkami.
Fabuła gry skupia się na wydarzeniach, jakie miały miejsce parę lat po zakończeniu trzeciego dodatku do Majesty 2 o tytule Monster Kingdom. Wielki Król po zjednoczeniu królestwa przy pomocy potworów zbiera swoją mieszaną armię składającą się z ludzi oraz innych ras i wyrusza podbić tereny na północy. Niestety podczas kampanii władca ginie bez śladu, a połączone słabym sojuszem wojska różnych frakcji rozpoczynają wojnę domową o władzę nad Ardanią. W wojenny chaos wtrącają się bogowie, którzy rozkazują wybrać jednego władcę spośród potężnych czarowników. Jednak oni również nie mogą dojść do porozumienia i w ten sposób dochodzi do wojny czarowników. Jej zwycięzca zasiądzie na tronie Ardanii.
W Warlock: Master of the Arcane zastosowano typowe rozwiązania znane ze strategii turowych. Mapa składa się z pól w kształcie heksów, a zadaniem gracza jest między innymi rozbudowa miast, tworzenie armii oraz dowodzenie nimi, a także podbijanie lub paktowanie z przeciwnikami i frakcjami neutralnymi. Ważną rolę odgrywają też bogowie. Wypełnianie zlecanych przez nich zadań pomaga zjednać ich przychylność i zapewnia spore gratyfikacje, ale może też wywołać gniew u innych bóstw.
Przed przystąpieniem do rozgrywki musimy wybrać jednego z 12 czarowników reprezentującego jedną z trzech stron: ludzi, potwory i nieumarłych. Każdy z przywódców dysponuje unikalnymi zdolnościami oraz perkami, takimi jak możliwość szybszego wydobycia surowców czy bonusowy czar na starcie.
Rozgrywkę zaczynamy z jednym miastem. W miarę rozwoju możemy podbijać i łupić napotkane na naszej drodze osady lub przejmować je. W tym drugim przypadku otrzymamy dostęp do technologii frakcji, do której dany gród należał. Miasta możemy rozwijać stawiając nowe budynki dające dostęp do nowych czarów, technologii oraz jednostek.
W grze występują cztery podstawowe surowce: złoto i żywność, mana i punkty nauki. Dwa pierwsze umożliwiają rekrutację i utrzymanie wojsk, mana jest niezbędna do rzucania czarów oraz korzystania z umiejętności specjalnych niektórych jednostek, a poziom nauki wpływa na to, jak szybko będziemy odkrywać nowe czary. Te ostatnie są podzielone na 6 grup, w tym między innymi: ofensywne, lecznicze oraz pochodzące od bogów.
W grze występuje wiele jednostek bojowych podzielonych na kilka typów (walka w zwarciu, dystansowe, lecznicze, artyleria, morskie oraz powietrzne). Każdą z nich określa szereg współczynników, takich jak szybkość poruszania, pole widzenia oraz punkty wytrzymałości. Wraz z nabywaniem doświadczenia jednostki można wzmacniać specjalnymi perkami, które uczynią je jeszcze silniejszymi.
(Opis własnością serwisu gry-online.pl)