Najmłodsze dziecko Flymaster
Flymaster “VARIO” z wyjątkowo czułym sensorem noszeń ULTRANESSE, to idealne urządzenie zaprojektowane do latania rekreacyjnego.
“VARIO” to zupełnie nowe urządzenie czerpiące z wiedzy i pomysłów inżynieryjnych zastosowanych w topowych produktach Flymaster, posiadające m. inn. nową konstrukcję wewnętrzną i zewnętrzną, płytę główną i wyświetlacz z nowym zabezpieczeniem. . Tak jak w innych produktach nowej linii, w “VARIO” również można tworzyć wiele różnych ekranów dzięki nowemu oprogramowaniu FLYMASTER DESIGNER.
Ten łatwy w obsłudze program pozwala aby każdy pilot z zadowoleniem tworzył takie ekrany jakie chce, zawierające indywidualnie wybrane dane, w wybranym dla siebie miejscu na ekranie i rozmiarze. Już koniec z narzekaniem na małe cyferki czy wykresy. Teraz można dostosować ich rozmiar do indywidualnych potrzeb. [center]
Strukturalna konstrukcja obudowy “VARIO” sprawia, że jest on zdecydowanie mocnieszy niż jego poprzednik B1. Dzięki niej ekran stał się odporniejszy na zarysowania i poważniejsze uszkodzenia. Twoje nowe “VARIO” nie przeoczy żadnego bąbla termicznego w trakcie lotów rekreacyjnych czy przelotów, potwierdzając, że jest warte wydanych pieniędzy i że jest obecnie najlepszą propozycją na rynku. “VARIO” to produkt dla pilotów nie wymagających zintegrowanego urządzenia do nawigacji, ale oczekujących przejrzystych, czytelnych informacji z zakresu wykorzystywania termiki. Jest oparte na technologiach wykorzystanych w urządzeniach najbardziej zaawansowanych ( LIVE, GPS i NAV).
Niezwykle czuły i dokładny, wykrywa nawet najsłabsze noszenia i w precyzyjny sposób informuje o nich pilota. Używając go, już na starcie masz przewagę nad innymi. Wśród wielu funkcji, VARIO posiada możliwość graficznego przedstawiania przebiegu lotu w czasie i wysokości. Dziennik lotów może ich pomieścić aż 1600. Trzy ustawiane wysokościomierze będą cię informować o wysokości nad poziomem morza i np. wysokości nad startowiskiem i wysokości nad lądowiskiem.
Umieściliśmy też na ekranie ważną, a często pomijaną informację- największa wysokość osiągnięta w czasie lotu. Każda nowa funkcje będzie możliwa do zainstalowania, wraz z bezpłatnym oprogramowaniem aktualizowanym na stronie Flymaster.
“VARIO” posiada niespotykaną w swojej klasie jakość wyświetlanych informacji. Kontrast ekranu można ustawić w/g preferencji
Funkcja na którą należy zwrócić szczególną uwagę, zwłaszcza w słabych, trudnych do wykorzystania warunkach termicznych to wskaźnik najbliższego noszenia tzw. “Buzer”.
Fragment instrukcji obsługi:
“6.5.6.Brzęczyk - wskaźnik bliskości noszenia
“VARIO” posiada wskaźnik bliskości noszenia, istotną innowację firmy Flymaster przy wykrywaniu słabych noszeń. Zazwyczaj, każde wario zaczyna wydawać dźwięki po przekroczeniu pewnej prędkości wznoszenia, np. 0.1 m/s, a taka sytuacja zajdzie dopiero wtedy, gdy powietrze będzie wznosić się szybciej niż prędkość opadania paralotni w locie ślizgowym.
Innymi słowy oznacza to, że powietrze musi się wznosić dobrze ponad 1 m/s. zanim wariometr piśnie po raz pierwszy. “VARIO” można ustawić tak, by pierwszy dźwięk wydawał o wiele wcześniej, już w chwili gdy paralotnia jeszcze opada, ale otaczające ją powietrze delikatnie unosi się do góry, co oznacza, że jesteś w pobliżu komina. Nie zmieniaj wtedy kierunku lotu, bądź czujny, po chwili zacznij szukać…”
Praktyczny przykład zastosowania tej funkcji przedstawia poniższy rysunek:
Na tym przykładzie zakładamy, że obie paralotnie, żółta i czerwona w spokojnym powietrzu mają opadanie 1 m/s. Pilot czerwonej ma “VARIO” z progiem noszenia ustawionym na 0.1 m/s i parametrem brzęczyka ustawionym na 3. Pilot żółtej paralotni ma zwykły wariometr. Kiedy obaj piloci wchodzą w delikatne noszenie nic jeszcze nie słychać. Powietrze wznosi się z prędkością 0.1 m/s., ale obaj piloci opadają -0.9 m/s. Bliżej środka komina powietrze wznosi się już 0.8 m/s, czyli obaj piloci opadają -0.2 m/s.
Na tym etapie pilot na pomarańczowym skrzydle zacznie słyszeć brzęczyk zbliżeniowy Flymastera “VARIO”, który pomoże mu zlokalizować noszenie, podczas gdy vario pilota żółtego skrzydła o niczym jeszcze nie melduje. Ostatecznie w centrum komina powietrze wznosi się z prędkością 1.2 m/s., więc obaj piloci wznoszą się z prędkością 0.2 m/s. “VARIO” przechodzi z brzęczenia do normalnego dźwięku noszenia to jest dopiero ten pierwszy moment kiedy pilot zielonej paralotni usłyszy pierwsze pikanie swojego przyrządu.
Oczywiste jest, jak bardzo sygnalizator bliskości noszenia może pomóc w jego znalezieniu, czy wręcz przetrwaniu kryzysu termicznego. Sygnalizację bliskości noszenia można w łatwy sposób wyłączyć ustawiając brzęczyk na 0. “VARIO” będzie wtedy pracował jak normalny wariometr.
Piloci PPG również mogą korzystać z tego urządzenia w wygodny sposób. Dla nich przygotowaliśmy funkcje związane z obsługą silnika i samego lotu. Ekran "VARIO", po połączeniu Wi-Fi, może wskazywać poziom paliwa, obroty, czy temperaturę silnika. Są to istotne informacje dla każdego dbającego o swój silnik pilota. Każdą nową funkcję powstałą w wyniku współpracy wielu naszych pilotów, możecie za darmo ściągnąć ze strony producenta.
Wyjątkowe cechy wariometru Flymaster "VARIO":
W komplecie:
FLYMASTER POLSKA
Walter Wojciechowski[zasłonięte]@o2.pl,0-502-[zasłonięte]-765 skype: xcwalterWalter Wojciechowski - instruktor paralotniowy, wieloletni członek kadry narodowej, aktywny pilot.Zakupy u mnie to gwarancja fachowej obsługi, właściwie dobranego sprzętu i satysfakcji.