War on Terror to strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy w niedaleką przyszłość i pozwala im stoczyć szereg fikcyjnych konfliktów z wykorzystaniem najnowszego, głównie prototypowego uzbrojenia. Za produkcję programu odpowiadają pracownicy studia developerskiego Digital Reality (twórcy m.in. Afrika Korps vs. Desert Rats, D-Day, czy 1944: Battle of the Bulge).
Miłośnicy RTS-ów mają tutaj szansę poprowadzenia sił trzech walczących stron (trzy kampanie, w sumie ponad dwadzieścia sześć rozbudowanych scenariuszy). Wirtualne zmagania toczą się zarówno w dużych, realistycznie odtworzonych, miastach (Paryż, Berlin, San Francisco, Canterbury, etc.), jak i na otwartej przestrzeni. Do dyspozycji graczy oddanych zostało około 50 różnych jednostek (od piechoty po ciężko opancerzone czołgi). Postępy w rozgrywce i każda wygrana potyczka przynoszą prowadzonemu oddziałowi cenne punkty doświadczenia, a przez to - ulepszają jego bojowe statystyki. Wszystkie jednostki pozostałe na placu boju po zakończeniu danego scenariusza można wykorzystać także w późniejszych misjach, podobnie zresztą jak przejęte pojazdy wroga. W War on Terror nie zabrakło również drobnych elementów ekonomicznych, w postaci chociażby kupowania nowych oddziałów, czy dbania o zaopatrzenie.
W grze dostępny jest tryb rozgrywki wieloosobowej, który oprócz dobrze znanych opcji zmagań w postaci Capture the Flag czy Deathmatch, oferuje także nowe możliwości (Objective mode i Conquer mode). W rywalizacji multiplayer może jednocześnie wziąć udział 2-8 graczy. Dla nich autorzy przygotowali ponad osiemnaście map oraz umieścili w grze specjalny generator poziomów.
Oprawa graficzna War on Terror została wykonana w pełnym trójwymiarze (dowolna rotacja kamery, opcja zoomu). Modele jednostek czy animacje poruszania się tych ostatnich prezentują solidny poziom wykonania. Większość elementów środowiska, w którym prowadzone są walki może ulec zniszczeniu.