Jeśli potrzebujesz B1 solidnego wariometru, który niezawodnie poprowadzi Cię przez noszenia i duszenia termiczne to trafiłeś idealnie. B1 jest najmłodszym dzieckiem Flymaster Avionics. To produkt dla pilotów nie wymagających zintegrowanego urządzenia do nawigacji, ale raczej oczekujących przejrzystych, czytelnych informacji z zakresu wykorzystywania termiki. Jest oparty jest na sprawdzonej już technologii urządzenia Flymaster F1. Niezwykle czuły i dokładny, wykrywa nawet najsłabsze noszenia i w precyzyjny sposób informuje o nich pilota. Używając go, już na starcie masz przewagę nad innymi.
Wśród wielu funkcji, B1 posiada możliwość graficznego przedstawiania przebiegu lotu w czasie i wysokości. Dziennik lotów może ich pomieścić aż 1600. Trzy ustawiane wysokościomierze będą cię informować o wysokości nad poziomem morza i np. wysokości nad startowiskiem i wysokości nad lądowiskiem. Niedawno umieściliśmy umieściliśmy na ekranie nową informację- największa wysokość osiągnięta w czasie lotu. Wersja oprogramowania z tą funkcją jest już dostępna w B1 u naszych dystrybutorów, a jeśli nabyłeś nasze vario już jakiś czas temu, to możesz je sobie zaktualizować pobierając nową wersję softu ze strony producenta, oczywiście za darmo. Jeżeli masz z tym jakiekolwiek kłopoty, przyślij swój sprzęt a zrobimy to nieodpłatnie za Ciebie.
B1 posiada niespotykaną w swojej klasie jakość wyświetlanych informacji. Kontrast ekranu można ustawić w/g preferencji, a sam ekran podświetlać.
Fragment instrukcji obsługi:
“6.5.6.Brzęczyk - wskaźnik bliskości noszenia
B1 posiada wskaźnik bliskości noszenia, istotną innowację firmy Flymaster przy wykrywaniu słabych noszeń. Zazwyczaj, każde wario zaczyna wydawać dźwięki po przekroczeniu pewnej prędkości wznoszenia, np. 0.1 m/s, a taka sytuacja zajdzie dopiero wtedy, gdy powietrze będzie wznosić się szybciej niż prędkość opadania paralotni w locie ślizgowym.
Innymi słowy oznacza to, że powietrze musi się wznosić dobrze ponad 1 m/s. zanim wariometr piśnie po raz pierwszy. B1 można ustawić tak, by pierwszy dźwięk wydawał o wiele wcześniej, już w chwili gdy paralotnia jeszcze opada, ale otaczające ją powietrze delikatnie unosi się do góry, co oznacza, że jesteś w pobliżu komina. Nie zmieniaj wtedy kierunku lotu, bądź czujny, po chwili zacznij szukać…”
Praktyczny przykład zastosowania tej funkcji przedstawia poniższy rysunek:
Na tym przykładzie zakładamy, że obie paralotnie, żółta i czerwona w spokojnym powietrzu mają opadanie 1 m/s. Pilot czerwonej ma B1 z progiem noszenia ustawionym na 0.1 m/s i parametrem brzęczyka ustawionym na 3. Pilot żółtej paralotni ma zwykły wariometr. Kiedy obaj piloci wchodzą w delikatne noszenie nic jeszcze nie słychać. Powietrze wznosi się z prędkością 0.1 m/s., ale obaj piloci opadają -0.9 m/s. Bliżej środka komina powietrze wznosi się już 0.8 m/s, czyli obaj piloci opadają -0.2 m/s.
Na tym etapie pilot na pomarańczowym skrzydle zacznie słyszeć brzęczyk zbliżeniowy Flymastera B1, który pomoże mu zlokalizować noszenie, podczas gdy vario pilota żółtego skrzydła o niczym jeszcze nie melduje. Ostatecznie w centrum komina powietrze wznosi się z prędkością 1.2 m/s., więc obaj piloci wznoszą się z prędkością 0.2 m/s. B1 przechodzi z brzęczenia do normalnego dźwięku noszenia to jest dopiero ten pierwszy moment kiedy pilot zielonej paralotni usłyszy pierwsze pikanie swojego przyrządu.
Oczywiste jest, jak bardzo sygnalizator bliskości noszenia może pomóc w jego znalezieniu, czy wręcz przetrwaniu kryzysu termicznego. Sygnalizację bliskości noszenia można w łatwy sposób wyłączyć ustawiając brzęczyk na 0. B1 będzie wtedy pracował jak normalny wariometr.
Wyjątkowe cechy wariometru Flymaster B1
W komplecie:
- Wariometr Flaymaster B1
- Ładowarka sieciowa
- Kabel USB
- Etui transportowe
- Pokrowiec mocowany na pulpicie frontkontenera lub taśmie udowej
- Taśma z rzepem na udo
Nasz wariometr jest tworzony przez profesjonalistów a także pilotów ze światowej czołówki pucharu świata, oraz przez polskich mistrzów. B1 był poddany surowej ocenie Marcina Gorayskiego, podczas wyprawy do Brazylii, gdzie padł aktualny rekord Polski 370 km!!! Dzięki sugestiom Marcina znacznie poprawiliśmy wydajność baterii, oprogramowanie, a zwłaszcza działanie funkcji wyszukiwania noszeń.
Nasz wariometr był również testowany w ciężkich afrykańskich warunkach przez Mistrza Polski - Wojtka Maliszewskiego. Wojtek docenił jego niezwykle kontrastowy ekran, doskonale widoczny w ostrym słońcu, nawet w okularach polaryzacyjnych, gdy często ekrany innych wariometrów były zupełnie czarne i nieczytelne. Zwrócił też uwagę na bardzo wygodną funkcję modulacji dźwięku. Dzięki wcześniejszym sugestiom Marcina Gorayskiego, w ciągu całej afrykańskiej wyprawy, nie trzeba było ani raz ładować akumulatora.
Miło nam zakomunikować, że rekordzista Kacper Kowalski, pierwszy człowiek, który przeleciał w Polsce 200 km, po testach na zawodach XC-Sopot, w Bułgarii zdecydował wymienić swoje poprzednie urządzenie, na Flymaster B1.
Na targach w Saint Hilare światową karierę rozpoczął również nasz B1 Nav, którym wspomaga wielu zawodników walczących w Pucharze Świata.
B1 Nav wybrał również Mistrz Polski Paweł Faron, który zakwalifikował się do prestiżowego turnieju Red Bull X-Alps
Każdą nową funkcję powstałą w wyniku współpracy wielu naszych pilotów, możecie za darmo ściągnąć ze strony producenta.
Ale i Ty możesz wziąć udział w jego tworzeniu B1. Wystarczy, że podczas latania przyjdzie Ci na myśl jakaś funkcja która mogła by być przydatna. Rozpatrzymy twój pomysł i jeśli tylko będzie on warty uwagi, to w kolejnej wersji oprogramowania będzie zastosowany.
Zapraszamy do zapoznania się z całą ofertą firmy Flymaster Avionics Lda.