Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wariometr Flymaster " GPS"- nowość!

20-05-2014, 10:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 1 650 zł     
Użytkownik xcwalter
numer aukcji: 4216170391
Miejscowość częstochowa
Wyświetleń: 88   
Koniec: 20-05-2014 10:29:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Najmłodsze dziecko Flymaster


Flymaster Avionics przdstawia GPS’a, nowe średniozaawansowane urządzenie przeznaczone do latania przelotowego.

GPS posiada wszystkie potrzebne do latania przelotowego funkcje tak jak NAV i LIVE, poza tymi charakterystycznymi do latania zawodniczego i liverackingu. Jest to zupełnie nowe urządzenie stworzone na podstawie maszynki przelotowej użytej do obsługi zawodów Red Bull X-Alps jaką jest Live, po którym odziedziczyło konstrukcję wewnętrzną czyli płytę główną i trwały wyświetlacz z nowym zabezpieczeniem.

Flymaster wyposażył GPS w mapę zakazanych przestrzeni powietrznych, dzięki czemu znacznie wzrasta bezpieczeństwo pilota.

Tak jak w innych naszych produktach, używając prostego w obsłudze programu DESIGNER, każdy użytkownik może stworzyć wiele ekranów o różnym wyglądzie w zależności od własnych potrzeb i preferencji. Teraz możesz mieć na ekranie to co chcesz, w wybranym przez siebie miejscu i rozmiarze. To koniec z narzekaniem na małe cyferki czy wykresy.

Strukturalna konstrukcja obudowy GPS sprawia, że jest on zdecydowanie mocniejszy niż jego poprzednicy. Dzięki niej ekran stał się odporniejszy na zarysowanie i złamania. GPS to urządzenie z tzw. prostą nawigacją, do latania przelotowego i rekreacyjnego, a dzięki swoim unikalnym cechom udowadnia, że jest warte wydanych pieniędzy i jest obecnie najlepszą okazją na rynku.

Każde z pól danych można ustawić w/g własnych preferencji i uzyskać takie informacje jakie są potrzebne.


Funkcja na którą należy zwrócić szczególną uwagę, zwłaszcza w słabych, trudnych do wykorzystania warunkach termicznych to wskaźnik najbliższego noszenia tzw. “Buzer”.


Fragment instrukcji obsługi:

“6.5.6.Brzęczyk - wskaźnik bliskości noszenia

“VARIO” posiada wskaźnik bliskości noszenia, istotną innowację firmy Flymaster przy wykrywaniu słabych noszeń. Zazwyczaj, każde wario zaczyna wydawać dźwięki po przekroczeniu pewnej prędkości wznoszenia, np. 0.1 m/s, a taka sytuacja zajdzie dopiero wtedy, gdy powietrze będzie wznosić się szybciej niż prędkość opadania paralotni w locie ślizgowym.

Innymi słowy oznacza to, że powietrze musi się wznosić dobrze ponad 1 m/s. zanim wariometr piśnie po raz pierwszy. “VARIO” można ustawić tak, by pierwszy dźwięk wydawał o wiele wcześniej, już w chwili gdy paralotnia jeszcze opada, ale otaczające ją powietrze delikatnie unosi się do góry, co oznacza, że jesteś w pobliżu komina. Nie zmieniaj wtedy kierunku lotu, bądź czujny, po chwili zacznij szukać…”

Praktyczny przykład zastosowania tej funkcji przedstawia poniższy rysunek:
brzeczyk.jpg

Na tym przykładzie zakładamy, że obie paralotnie, żółta i czerwona w spokojnym powietrzu mają opadanie 1 m/s. Pilot czerwonej ma “VARIO” z progiem noszenia ustawionym na 0.1 m/s i parametrem brzęczyka ustawionym na 3. Pilot żółtej paralotni ma zwykły wariometr. Kiedy obaj piloci wchodzą w delikatne noszenie nic jeszcze nie słychać. Powietrze wznosi się z prędkością 0.1 m/s., ale obaj piloci opadają -0.9 m/s. Bliżej środka komina powietrze wznosi się już 0.8 m/s, czyli obaj piloci opadają -0.2 m/s.

Na tym etapie pilot na pomarańczowym skrzydle zacznie słyszeć brzęczyk zbliżeniowy Flymastera “VARIO”, który pomoże mu zlokalizować noszenie, podczas gdy vario pilota żółtego skrzydła o niczym jeszcze nie melduje. Ostatecznie w centrum komina powietrze wznosi się z prędkością 1.2 m/s., więc obaj piloci wznoszą się z prędkością 0.2 m/s. “VARIO” przechodzi z brzęczenia do normalnego dźwięku noszenia to jest dopiero ten pierwszy moment kiedy pilot zielonej paralotni usłyszy pierwsze pikanie swojego przyrządu.

Oczywiste jest, jak bardzo sygnalizator bliskości noszenia może pomóc w jego znalezieniu, czy wręcz przetrwaniu kryzysu termicznego. Sygnalizację bliskości noszenia można w łatwy sposób wyłączyć ustawiając brzęczyk na 0. “VARIO” będzie wtedy pracował jak normalny wariometr.

Wyjątkowe cechy wariometru Flymaster “GPS”

  • wysoka rozdzielczość wyświetlacza ( duży kontrast szarości) 320×240 pikseli
  • 16 różnych układów ( każdy można dowolne edytować korzystając z naszego darmowego programu Designer)
  • zapis lotów w 3D w formacie IGC
  • możliwość zapisu 248 lotów, loger na 300 000 punktów tracka, ponad 800 godzin lotu
  • polskie menu i instrukcja obsługi
  • możliwość zapisania ( zamarkowania lub wpisania) 400 punktów zwrotnych ( np. DOM, PRACA, STARTOWISKO, ORLEN, JOLA )
  • możliwość podłączenia kablem lub przez Wi-Fi sondy paliwa, temperatury spalin,
  • wskaźnik najbliższego noszenia
  • wyjątkowo czuły wariometr Ultransense

Rozdzielczość wyświetlacza (duży kontrast skali szarości) 320x240 pikseli

Pojemność akumulatora (litowo-jonowy) (mA.h) 2750

GPS 50 kanałów/ 4hz

Interfejs radiowy ( zgodny z normami FCC i ETSI na użytkowanie bez licencji w paśmie 315, 433, 868, 915 MHz.)(możliwe połączenie bezprzewodowe z zewnętrznymi sondami, np. wiatrowa sonda prędkości, M1-obsługa PPG, obydwa urządzenia)

Połączenie USB (możliwe połączenie z komputerem w celu zrzucenia lub pobrania danych dot. lotu, danych dot. zakazanej przestrzeni powietrznej (vario nie), itp.)

Ładowanie akumulatora przez ładowarkę sieciową lub standardowy port USB

Pełen moduł GSM/GPRS quad-band klasy 10 z transmisją danych i połączeniem głosowym

Uaktualnianie oprogramowania przez USB (darmowe)


16 różnych stron/układów ekranu (każdą stronę można stworzyć korzystając z nowego oprogramowania zwanego Designer i zawrzeć na niej dużą ilość elementów ograniczoną jedynie przez ilość miejsca na ekranie)

43 konfigurowalne obszary danych ( użytkownik może zmieniać wielkość, obramowanie, nazwę, czcionkę...)

Zapisywanie/zapamiętywanie lotów w 3D w formacie IGC

176 000 punktów tracka

Możliwość zapisania 248 lotów

600 zakazanych stref

Polskie menu i instrukcja obsługi.

Kompatybilny z MAC

GPS w wykorzystaniu PPG:

  • dzięki funkcji wario, możesz ustawić obroty w czasie lotu tak, aby utrzymywać lot poziomy i nie tracić tym samym paliwa na ciągłe wznoszenie się i opadanie.
  • automatyczny stoper który uruchamia się w chwili startu informuje cię dokładnie o czasie lotu, a co za tym idzie o zużytym paliwie.
  • odległość i kierunek do startowiska pozwoli bezproblemowo wrócić na start po najkrótszej linii.
  • strzałka wskaże też kierunek i odległość do wybranego z listy zapamiętanych, lub wpisanego koordynatami celu
  • kierunek i siła wiatru pozwoli określić najbardziej optymalną dla twojego kierunku wysokość lotu.
  • dzięki twojemu GPS, możesz połączyć się z sondą paliwa, czujnikiem obrotów silnika, czy temperatury


bok.jpg

W komplecie:

  • Wariometr Flaymaster “GPS”
  • Ładowarka sieciowa
  • Kabel USB
  • Etui transportowe
  • Pokrowiec mocowany na pulpicie frontkontenera lub taśmie udowej

Zapraszamy do zapoznania się z całą ofertą firmy Flymaster Avionics Lda.

FLYMASTER POLSKA

Walter Wojciechowski

[zasłonięte]@o2.pl,
0-502-[zasłonięte]-765
skype: xcwalter


Walter Wojciechowski - instruktor paralotniowy, wieloletni członek kadry narodowej, aktywny pilot.

Zakupy u mnie to gwarancja fachowej obsługi, właściwie dobranego sprzętu i satysfakcji.