Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WALKA Z LATAJĄCYM CYRKIEM LOTNICTWO RICKENBACKER

21-06-2012, 20:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 49.99 zł      Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2402756973
Miejscowość Kraków
Licytowało: 1    Wyświetleń: 51   
Koniec: 16-06-2012 18:17:21
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

KSIĄŻKA W JĘZYKU ANGIELSKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.




FIGHTING THE FLYING CIRCUS
By
Capt. Edward V. Rickenbacker
Commanding Officer 94th Pursuit Squadron
U.S. Air Service
With a Foreword by Laurence La Tourette Driggs
EDITED BY
W. David Lewis
R.R. DONNELLEY & SONS COMPANY
CHICAGO December, 1997




SPIS TREŚCI

Spis ilustracji i: Mapy ....... xvii
Historyczne Wprowadzenie ......... xix
Słowniczek wyrażeń Lotniczych ..... 5
Przedmowa .............. 7
1. Wprowadzenie "Archy" ...... 11
11. Aerodrome ........ 23
w naszych pierwszych lotów bojowych ........ 37
iv. Downing Mój pierwszy wróg .... 53
v. Jimmy Meissner pozbawia swoje skrzydła. 61
vi. Ostatnia gra Jimmy Hall ..... 71
vu. Nowe obowiązki ...... 81
viii. Zwycięstwa i zdołał uciec. . 91
IX. Down in Flames ........ 103
x. Lufbery ginie ........ 113
xi. Działalność dywizjonu ....... 121
XII. Jimmy Meissner Znowu ...... 131
XIII. Pierwszy Ace Ameryki ....... 143
XIV. Rumpler nr 16 ........ 159
xv. Ostatnia gra Campbella ...... 173
XVI. Stając Ace ........ 183
XVII. Kłopotliwy Bank of Fog ..... 191
XVIII. Strafing na Drachen ....... 203
xix. Château-Thierry wystający. . . 215
xx. Śmierć Quentin Roosevelt. . 223
XXI. The Flying Circus Wyniki ciężko. 237
XXII. Nasze Spads Przyjazd ........ 241
XXIII. Powrót pobliżu Verdun ...... 251
XXIV. St Napęd Mihiel ....... 257
XXV. Ace amerykański Asów ...... 279
xxvi. Kapitan Hat-in-the-Ring
Eskadra .......... 289
XXVII. WASZYM "D" Dzień ...... 303
XXVIII. Frank Luke Strafes Jego
Ostatnio Balon ......... 315
XXIX. Misja Noc ........ 323
xxx. Dniu pracy Sześć zwycięstw. . . 335
XXXI. "Widząc wojnę" ........ 343
XXXII. Regularne Dogfight ....... 353
XXXIII. Pokaż Movie Samolot .... 365
XXXIV. Nadgorliwego Ally ....... 379
XXXV. Koniec zbliża się ...... 389
XXXVI. Ostatnie zwycięstwo w Wielkiej Wojnie. . . 401
Epilog .............. 411
Dodatkowe Reading .......... 419
Główna ................ 421
Lista Lakeside Classics ...... 429






Przedmowa Wydawców

Wraz z publikacją niniejszego tomu, Lakeside Classics przenosi punkt ciężkości w XX wieku i I wojny światowej, jeden z tego kraju i tego stulecia wydarzeń określających. Kiedy zaczęła się wojna, Ameryka była, ale pięćdziesiąt lat usunięte z własnej wojny domowej. Jego przywództwo próbował utrzymać politykę neutralności do aktów agresji zażądał odpowiedzi. Do końca wojny, kraj stawał się światową potęgą, a prezydent Woodrow Wilsona Czternaście Punktów położył podwaliny pod rozejmu długo poszukiwanej.
Walka z Latającego cyrku jest w pierwszej osobie konto z walki powietrznej podczas tej Wielkiej Wojny. Wpisany przez American Ace of Aces, kapitan Edward V. Rickenbacker, książka oddaje zagrożenie, triumfów i tragedii młodych ludzi z pierwszej usługi amerykańskiego powietrza.
Choć Ameryka nie wojnę aż do końca 1917 roku, cały kraj został mobilizowanie do pewnego czasu. Z hali drukarskiej do urzędów wykonawczych, RR Donnelley przyczyniły się do wysiłku wojennego. Ponad 200 pracowników RR Donnelley Company Sons 8c serwowane; czterech pracowników zginęło w konflikcie. T.E. Aktywne uczestnictwo Donnelley na wojny Ameryki Industries Board zabezpieczone dla niego dzięki jego kraju i symboliczne wypłaty jednej dolara. Wyboru jest podpisany przez prezydenta Woodrowa Wilsona i Bernard M. Baruch, który służył jako przewodniczący
War Industries Board. Jedną z naszej firmy najbardziej cenionych i osobiste dokumentów historycznych, czek jest na wystawie w Bibliotece Gaylord Donnelley w naszych Chicago, Illinois, biur.
Walka z Latającego cyrku jest 95-cia książka w Lakeside Classics serii, który został stworzony przez Thomasa E. Donnelley, syn założyciela firmy, w 1903 roku. T.E. wierzył, że proste, godne i dobrze zaprojektowane książki przy użyciu zaawansowanych metod produkcji byłoby stosowne dar wakacje od firmy, która szczyciła się na jakość jego druk i oprawę. To, naszym zdaniem, jest jeszcze dziś.
Jak to mamy w zwyczaju z klasykami, patrzyliśmy na ekspertów w tej dziedzinie o pomoc w edycji i komentowania tekstu, pisanie wprowadzania i wybierając fotografii i ilustracji. W. David Lewis, wybitny profesor Uniwersytetu w Auburn University w Alabamie, służył jako edytor. Wśród jego wyróżnieniem są da Vinci Medal, najwyższe wyróżnienie Towarzystwa za ofTechnology Historia oraz powołanie w latach 1993-94 jako Charles A. Lindbergh profesora, National Air and Space Museum. Był Narodowy Fellow humanistyczne na Uniwersytecie w Chicago i członkiem Mellon w historycznym Virginia Society. W 1992 roku w Lucernie, Szwajcaria, wyreżyserował pierwszą międzynarodową konferencję na temat historii lotnictwa cywilnego i handlowego. Obecnie jest napisanie biografii Rickenbacker.
Niniejsze wydanie przedstawia wersję Latający Cyrk Walka na który jest tak wierny, jak to możliwe do dziennika i tekstu oryginalnego przygotowanego przez Rickenbacker w 1918 roku. Ale to także zachowuje wymowne prozy dodane przez Laurence la Tourette Driggs, Ghost Writer. Redaktor porównaniu Rickenbacker na maszynopisu rękopis z opublikowanej wersji 1919 i wyeliminował wielu fragmentów, które nie były na podstawie oryginalnego rękopisu.
Ponadto wyeliminowane były fragmenty, które Driggs dodane do promowania sprzedaży wśród czytelników, którzy nadal stan zapalny z wojennych uprzedzeń w 1919 roku. Z tego powodu pejoratywnego wyrażenia zostały usunięte, chyba że
pojawiają się w bezpośrednich cytatów. Aby zachować niektóre z bardziej sugestywnych fragmentów książki, ozdoby bez żadnych odpowiedników w tekście oryginalnym nie zostały dopuszczone do stoiska, ale nie było tak opisanych. Co najmniej jeden z epizodów, świętem, które miało miejsce w nocy zawieszenia broni, opiera się na tym, co Driggs, nie Rickenbacker, doświadczenie. Ale do wyeliminowały prozę Driggs w zrobiłby uszkodzenia wymowny sposób, w jaki książka się kończy.
Przygotowuje nową edycję ważnego dzieła historycznego wymaga pomocy wielu organizacji i osób prywatnych. Nasze podziękowania dla następujących: University of Chicago Library; Auburn University Archives i Ralph Brown Draughon Biblioteka, Uniwersytet Auburn, Library of Congress, National Air and Space Museum w Smithsonian Institution, National Archives, US Air Force Museum, US Air Force Historyczne Research Center, Maxwell Air Force Base; Fighter 1-cia Skrzydło Biuro Historia, US Air Force, a wreszcie, Patricia L. Lewis, pani Laurence La Tourette Driggs, a Tom D. Crouch, Prezes Aeronautics Departamentu Narodowy Air and Space Museum.
"Wydawało się nam wszystkim, że wojna jest ponad, moglibyśmy spaść z powrotem szybko w naszych przyzwyczajonych sposobów życia codziennego. Ale zapomnieliśmy o naszej historii, która mówi nam, że odzyskanie od zniszczenia i licencji wojny do sposobów z uporządkowany i duże pro-
dzenie prowadzi przez okres ... trudno dostrojenie ", napisał do firmy w przedmowie do 1919 roku edycji Lakeside Classics. Dzisiaj nasza firma przechodzi kolejną modyfikację.
To przewartościowanie rozpoczął pod koniec ubiegłego roku z poszukiwaniem nowego przewodniczącego. W marcu 1997 r. ogłosiliśmy wyboru William L. Davis, dawniej Emerson Electric, jako ósmego przewodniczącego w naszej 135-letniej historii. W ciągu sześciu miesięcy, Bill Davis sformułował nową strategiczną wizję. Nasz pierwszy zaangażowanie jest naszym podstawowej działalności: druk i oprawa książek, czasopism, katalogów, katalogów i dokumentów finansowych dla naszych klientów w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie.
Nasze wieloletnie zaangażowanie jest wzrost zyskiem i oferują większą wartość dla naszych klientów. Będziemy opierać się na naszych zalet jako lider, w tym naszych silnych relacji z wydawców magazynu, naszej niezrównanie obszerną listę klientów katalogu; naszych długoterminowych kontraktów drukowania katalogów; prowadzony mocnych w publikacji książkowej; głębi naszej finansowych możliwości drukowania.
Naszym wyzwaniem: Dowiemy się, jak skorzystać z naszej wielkości i skali, dzięki czemu możemy zapewnić najwyższą wartość w najlepszej kosztów dla naszych klientów. Nasza taktyka: Będziemy podkreślać rzeczy, które nikt inny nie może sobie tak dobrze, a potem będziemy pracować na robienie tych rzeczy lepiej, znowu i znowu.
Nasze operacje drukowania są dobrze. W dalszym ciągu prowadzić naszą branżę w rozmiarze, w sile naszego
relacje z klientami, jakość naszych usług, a nasza zdolność do dostarczania rozwiązań do strategicznych zagadnień biznesowych. W tym celu możemy pozbawił sobie ten rok marginalnych firm i technologii, które nie przyczyniają się do podstawowej działalności, restrukturyzacji naszych działań międzynarodowych i umocniła wiele innych funkcji i do naszych podstawowej działalności.
Rozwijamy usługi takie jak zarządzanie logistyką, gdzie my, jako największego użytkownika z US Postal Service, można zaoferować naszym klientom natychmiastowe oszczędności na podstawie objętości. Jesteśmy stukając w naszej wiedzy marketingowej zbudować stabilny, niezawodny, uporządkowany rozwój dla naszych podstawowej działalności. Jesteśmy w trakcie przyjmowania technologii, która tworzy zdecydowały korzyści dla naszych klientów, zarówno poprzez obniżenie naszych kosztów, zmniejszając swoje wykazy lub skrócenie czasu potrzebnego do uzyskania produktów na rynek.
Nasz nowy S62 milionów książka roślin w Roanoke, Wirginia, oferuje Tytuł Życie ManagementSM (TLM), będąca ucieleśnieniem wszystkich tych zalet. Korzystanie z całkowicie cyfrową przepływu pracy, TLM redefiniuje książki wydawnictwa modelu biznesowego. Wydawcy mogą odejść od kosztownych fizycznych zapasów książek drukowanych i przechowywane w magazynach, do wirtualnych zapasów przechowywanych w bazach danych, z drukowanych książek i rozprowadzany na just-in-time. TLM reprezentuje większość kosztów i czasu efektywny sposób wytwarzania każdy etap w życiu tytułem-z książki badania rynku i kopie odwoławczych, aby uruchomić z tytułem i przedruki. Wydawcy przyzwyczajeni do czekania tygodni do książek mogą teraz uzyskać produkt w sklepach
w zaledwie dziesięć dni. Książki z krótkich serii, wcześniej odrzucił jako nieopłacalny, można obecnie wprowadzane na rynek zyskiem.
Technologia jak te używane w Roanoke mogą obniżyć koszty, a także tworzyć wartość dla naszych klientów. Inne przykłady obejmują naszą wprowadzenie druku czterech kolorów do naszych yellow-pages klientów i ekonomicznych spersonalizowane komunikaty dla klientów, którzy sprzedają fundusze.
Będziemy stać się lepszymi partnerami biznesowymi z klientami. W trakcie 1997 r., zrobiliśmy solidną początek do osiągnięcia tego celu.
IJS D (C 2fZ 5 | C
Spółka pragnie podziękować John M. Richman, który pełnił funkcję prezesa i CEO firmy działającej od listopada 1996 do marca 1997 roku. Pod jego kierownictwem spółka osiągnęła postęp w ważnych projektach i zakończyła poszukiwania nowego przewodniczącego. Pan Richman na emeryturę w grudniu po dziesięciu latach w Radzie Dyrektorów. Mamy również podziękować i pożegnanie z Blair White, który przeszedł na emeryturę we wrześniu z osiemnastu latach służby w Zarządzie.
W końcu podejść roku, życzymy Wam wszystkim i Waszym rodzinom dobrego zdrowia i powodzenia w nowym roku.

Wydawcy grudnia 1997





ILUSTRACJE i mapy

Kapitan Edward V. Rickenbacker. . Fronton Token płatność z
War Industries Board ......... viii
Kapitan Rickenbacker ......... xxi
Baron Manfred von Richthofen ...... xxi
Elizabeth Basler Rickenbacher ...... XXV
William Rickenbacher ......... XXV
Strona główna Rickenbacker z dzieciństwa ..... XXV
Rickenbacker, ca. 1908 ......... XXXI
Rickenbacker i jazda mechanika w
Samochód wyścigowy ............. xxxvii
"Hat w The Ring" Dywizjonu ..... LVII
Laurence La Tourette Driggs ....... LXV
Ilustracja lotniczych manewrów ...... 3
Głównym Lufbery Raoul .......... 13
Kapitan James Norman Hall ....... 13
Lotnisko hangar, Francja ........ 25
1 Pursuit Squadron ul .......... 39
Porucznik Hamilton Coolidge ...... 65
Porucznik James A. Meissner ...... 65
Duże Chambers Reed ......... 93
Niczyja-Land ............ 139
Porucznik Douglas Campbell ...... 145
Wojny pozycyjnej ............ 155
Głównym Bert Atkinson .......... 193
Rickenbacker w SPAD XIII ....... 219
Porucznik Quentin Roosevelt ...... 225
Roosevelta Grave ........... 225
Rickenbacker w jego Spad ........ 243
Forward Ameryka! ........... 265
Mapa: European Theatre of Operations. . . 266
Mapa: Amerykańska Aerial Obszar Operacji. . . 267
Wojna powietrza ............. 268
A Ty? Zapisz się na pożyczkę wojny .... 269
Dobre książki, dobre towarzysze ........ 270
Książki Poszukujemy ............. 271
Trzymaj go wolno ............ 272
Kapitan Edward Vernon Rickenbacker ... 273
Godło Hat-in-the-Ring Squadron ... 274
Kapitan Edward V. Rickenbacker ..... 299
Rickenbacker w Nieuport 28 ...... 299
Rickenbacker z przechwyconego Hanowerze. . . 367
Rickenbacker po ratownictwa morskiego ....... 4 * 3
Rickenbacker trakcie kadencji na
Eastern Airlines .......... 4x3
DODATKOWE CZYTANIE
Oprócz źródeł cytowanych w tekście następujące książki zawierają dodatkowe informacje o I wojnie światowej i samolotów, pilotów i powietrznych bitew Wielkiej Wojny.
Angelucci, Enzo. Encyklopedia RandMcNally z samolotów wojskowych igiA-ig8o. Nowy Jork: Military Press, 1983.
Bingham, Hiram. Explorer w Air Service. New Haven: Yale University Press, 1920.
Bowen, Ezra, et al. Knights of the Air. Alexandria, Va: Time-Life Books, 1980.
Chandler, Charles Def. I Frank P. Laum. Jak Nasza armia Got Wings. Nowy Jork: Ronald Press, 1943.
Coffman, Edward M. War to End All Wars. Madison, WI: University of Wisconsin Press, 1986.
Cooke, James J. US Air Service w Wielkiej Wojnie, lgiy-iQiQ. Westport, CT: Praeger, 1996
Flammer, Philip M. Vivid Air: Eskadra Lafayette. Ateny: University of Georgia Press, 1981.
Franków, Norman LR, Frank W. Bailey, i Gość Russell. Powyżej linii: asy i jednostki myśliwskie niemieckiego Air Service. Londyn: Grub Street, 1993.
Gilbert Martin. Pierwsza wojna światowa. New York: Henry Holt and Company, 1994.
Hall, Norman S. Buster Balloon: Frank Luke w Arizonie. Garden City, NY: Doubleday, Doran & C Company, Inc, 1928.
Hudson, James J. Hostile Skies: historia walki z amerykańskim Air Service w I wojnie światowej Syracuse: Syracuse University Press, 1968.
Kennett, Lee. Pierwsza wojna powietrza, igi4-igi8. New York: Free Press, 1991.
Lawson, Eric i Jane Lawson. Pierwsza kampania powietrzna, sierpień-listopad igi8 lgiA. Conshohocken, Pa: Połączone Books, 1996.
Mason, Herbert M., Jr Eskadra Lafayette. Nowy Jork: Smithmark Publishers, Inc, 1995.
Maurer, Maurer, wyd. US Air Service w I wojnie światowej 4 tomach. Waszyngton, prądu stałego: Urząd historii Sił Powietrznych. 1978/79.
Meijering, Piet Hein. Podpisali ze swymi Honor: rycerstwa powietrza podczas dwóch wojen światowych. New York: Paragon House, 1988.
Mitchell, William. Wspomnienia z I wojny światowej Nowym Jorku: Dom losowej i960 r.
Morrow, John H., Jr Wielka Wojna w powietrzu. Waszyngton: Smithsonian Institution Press, 1992.
Rawlings, John DR Historia Royal Air Force. Nowy Jork: Książki Crescent, 1984.
Spick, Mike. Współczynnik Ace Combat Air & Rola ofSit-uational Świadomość. Shrewsbury, U.K.: Airlife Publishing, 1988.
Stallings, Laurence. Doughboys. New York: Harper & Row, 1963.
Sweetser, Arthur. Amerykański Air Service. Nowy Jork: D. Appleton and Co, 1919.





INDEKS

Albatros C-X, C-XII, 73,11411,
115-116,118 Albatros D-III, 1,5611 Albatros D-Va, 1,21,51,64,67,
84,97-99,106,124-126,
133-136 Atkinson, Bert M., 190-191,195,
198.205.217 Avery, Walter L., 339
Baer, ??PaulF., 275,28 i
Bail, Albert, 296
Baylies, Frank L., 144.275,
282
Biskup William, 296 Bleckley, Erwin E., 326n Boelcke, Oswald, Liv-LV, 418 Bonnell, Geoffrey H., 215 Breguet samolot, 371 samolotów Bristol, 1 Brooklands Motor Speedway,
XXXIX
Brotherton, William E., 361 Bruce, Aleksander B., 254 Buddy, Harold, 258 Buford, Edward Jr 216,22 gn,
232
Campbell, Douglas, lix, LXX-LXIX, 9,12,15-21,27,38,41, 44-45,58,121-128,144, 147-148,150-154,172-178, 233,28 m, 389.404
Casgrain, Wilfrid V., 138, 141-142
Caudron samolot, XLV, I47n
Cazeau, artyleryjskie szkoła na, XLVI, 33,71,143 n
Chambers, Reed M., 37-38, 41-47,83-84,91,95,104, 10511.107.110.205.214.233, 260,263-264,275,285,297, 3O5, 3O9, 3 ", 324.334.336, 343,349-350,353,355-356, 361,365,369-372,389,
392-393,4 M
Chapman, Karol, 70,87 Chapman, Victor, 35 Cignones ust Bociany), francuski elita
Jednostka, 282.320
Coatalen, Louis, XXXVI, XXXIX Cook H. Weir, 309[zasłonięte]325,
327-328,332,339-340,389,
394.402 Coolidge, Hamilton, 188-190,
308-309,325,327-328,332,
338-340,342,353,355-356,
361,379-381,386-389 Cooper, kapitan, 362-365,369,
372
Coppens, Willy, 206-207,212 Crocker, Karol I., 338 Croix de Guerre, 60,87-89 Curtis, Edward P., 242.258,
342 CurtissJN-4, 147
Davis, Philip W. 64,67 DeHavilland DH-4, xlvii, 276n DeHavilland DH-9, 121, i22n Dewitt, Jan, 401-402,404 Dodd, Townsend F., XL-xliii
Driggs, Laurence La Tourette, XXIII, LXIII-LXII, lxvii-LXX, 6on, 3ion, 33211,34311,372, 383,41011
Duesenberg, sierpniu i Frederick, XXXIII, XXXV
8-sza (francuski) Armia, 59-60,86,
120 Evitt, Raymond W., 394
Fauntleroy, Cedric G., 401-402,
404 5-sze (American) Army Corps,
260 ist (American) Army Corps,
260,4 O3n ist (American) Grupa Gonitwa,
lx, i86n, 19m, 217 ist (American) Wing Gonitwa,
19m, 334 Foch, marszałek Ferdynand,
234
Fokker D-VII, li, 30[zasłonięte]218, 227,231,245-249,254,275, 277-282,284,292-295,
3O3-3O5, 3i2, 3i4, 324.333, 340-342,350-352,356-360, 373,377-378,381-385,387, 389,393-395,405 Fokker E-III Eindecker, XLIX Fonck, Rene, 89.282 N, 296 Foulois, Benjamin D., 185 4-ty (American) Army Corps,
260
Frayer, Lee, XXVIII, XXX, XXXIV, lv
Garnsey, Edward G., 389 Garros, Roland, XLIX
Gerard, francuski generał, 5gd,
86,88-89,120 Gnome silnik monosoupape,
lii-LIII, lix, 104 Goettler, Harold F., 326n Grant, Alfred A., 258.320 Green, M. Edwin, 71-72,74,
76-79
Guynemer, Georges, 282n, 296, 322
Halberstadt rekonesans
samolot, 294n Hall, Floyd D., 417 Hall, James Norman, 31-32,
53-60,71-81,85, 87[zasłonięte]118,
126-127,136,297 Hallion, Richard P., 25On Handley-Page bombowce,
198-199 Hannover CL-3 ,185-186, 336,
343-344,347,349,352,
361-362,365-366,369-372 Harmon, Miliardem F., 28 Hartney, Harold E., LX-LXI, 215,
222, 258, 286, 295-297,
325-326,372,408-409 Hat-in-the-Ring godło, pochodzenie
z, 35-36
Herndon, Booten, 418 Hispano-Suiza silnik, LIII, lix-
1x1, 185.330
Holden, Lansing C, 258 Huffer, JeanW.F.M., Lix,
35-36,47,63,83 n, 85, i8i
Niezależne Air Force (Wielka Brytania), 121[zasłonięte]355
Indianapolis Speedway, XXXVI, 414
Issoudun, bazą szkoleniową na amerykański, xliii-XLV, 147
Jeffers, John N., 287-288,352,
389 Johnson, Davenport, 28-29
Kaye, Samuel, 324.352,
393-394 Kirby, Maxwell, 143.402,
404-405 Kurtz, Paweł B., 103-107,110-112
Eskadra Lafayette, XL, XLIV, XLV, lix, 11,31,80,83 n, 118.281
Lafayette Flying Corps, 3511, I43n
Legion of Honor, 8gn, 320
Libby, Fryderyk, 144
Liberty silnik, 121.122 n, 276n, 363-365,380-382
Liggett, Hunter, 120.403
Loerzer, Bruno, 227.354
Loomis, William F., 189-190, 205
Niski, Seth, 390
Lufbery, Raoul, XXIII, LV, lix, LXIII, 11,15-21,27,51, 61-64, 70n, 80,92,95,117-120,127, 144,255,275,281-282,297,
389 Łukasz Frank, 258,285-287,
290-298,308,319-322,326 n,
392 L.V.G., niemiecki rekonesans
samolot, 294-295,303-304,
306.342
MacArthur, Douglas, 415-416 McArthur, John, 237-239
Magoun, Franciszek P., 144 Marr, Kenneth, lix, 83,181-182,
218[zasłonięte]297
Medal of Honor, LXII, 287n, 3O5n, 322n, 326n, 359n
Meissner, James A., LXX-LXIX, 64,67-69,78,87-88,100, 131,136-138,173-178,185, 191-192,197,205,214,233, 258,360-361,363-365,369, 389-390
Miller, James, XLIV, 27-29,127,
147
Miller, Zenos R., 234-236 Mitchell, John A., 127 Mitchelljohn L., 131,137-138,
258.406.408 Mitchell, William ("Billy"), XLII-
XLIV, LXI, lxvii, LXVII, 85-86, 88,
120.122 n, i85n, 255n,
325-327,333 Morane-Saulnier samolot, XLV
91-sze (American) Squadron Obserwacja, 189
94-cie (American) Squadron Pursuit, XLVI, lix-lxi, LXX, 8-10,31,33,37,69,71,103, 127.131.138.143.148.154, 164,18 m, i86n, 187,19 m, 215-217,221, 228.239.256, 259,28 w , 297-298,301-303, 308,327,334,352-353,392, 398[zasłonięte]404406
95-gi (American) Squadron Gonitwa, 28,33,71,132, 137-138,141,143 n, 188,19 m, 215-216,228-231,256,258, 276.285.342.373.406.408
Nieuport 17,1,147 n
Nieuport 23,14711
Nieuport 28,1-liv, lix, 12,17,20, 31-33,47-49,57,62,64,67, 69,72,76-78,81,82 n, 87,90, 98-100,102,104,110 , 11411, 115,117,126-127,130-131, 133-136,138,142,150-152, 160,164-165,169,171, 174-175,179-182,185,189, 2o8n, 20911.232.360
Nutt, Alan, 389
103-sze (American) Pursuit
Dywizjon 281 +139-gi (American) Pursuit
Dywizjon 282 147-gie (American) Pursuit
Eskadra, lgin, 215-216,
228,256,258,353,356-358,
361.390.409 185-cia (American) Pursuit
Eskadra, 3i3n, 390-391 Pour le Mérite Ordre ("Blue
Max "), 8gn
Palmer, William W., 309.342 Pershing, John J., XLI, LX-LXI, LXX,
7,28 n, ig8n, 257n Peterson, David MCK., 31,37,
41,43,69-70,87-88,258,297 Pfalz D-III, 56-58,74-75,79,
122-126 Putnam, David E., 144[zasłonięte]282
Reinhard, Wilhelm, 227 Rembercourt, lotnisko w, LXI,
77.256 Richthofen Manfred von, XIX,
227n, 25On, 296.384.418 Rickenbacher, Elizabeth, XXIII
Rickenbacher, Wilhelm, XXIII Rickenbacker, Adelaide, 417 Rickenbacker, Edward V., pokrewieństwa i młodzieży, XXIII, XXIV, XXVII, motoryzacji i wyścigów kariera, XXVIII, XXX, XXXIII-XXXVI; Zaciąga jak kierowcy na generała Pershing pracowników, XLI, XLII ; staje pilot bojowy, XLIV-XLVI; uważa dowodzenie 94. PS, lix-LXII, prowadzi sortie że ostatecznie wygrywa mu Medal of Honor w 1930 roku, LXII, posiada pierwszy Patrol, 11-12,15-22; wygrywa pierwsze zwycięstwo, 53 -60; jako lotu dowódcy, 81-82; otrzymuje de Guerre Croix, 86-90; unika śmierci w skrzydła rozdrabniania epizodu, 97-102; hołd Campbell jako pierwszy oficjalny amerykański ace, 143-144,147-154; omawia znaczenie z obserwację lotniczą, 157-158; wizyty w Paryżu i uczy stał się asem, 183-185; jest hospitalizowany, 215-218; powraca do służby w SPAD XIII, 218, 221-222; ma Korekcja uszu w Paryżu 233; wizyt młodszy brat w pobliskim obozie, 251-253; omawia Niedostarczenie amerykańskich pilotów ze spadochronami, 255; staje amerykański Ace of Aces i 279-285; zajmuje dowództwo 94. Eskadry pościg, 297-298,301-302; zabezpiecza oficjalne potwierdzenie
zwycięstw, 305-307; lądowania awaryjnego z uszkodzonego śmigła, 312-314; bierze udział w Meuse-Argonne ofensywę, 353-361; jest sfrustrowany w próbie uchwycenia Fokkera D-VII nienaruszone, 381-386; omawia zapis 94. Eskadry Pościgowej , 389-392; wygrywa ostatecznych zwycięstw, 392-400; wraca do domu, 411, 414; stanowisko prezesa zarządu Wschodnich Linie powietrzne, 414-415; przetrwa katastrofie lotniczej, 415-416; biznes spotkania odwraca, 416-417 Rickenbacker, Ludwika E., 25m Motor Company Rickenbacker,
414
Rockefeller, Laurance S., 415 Roosevelt, Edith Carow, 22gn Roosevelt, Franklin D. Roosevelt 416, Quentin, XXIII,
228-232 Roosevelt, Theodore, XXVII,
lxvii, 22gn Ross, Cleo, 2i3n Royal Air Service, XXXIX, lxvii obserwacja samolot Rumpler,
113-114,148-151,153,
159-163,166-170,173-176,
178-181,199, 222
Salmson 2A2 ,189,245,248-249 Saunders, Raymond J., 389 2nd (American) Grupa Gonitwa,
280
Sewell, Sumner, 258.276 Siemens-Schuckert D-IV, 354 Sloan, Alfred, 415
Smythe, Walter, 113-114,117, 128-130,159-160,162,165,
171.254
Sopwith Camel, 373,390-391
Sopwith Pup, 1
Spaatz (Spatz), Carl, XLVI
SPAD VII, 1
SPAD XIII, li-liv, lix-lxi, 21,48, 185,218,221,232-233,237, 241,245-249,279-280,288, 293-294,304,314,328,336, 339-341,350-351,355, 358-362,370-371,377-379, 381[zasłonięte]402405
Sparks, Wiley B., 342
Taylor, FrankJ., 197-200 Taylor, William H., 258 Taylor Thorne, 185[zasłonięte]233,
297,309,338,342,365-366,
370[zasłonięte]389
Odwilż, William, 35,89,281 3rd (American) Balon
Spółka, 284 3rd (American) Grupa Gonitwa,
282
Thorn, Karol, 232 Three-Fingered Lake, 277,
289-291,333 Tobin, Edgar G., 282 Trenchard, Hugh, 121.122 N, 355 +26-gi (American) Division, 87 27-sze (American) Pursuit
Eskadra, 19m, 216-217,
228, 234, 237[zasłonięte]259285,
290-291,298,313,342,353,
355[zasłonięte]407
Udet, Ernst, 418
United Press Association, 197
US Army
Air Service, xliii-XLIV, 12, 80,
110.409 Signal Corps, xl-XLII, XLV-
xlvii, lxviii, 251 US Departament Wojny, lxviii
Vasconcells, Jerry, karabin maszynowy Vickers 313.319.390, 150.162,
179 Villeneuve-les-Vertus,
lotnisko w, XLVI, LV, IIx, I2, 24,28-29
Walters, Gary, 36 Wanamaker, Walter B.,
217-218 Wehner, Joseph F., 290-293,
295.297 n
Wentworth, Jan, 36 White, Wilbur, 357-359,
361
Wilson, Woodrow, lxviii Winslow, Alan, 38,41,44-45,
185,233,239-240,404 Winslow, Paweł, 240 Wood, Leonard, lxvii





CONTENTS

List of Illustrations &: Maps....... xvii
Historical Introduction......... xix
Glossary of Aviation Expressions..... 5
Foreword.............. 7
1. Introducing "Archy"...... 11
11. The Aerodrome........ 23
in. Our First Sorties........ 37
iv. Downing My First Enemy .... 53
v. Jimmy Meissner Strips His Wings . 61
vi. Jimmy Hall's Last Fight..... 71
vu. New Responsibilities...... 81
viii. A Victory and a Narrow Escape . . 91
ix. Down in Flames........ 103
x. Lufbery is Killed........ 113
xi. Squadron Activities....... 121
xii. Jimmy Meissner Again...... 131
xiii. America's First Ace....... 143
xiv. Rumpler No. 16........ 159
xv. Campbell's Last Fight...... 173
xvi. Becoming an Ace........ 183
xvii. A Perplexing Bank of Fog..... 191
xviii. Strafing the Drachen....... 203
xix. The Château-Thierry Salient . . . 215
xx. The Death of Quentin Roosevelt . . 223
xxi. The Flying Circus Scores Heavily . 237
xxii. Our Spads Arrive........ 241
xxiii. Back Close to Verdun...... 251
xxiv. The St. Mihiel Drive....... 257
xxv. American Ace of Aces...... 279
xxvi. Captain of the Hat-in-the-Ring
Squadron.......... 289
xxvii. An Eventful "D" Day...... 303
xxviii. Frank Luke Strafes His
Last Balloon......... 315
xxix. A Night Mission........ 323
xxx. A Day's Work—Six Victories . . . 335
xxxi. "Seeing the War"........ 343
xxxii. A Regular Dogfight....... 353
xxxiii. An Aeroplane Movie Show .... 365
xxxiv. An Overzealous Ally....... 379
xxxv. The End Draws Near...... 389
xxxvi. Last Victory of the Great War . . . 401
Epilogue.............. 411
Additional Reading.......... 419
Index................ 421
List of The Lakeside Classics...... 429






PUBLISHERS' PREFACE

With the publication of this volume, The Lakeside Classics shifts its focus into the twentieth century and World War I, one of this country's and this century's defining events. When the war began, America was but fifty years removed from its own Civil War. Its leadership tried to maintain a policy of neutrality until acts of aggression demanded a response. By war's end, the country was becoming a world power, and President Woodrow Wilson's Fourteen Points laid the groundwork for the long-sought Armistice.
Fighting the Flying Circus is a first-person account of aerial combat during this Great War. Written by the American Ace of Aces, Captain Edward V. Rickenbacker, the book captures the danger, the triumphs, and the tragedy of the young men of the first American air service.
Although America did not declare war until late in 1917, the entire country had been mobilizing for some time. From the printing shop floor to the executive offices, R.R. Donnelley contributed to the war effort. More than 200 employees of R.R. Donnelley 8c Sons Company served; four employees died in the conflict. T.E. Donnelley's active membership on America's War Industries Board secured for him the thanks of his country and a token payment of one dollar. The check is signed by both President Woodrow Wilson and Bernard M. Baruch, who served as chairman of the
War Industries Board. One of our company's most cherished and personal historical documents, the check is on display in the Gaylord Donnelley Library at our Chicago, Illinois, offices.
Fighting the Flying Circus is the ninety-fifth book in The Lakeside Classics series, which was conceived by Thomas E. Donnelley, son of the company's founder, in 1903. T.E. believed that a simple, dignified, and well-designed book using advanced manufacturing methods would be an appropriate holiday gift from a company that prided itself on the quality of its printing and binding. This, we believe, is still true today.
As is our custom with The Classics, we looked to experts in the field for help in editing and annotating the text, writing the Introduction, and selecting photography and illustrations. W. David Lewis, Distinguished University Professor at Auburn University, Alabama, served as editor. Among his honors are the da Vinci Medal, the highest honor of the Society for the History ofTechnology; and appointment in 1993-94 as Charles A. Lindbergh Professor, National Air and Space Museum. He has been a National Humanities Fellow at the University of Chicago and a Mellon Fellow at the Virginia Historical Society. In 1992, at Lucerne, Switzerland, he directed the first international conference on the history of civil and commercial aviation. He is currently writing a biography of Rickenbacker.
This edition represents a version of Fighting the Flying Circus that is as faithful as possible to the diary and original text prepared by Rickenbacker in 1918. But it also preserves the eloquent prose added by Laurence La Tourette Driggs, the ghost writer. The editor compared Rickenbacker's typewritten manuscript with the published 1919 version and eliminated many passages that were not based on the original manuscript.
Also eliminated were passages that Driggs added to promote sales among readers who were still inflamed with war-time prejudices in 1919. For this reason, pejorative expressions have been deleted unless they
appear in direct quotations. To preserve some of the more evocative passages in the book, embellishments with no counterparts in the original text have been allowed to stand, but have been so annotated. At least one of the episodes, the celebration that took place on Armistice night, is based on what Driggs, not Rickenbacker, experienced. But to have eliminated Driggs's prose would have done damage to the eloquent way in which the book ends.
Preparing a new edition of an important historical work requires the help of many organizations and individuals. Our thanks to the following: University of Chicago Library; Auburn University Archives and the Ralph Brown Draughon Library, Auburn University; the Library of Congress; National Air and Space Museum at Smithsonian Institution; the National Archives; U.S. Air Force Museum; U.S. Air Force Historical Research Center, Maxwell Air Force Base; 1st Fighter Wing History Office, U.S. Air Force; and, finally, to Patricia L. Lewis, Mrs. Laurence La Tourette Driggs, and Tom D. Crouch, Chairman of the Aeronautics Department at the National Air and Space Museum.
"It seemed to all of us that, the war being over, we would drop back quickly in our accustomed ways of daily living. But we had forgotten our history, which tells us that the recovery from the destruction and license of war to the ways of orderly and ample pro-
duction leads through a period of... difficult readjustment," wrote the company in the Preface to the 1919 edition of The Lakeside Classics. Today, our company is undergoing another readjustment.
This réévaluation began late last year with our search for a new chairman. In March 1997, we announced the election of William L. Davis, formerly of Emerson Electric, as the eighth chairman in our 135-year history. Within six months, Bill Davis formulated a new strategic vision. Our first commitment is to our core businesses: the printing and binding of books, magazines, catalogs, directories, and financial documents for our customers in the United States and around the world.
Our long-term commitment is to grow profitably and offer greater value to our customers. We will build upon our advantages as the industry leader, including our strong relationships with magazine publishers; our unmatched list of catalog customers; our long-term directory printing contracts; our continuing strengths in book publishing; the depth of our financial printing capabilities.
Our challenge: We will learn how to take advantage of our size and scale so we can deliver superior value at the best cost to our customers. Our tactic: We will emphasize the things that no one else can do as well, and then we will work on doing those things better and better, again and again.
Our printing operations are doing well. We continue to lead our industry in size, in the strength of our
customer relationships, the quality of our services, and our ability to deliver solutions to strategic business issues. To that end, we divested ourselves this year of marginal businesses and technologies that did not contribute to the core business, restructured our international operations, and consolidated a number of other functions and operations into our core businesses.
We are developing services such as logistics management, where we, as the largest user of the U.S. Postal Service, can offer our customers immediate cost savings based on volume. We are tapping into our marketing expertise to build steady, reliable, orderly growth for our core businesses. We are adopting technology that creates decided advantages for our customers, either by lowering our costs, reducing their inventories, or shortening the time it takes to get products to market.
Our new S62-million book plant in Roanoke, Virginia, offers Title Life ManagementSM (TLM), which embodies all those advantages. Using a completely digital workflow, TLM redefines the book-publishing business model. Publishers can move away from costly physical inventories of books printed and stored in warehouses, to virtual inventories stored in databases, with books printed and distributed on a just-in-time basis. TLM represents the most cost- and time-efficient way to produce every stage in the life of a book title—from market test and review copies, to launch of the title and reprints. Publishers accustomed to waiting weeks for books can now get product into stores
in as little as ten days. Books with short runs, previously dismissed as uneconomical, can now be brought to market profitably.
Technology like that used at Roanoke can drive down costs, as well as create value for our customers. Other examples include our introduction of four-color printing to our yellow-pages customers and economical personalized communications for customers who sell mutual funds.
We will become better business partners with our customers. During 1997, we made a sound beginning toward that goal.
îjs ď(C 2fZ 5|C
The company would like to thank John M. Richman, who served as acting chairman and CEO from November 1996 through March 1997. Under his direction, the company made progress on important projects and completed its search for a new chairman. Mr. Richman retired in December after ten years on the Board of Directors. We also say thank you and farewell to Blair White, who retired in September with eighteen years of service on the Board.
As the end of the year approaches, we wish all of you and your families good health and good luck in the new year.

The Publishers December 1997





ILLUSTRATIONS & MAPS

Captain Edward V. Rickenbacker . . Frontispiece Token payment from the
War Industries Board......... viii
Captain Rickenbacker......... xxi
Baron Manfred von Richthofen...... xxi
Elizabeth Basler Rickenbacher...... xxv
William Rickenbacher......... xxv
Rickenbacker's childhood home..... xxv
Rickenbacker, ca. 1908......... xxxi
Rickenbacker and riding mechanic in
racing car.............xxxvii
The "Hat in the Ring" Squadron..... lvii
Laurence La Tourette Driggs....... lxv
Illustration of aerial maneuvers...... 3
Major Raoul Lufbery.......... 13
Captain James Norman Hall....... 13
Aerodrome hangar, France........ 25
1 st Pursuit Squadron.......... 39
Lieutenant Hamilton Coolidge...... 65
Lieutenant James A. Meissner...... 65
Major Reed Chambers......... 93
No-Man's-Land............ 139
Lieutenant Douglas Campbell...... 145
Trench warfare............ 155
Major Bert Atkinson.......... 193
Rickenbacker in a Spad XIII....... 219
Lieutenant Quentin Roosevelt...... 225
Roosevelt's Grave........... 225
Rickenbacker in his Spad........ 243
Forward America!........... 265
Map: European Theatre of Operations . . . 266
Map: American Aerial Operations Area . . . 267
The Air War............. 268
And You? Subscribe to the War Loan .... 269
Good books, good comrades........ 270
Books Wanted............. 271
Keep Him Free............ 272
Captain Edward Vernon Rickenbacker ... 273
Emblem of Hat-in-the-Ring Squadron ... 274
Captain Edward V. Rickenbacker..... 299
Rickenbacker in a Nieuport 28...... 299
Rickenbacker with captured Hannover . . . 367
Rickenbacker after sea rescue....... 4*3
Rickenbacker during tenure at
Eastern Airlines .......... 4X3
ADDITIONAL READING
In addition to the sources cited in the text, the following books contain additional information about World War I and the airplanes, aviators, and aerial battles of the Great War.
Angelucci, Enzo. The RandMcNally Encyclopedia of Military Aircraft igiA-ig8o. New York: Military Press, 1983.
Bingham, Hiram. An Explorer in the Air Service. New Haven: Yale University Press, 1920.
Bowen, Ezra, et al. Knights of the Air. Alexandria, Va.: Time-Life Books, 1980.
Chandler, Charles Def., and Frank P. Laum. How Our Army Got Wings. New York: Ronald Press, 1943.
Coffman, Edward M. The War to End All Wars. Madison, Wis.: University of Wisconsin Press, 1986.
Cooke, James J. The U.S. Air Service in the Great War, lgiy-iQiQ. Westport, Conn.: Praeger, 1996
Flammer, Philip M. The Vivid Air: The Lafayette Escadrille. Athens: University of Georgia Press, 1981.
Franks, Norman L. R., Frank W. Bailey, and Russell Guest. Above the Lines: The Aces and Fighter Units of the German Air Service. London: Grub Street, 1993.
Gilbert, Martin. The First World War. New York: Henry Holt and Company, 1994.
Hall, Norman S. The Balloon Buster: Frank Luke of Arizona. Garden City, N.Y.: Doubleday, Doran &c Company, Inc., 1928.
Hudson, James J. Hostile Skies: A Combat History of the American Air Service in World War I. Syracuse: Syracuse University Press, 1968.
Kennett, Lee. The First Air War, igi4-igi8. New York: Free Press, 1991.
Lawson, Eric, and Jane Lawson. The First Air Campaign, August lgiA-November igi8. Conshohocken, Pa.: Combined Books, 1996.
Mason, Herbert M.,Jr. The Lafayette Escadrille. New York: Smithmark Publishers, Inc., 1995.
Maurer, Maurer, ed. The U.S. Air Service in World War I. 4 volumes. Washington, D.C.: Office of Air Force History. 1[zasłonięte]978-19.
Meijering, Piet Hein. Signed with Their Honor: Air Chivalry During Two World Wars. New York: Paragon House, 1988.
Mitchell, William. Memories of World War I. New York: Random House, i960.
Morrow, John H.,Jr. The Great War in the Air. Washington: Smithsonian Institution Press, 1992.
Rawlings,John D. R. The History of the Royal Air Force. New York: Crescent Books, 1984.
Spick, Mike. The Ace Factor: Air Combat & the Role ofSit-uational Awareness. Shrewsbury, U.K.: Airlife Publishing, 1988.
Stallings, Laurence. The Doughboys. New York: Harper & Row, 1963.
Sweetser, Arthur. The American Air Service. New York: D. Appleton and Co., 1919.





INDEX

Albatros C-X, C-XII, 73,11411,
115-116,118 Albatros D-III, 1,5611 Albatros D-Va, 1,21,51,64,67,
84,97-99,106,124-126,
133-136 Atkinson, Bert M., 190-191,195,
198,205,217 Avery, Walter L., 339
Baer,PaulF.,275,28i
Bail, Albert, 296
Baylies, Frank L., 144,275,
282
Bishop, William, 296 Bleckley, Erwin E.,326n Boelcke, Oswald, liv-lv, 418 Bonnell, Geoffrey H., 215 Breguet aircraft, 371 Bristol aircraft, 1 Brooklands Motor Speedway,
xxxix
Brotherton, William E., 361 Bruce, Alexander B., 254 Buddy, Harold, 258 Buford, Edward Jr., 216,22gn,
232
Campbell, Douglas, lix, lxx-lxxi, 9,12,15-21,27,38,41, 44-45,58,121-128,144, 147-148,150-154,172-178, 233,28m, 389,404
Casgrain, Wilfrid V., 138, 141-142
Caudron aircraft, xlv, I47n
Cazeau, gunnery school at, xlvi, 33,71,143n
Chambers, Reed M., 37-38, 41-47,83-84,91,95,104, 10511,107,110,205,214,233, 260,263-264,275,285,297, 3O5,3O9,3",324,334,336, 343,349-350,353,355-356, 361,365,369-372,389,
392-393,4M
Chapman, Charles, 70,87 Chapman, Victor, 35 Cignones (Storks), French elite
unit, 282,320
Coatalen, Louis, xxxvi, xxxix Cook, H. Weir, 309,311,325,
327-328,332,339-340,389,
394,402 Coolidge, Hamilton, 188-190,
308-309,325,327-328,332,
338-340,342,353,355-356,
361,379-381,386-389 Cooper, Captain, 362-365,369,
372
Coppens, Willy, 206-207,212 Crocker, Charles I., 338 Croix de Guerre, 60,87-89 Curtis, Edward P., 242,258,
342 CurtissJN-4,147
Davis, Philip W, 64,67 DeHavilland DH-4, xlvii, 276n DeHavilland DH-9,121, i22n Dewitt, John, 401-402,404 Dodd, Townsend F., xl-xliii
Driggs, Laurence La Tourette, xxiii, lxiii-lxiv, lxvii-lxxii, 6on, 3ion, 33211,34311,372, 383,41011
Duesenberg, August & Frederick, xxxiii, xxxv
8th (French) Army, 59-60,86,
120 Evitt, Raymond W., 394
Fauntleroy, Cedric G., 401-402,
404 5th (American) Army Corps,
260 ist (American) Army Corps,
260,4O3n ist (American) Pursuit Group ,
lx, i86n, 19m, 217 ist (American) Pursuit Wing,
19m, 334 Foch, Marshal Ferdinand,
234
Fokker D-VII, li, 30,134,218, 227,231,245-249,254,275, 277-282,284,292-295,
3O3-3O5,3i2,3i4,324,333, 340-342,350-352,356-360, 373,377-378,381-385,387, 389,393-395,405 Fokker E-III Eindecker, xlix Fonck, Rene,89,282n, 296 Foulois, Benjamin D., 185 4th (American) Army Corps,
260
Frayer, Lee, xxviii, xxx, xxxiv, lv
Garnsey, Edward G.,389 Garros, Roland, xlix
Gerard, French General, 5gd,
86,88-89,120 Gnome monosoupape engine,
lii-liii, lix, 104 Goettler, Harold F., 326n Grant, Alfred A., 258,320 Green, M. Edwin, 71-72,74,
76-79
Guynemer, Georges, 282n, 296, 322
Halberstadt reconnaissance
plane, 294n Hall, Floyd D., 417 Hall, James Norman, 31-32,
53-60,71-81,85, 87,100,118,
126-127,136,297 Hallion, Richard P., 25On Handley-Page bombers,
198-199 Hannover CL-3,185-186,336,
343-344,347,349,352,
361-362,365-366,369-372 Harmon, Miliard F., 28 Hartney, Harold E., lx-lxi, 215,
222, 258, 286, 295-297,
325-326,372,408-409 Hat-in-the-Ring emblem, origin
of, 35-36
Herndon, Booten, 418 Hispano-Suiza engine, liii, lix-
1x1,185,330
Holden, Lansing C, 258 Huffer,JeanW.F.M.,lix,
35-36,47,63,83n,85,i8i
Independent Air Force (British), 121,198,355
Indianapolis Speedway, xxxvi, 414
Issoudun, American training base at, xliii-xlv, 147
Jeffers, John N., 287-288,352,
389 Johnson, Davenport, 28-29
Kaye, Samuel, 324,352,
393-394 Kirby, Maxwell, 143,402,
404-405 Kurtz, Paul B., 103-107,110-112
Lafayette Escadrille, xl, xliv-xlv, lix, 11,31,80,83n, 118,281
Lafayette Flying Corps, 3511, I43n
Legion of Honor, 8gn, 320
Libby, Frederick, 144
Liberty engine, 121,122n, 276n, 363-365,380-382
Liggett, Hunter, 120,403
Loerzer, Bruno, 227,354
Loomis, William F., 189-190, 205
Low, Seth, 390
Lufbery, Raoul, xxiii, lv, lix, lxiii, 11,15-21,27,51, 61-64, 70n, 80,92,95,117-120,127, 144,255,275,281-282,297,
389 Luke, Frank, 258,285-287,
290-298,308,319-322,326n,
392 L.V.G., German reconnaissance
plane, 294-295,303-304,
306,342
MacArthur, Douglas, 415-416 McArthur, John, 237-239
Magoun, Francis P., 144 Marr, Kenneth, lix, 83,181-182,
218,254,297
Medal of Honor, lxii, 287n, 3O5n,322n,326n,359n
Meissner, James A., lxx-lxxi, 64,67-69,78,87-88,100, 131,136-138,173-178,185, 191-192,197,205,214,233, 258,360-361,363-365,369, 389-390
Miller, James, xliv, 27-29,127,
147
Miller, Zenos R., 234-236 Mitchell,John A., 127 Mitchelljohn L., 131,137-138,
258,406,408 Mitchell, William ("Billy"), xlii-
xliv, lxi, lxvii, lxix, 85-86, 88,
120,122n, i85n, 255n,
325-327,333 Morane-Saulnier aircraft, xlv
91st (American) Observation Squadron, 189
94th (American) Pursuit Squadron, xlvi, lix-lxi, lxx, 8-10,31,33,37,69,71,103, 127,131,138,143,148,154, 164,18m, i86n, 187,19m, 215-217,221, 228,239,256, 259,28in, 297-298,301-303, 308,327,334,352-353,392, 398,401,404,406
95th (American) Pursuit Squadron, 28,33,71,132, 137-138,141,143n, 188,19m, 215-216,228-231,256,258 , 276,285,342,373,406,408
Nieuport 17,1,147n
Nieuport 23,14711
Nieuport 28,1-liv, lix, 12,17,20, 31-33,47-49,57,62,64,67, 69,72,76-78,81,82n, 87,90, 98-100,102,104,110,11411, 115,117,126-127,130-131, 133-136,138,142,150-152, 160,164-165,169,171, 174-175,179-182,185,189, 2o8n, 20911,232,360
Nutt, Alan, 389
103rd (American) Pursuit
Squadron,281 139th (American) Pursuit
Squadron, 282 147th (American) Pursuit
Squadron, lgin, 215-216,
228,256,258,353,356-358,
361,390,409 185th (American) Pursuit
Squadron, 3i3n, 390-391 Ordre Pour le Mérite ("Blue
Max"), 8gn
Palmer, William W., 309,342 Pershing,John J., xli, lx-lxi, lxx,
7,28n, ig8n, 257n Peterson, David McK.,31,37,
41,43,69-70,87-88,258,297 Pfalz D-III, 56-58,74-75,79,
122-126 Putnam, David E., 144,275,282
Reinhard, Wilhelm, 227 Rembercourt, aerodrome at, lxi,
77,256 Richthofen, Manfred von, xix,
227n, 25On, 296,384,418 Rickenbacher, Elizabeth, xxiii
Rickenbacher, Wilhelm, xxiii Rickenbacker, Adelaide, 417 Rickenbacker, Edward V., parentage and youth, xxiii-xxiv, xxvii; automotive and racing career, xxviii-xxx, xxxiii-xxxvi; enlists as driver on General Pershing's staff, xli-xlii; becomes combat pilot, xliv-xlvi; takes command of 94th PS, lix-lxii; conducts sortie that ultimately wins him Medal of Honor in 1930, lxii; has first patrol, 11-12,15-22; wins first victory, 53-60; as flight commander, 81-82; receives Croix de Guerre, 86-90; escapes death in wing-shredding episode, 97-102; pays tribute to Campbell as first official American ace, 143-144,147-154; discusses importance of aerial observation, 157-158; visits Paris and learns he has become an ace, 183-185; is hospitalized, 215-218; returns to duty with Spad XIII, 218, 221-222; has ear surgery in Paris 233; visits younger brother at nearby camp, 251-253; discusses failure to supply American pilots with parachutes, 255; becomes American Ace of Aces, 279-285; takes command of 94th Pursuit Squadron, 297-298,301-302; secures official confirmation of
victories, 305-307; emergency landing with damaged propeller, 312-314; takes part in Meuse-Argonne offensive, 353-361; is frustrated in attempt to capture Fokker D-VII intact, 381-386; discusses record of 94th Pursuit Squadron, 389-392; wins final victories, 392-400; returns home, 411, 414; as chief executive of Eastern Air Lines, 414-415; survives plane crash, 415-416; encounters business reverses, 416-417 Rickenbacker, Louis E., 25m Rickenbacker Motor Company,
414
Rockefeller, Laurance S., 415 Roosevelt, Edith Carow, 22gn Roosevelt, Franklin D., 416 Roosevelt, Quentin, xxiii,
228-232 Roosevelt, Theodore, xxvii,
lxvii, 22gn Ross, Cleo, 2i3n Royal Air Service, xxxix, lxvii Rumpler observation plane,
113-114,148-151,153,
159-163,166-170,173-176,
178-181,199, 222
Salmson 2A2,189,245,248-249 Saunders, Raymond J., 389 2nd (American) Pursuit Group,
280
Sewell, Sumner, 258,276 Siemens-Schuckert D-IV,354 Sloan, Alfred, 415
Smythe, Walter, 113-114,117, 128-130,159-160,162,165,
171,254
Sopwith Camel, 373,390-391
Sopwith Pup, 1
Spaatz (Spatz), Carl, xlvi
Spad VII, 1
Spad XIII, li-liv, lix-lxi, 21,48, 185,218,221,232-233,237, 241,245-249,279-280,288, 293-294,304,314,328,336, 339-341,350-351,355, 358-362,370-371,377-379, 381,385,402,405
Sparks, Wiley B., 342
Taylor, FrankJ., 197-200 Taylor, William H., 258 Taylor, Thorne, 185,205,233,
297,309,338,342,365-366,
370,372,389
Thaw, William, 35,89,281 3rd (American) Balloon
Company, 284 3rd (American) Pursuit Group,
282
Thorn, Karl, 232 Three-Fingered Lake, 277,
289-291,333 Tobin, Edgar G., 282 Trenchard, Hugh, 121,122n, 355 26th (American) Division, 87 27th (American) Pursuit
Squadron, 19m, 216-217,
228, 234, 237,256,259,285,
290-291,298,313,342,353,
355,359,407
Udet, Ernst, 418
United Press Association, 197
U.S. Army
Air Service, xliii-xliv, 12, 80,
110,409 Signal Corps, xl-xlii, xlv-
xlvii, lxviii, 251 U.S. War Department, lxviii
Vasconcells, Jerry, 313,319,390 Vickers machine gun, 150,162,
179 Villeneuve-les-Vertus,
aerodrome at, xlvi, lv, Iix,i2, 24,28-29
Walters, Gary, 36 Wanamaker, Walter B.,
217-218 Wehner,Joseph F., 290-293,
295,297n
Wentworth, John, 36 White, Wilbur, 357-359,
361
Wilson, Woodrow, lxviii Winslow, Alan, 38,41,44-45,
185,233,239-240,404 Winslow, Paul, 240 Wood, Leonard, lxvii



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.