Przedmiotem sprzedazy jest wariator J costa JC626FS (14x22) Motor Master Piaggio Mp3 400.
Instrukcja obslugi po polsku.
Wariator, jak każda część w skuterze z czasem wymaga wymiany, gdyż od jakości tego elementu zależy nie tylko komfort jazdy (przyspieszenie i v-max) ale i bezpieczeństwo. Mocno zużyty wario przyczynia się do „przeskakiwania” paska po gładzi talerzy, co uwidacznia się w tzw. dziurze podczas przyspieszania – skuter na chwilkę przystaje, by ponownie gwałtownie przyspieszyć, co przy wyprzedzaniu może skończyć się tragicznie.
Przy wymianie wariatora na nowy pojawia się kilka pytań: Czy pozostać przy seryjnym elemencie? Jaki tuningowy wario wybrać?
Obok kilku firm produkujących wariatory tradycyjne, których działanie opiera się na ślizgu rolek, na europejskim rynku można również zaopatrzyć się w poprzeczny – transwersalny wario J.Costa o zupełnie innej koncepcji działania.
J.Costa jest hiszpańską firmą produkującą wariatory do niemal wszystkich typów skuterów (w tym również do Majesty 125, 250 oraz 400). Co ciekawe firma ta jest zdecydowanie bardziej popularna wśród amerykańskich użytkowników maxiskuterów, niż w UE, której rynek zdominowany jest przez włoskich producentów. Transwersalne wario nie posiadają ślizgających się okrągłych rolek (których kształt de facto utrudnia działanie i przyczynia się do szybszego ich zużycia – co zostało niejako wykorzystane przez asymetryczne rolki Pulley'a), a jedynie kołki o zaokrąglonym końcu, które wkłada się w blok wariatora pod kątem około 45 stopni. Siła odśrodkowa wymusza ruch kołków w otworach, co odpowiada ślizganiu się rolek w tradycyjnych wariatorach, a w konsekwencji czego poruszany jest talerz wariatora6x18,5).
Dzięki prostocie konstrukcji, element J.Costa jest zdecydowanie bardziej wydajny przy przenoszeniu mocy silnika na tylne koło, w porównaniu do standardowych wariatorów Eksploatacja wariatorów poprzecznych jest łatwiejsza, gdyż żywotność kołków jest wielokrotnie większa. Rzadziej musimy rozbierać skuter, albo odwiedzać serwis, by wymienić rolki w wariatorze.
Z opinii użytkowników wynika, że zauważalny jest wzrost „odczuwalnej” mocy w zakresie niskich i średnich obrotów – inaczej mówiąc skuter ma kopa.
Wszelkie informacje tel.: 666 [zasłonięte] 200