Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Warburg Gombrich Juszczak Grotowski Witkiewicz

13-03-2012, 11:42
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 49 zł     
Użytkownik kasia_kwiat
numer aukcji: 2118986538
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 26   
Koniec: 14-03-2012 15:15:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Konteksty

stron: 388

 

TOMASZ SZERSZEŃ Aby Warburg, nasz bliźni ............................................... 5
Aby Warburg: sejsmograf nowoczesności
ANDRZEJ TUROWSKI Historia sztuki w dobie szaleństwa............................... 11
KRZYSZTOF RUTKOWSKI Warburg i wąż .............................................................. 15
ABY WARBURG Sejsmografie,
przełożył Józef Bury ...................................................... 27
ABY WARBURG Burckhardt i Nietzsche,
przełożył Ryszard Kasperowicz ..................................... 28
TOMASZ SZERSZEŃ Demony wojny według Warburga. Kriegskartothek ...... 29
RYSZARD KASPEROWICZ Obraz w koncepcji Aby’ego Warburga ........................ 33
Podróż amerykańska: etnologia i historia sztuki
ABY WARBURG Obrazy z terytorium Indian Pueblo
w Ameryce Północnej,
przełożyła Paulina Sosnowska,
redakcja naukowa Ewa Klekot, Krzysztof Pijarski ....... 41
KATIA MAZZUCCO Bilder, Reise, Schlangenritual. Nota do dokumentów
i materiałów związanych z podróżą Aby’ego Warburga
do Indian Pueblo,
przełożył Mateusz Salwa............................................... 55
EWA KLEKOT Narracje o pewnej podróży........................................... 60
ULRICH RAULFF Siedem skór węża. Oraibi, Kreuzlingen i z powrotem:
stacje w podróży ku światłu,
przełożył Tomasz Szerszeń ................................................ 65
DAVID FREEDBERG Maska Warburga. Studium z zakresu idolatrii,
przełożyła Ewa Klekot .................................................. 70
BENEDETTA CESTELLI GUIDI Aby Warburg i Franz Boas. Dwa listy z Archiwów
Warburgowskich. Korespondencja między
Franzem Boasem i Aby’m Warburgiem (1924-25),
przełożył Mikołaj Gliński.............................................. 82
GOSHKA MACUGA, JULIÁN GASTELO Snake Society (fragmenty),
przełożyła Katarzyna Bojarska...................................... 87
MONIKA SZEWCZYK Zapis rozmowy z Goshką Macugą,
przekład zbiorowy.......................................................... 91
Niedokończone leczenie: przypadek Warburga
LUDWIG BINSWANGER List do Zygmunta Freuda,
przełożył Krzysztof Rutkowski..........................................93
DAVIDE STIMILLI Tynktura Warburga,
przełożył Mateusz Salwa............................................... 94
CHANTAL MARAZIA Ludwig Binswanger i rytuał ozdrowienia,
przełożył Mateusz Salwa............................................. 104
JOSEPH LEO KOERNER Wykład jako rytuał przejścia,
przełożył Tomasz Swoboda......................................... 107
Atlas Mnemosyne i sztuka współczesna
ABY WARBURG Atlas Mnemosyne. Wprowadzenie,
przełożył Krzysztof Pijarski ......................................... 110
ABY WARBURG Śniadania na trawie Maneta.
Wzorotwórcza funkcja pogańskich bóstw
elementarnych dla nowoczesnego odczucia natury,
przełożył Krzysztof Pijarski ......................................... 116
KATIA MAZZUCCO Mnemosyne: Bilderdemonstration, Bilderreihen,
Bilderatlas. Chronologiczna prezentacja dokumentów
związanych z Atlasem Warburga,
przełożył Mateusz Salwa............................................. 120
GEORGES DIDI-HUBERMAN Atlas Mnemosyne jako montaż,
przełożył Tomasz Swoboda......................................... 143
GIORGIO AGAMBEN Aby Warburg i narodziny kina,
przełożył Mateusz Salwa............................................. 148
PHILIPPE-ALAIN MICHAUD Przekraczanie granic: Mnemosyne
– pomiędzy historią sztuki a kinem,
przełożył Łukasz Zaremba........................................... 149
ANDRZEJ LEŚNIAK Wstęp do politycznej analizy Atlasu Mnemosyne
Aby’ego Warburga ..................................................... 156
PAWEŁ MOŚCICKI Sejsmografy przewrotu.
Gesty rewolucyjne jako Pathosformeln........................ 162
MATTHEW RAMPLEY Archiwa pamięci: Pasaże Waltera Benjamina
i Atlas Mnemosyne Aby’ego Warburga,
przełożył Krzysztof Pijarski ......................................... 174
BENJAMIN BUCHLOH Atlas Gerharda Richtera: archiwum anomiczne,
przełożyła Katarzyna Bojarska.................................... 184
MARTA DZIEWAŃSKA Ćwiczenie z wyobraźni. Atlas. Jak unieść świat
na własnych barkach? Georges’a Didi-Hubermana
w Museo Reina Sofia w Madrycie.............................. 195
Pamięć społeczna a historia sztuki
GIOVANNI CARERI Aby Warburg. Rytuał, Pathosformel i forma pośrednia,
przełożył Tomasz Swoboda......................................... 202
EMILIA OLECHNOWICZ Pośmiertne życie antyku.
Medycejskie intermezza z 1589 roku ......................... 216
JACEK JAŹWIERSKI Ekspresja i tradycja artystycznych zapożyczeń:
Warburg – Gombrich – Reynolds .............................. 222
Podziękowania i źródła artykułów.............................. 230
WIESŁAW JUSZCZAK Thalamos Odysa.......................................................... 232
MAŁGORZATA SOBIERAJ Jak dwa zwierciadła... ................................................ 240
JOANNA M. SOSNOWSKA Stopy Barbary Radziwiłłówny .................................... 252
JACEK DOBROWOLSKI Symbolika wierzby jako drzewa życia i śmierci
w Polsce w kontekście kultur Europy,
Śródziemnomorza i Azji ................................................. 259
RENATA ROGOZIŃSKA Treij. O malarstwie Jerzego Ćwiertni (1[zasłonięte]928-20) ..... 275
MONIKA MILEWSKA Faszyzm i jego rzymski mit ......................................... 286
KATARZYNA PROT Od azylu poprzez dom wariatów
do domu własnego...................................................... 294
PRZEMYSŁAW STROŻEK Fotodinamismo 100! Bragaglia, Boccioni, Bergson
i problemy futurystycznej fotografii............................ 299
KRZYSZTOF LIPKA Sfinksy. Motywy znaczące jako próba
usemantycznienia struktury muzycznej...................... 305
IRENEUSZ GUSZPIT Apocalypsis cum figuris – życie po życiu ...................... 315
MAŁGORZATA DZIEWULSKA
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ Grotowski-Flaszen - rozmowa o filmie i teatrze .......... 325
Historia jednego obrazu - Witkacy na Lubelskiej .... 338
ZBIGNIEW BENEDYKTOWICZ Historia jednego obrazu na Lubelskiej
- rozmowa z Piotrem Borowskim ............................... 339
IWONA LUBA Pejzaż australijski, 1923 .............................................. 349
MAGDALENA KRASZEWSKA O Pejzażu australijskim, dr Kraszewskim
i domu w Zakopanem... ............................................. 356
Zakopiańczycy w poszukiwaniu tożsamości
Kuba Szpilka Zakopiańczycy.............................................................. 365
Noty o autorach........................................................ 371
Summaries................................................................. 375
Contents .................................................................... 387

 

 

Aby Warburg, Santa Fe, Nowy Meksyk, luty 1896. Za: Photographs at the Frontier. Aby Warburg in America 1895-96,
ed. B. Cestelli Guidi, N. Mann, Londyn 1998, s. 76