Produkt nowy, nieużywany. Wersja BOX (pudełkowa).
Waldorf Edition to pakiet trzech najlepiej sprzedających się syntezatorów i efektów programowych dostosowanych do wymagań najnowszych programów-hostów VST i AudioUnit. W skład pakietu wchodzą: nagrodzony syntezator PPG Wave 2.V, moduł perkusyjny Attack i filtr D-Pole - wszystkie dostosowane do pracy na komputerach PC i MacIntosh. Wersje przeznaczone dla komputerów MacIntosh opracowano zarówno pod kątem współpracy z procesorami Power PC, jak i procesorami firmy Intel.
Instrumenty i Plug-iny Wchodzące w Skład Pakietu Waldorf Edition
PPG Wave 2.V
PPG Wave 2.V to reinkarnacja kultowego instrumentu, który narodził się w roku 1982 i nadal żyje we wnętrzach nowoczesnych komputerów PC i MacIntosh jako instrument VST i Audio Unit.
Instrumenty z serii Wave 2 były pierwszymi cyfrowymi syntezatorami korzystającymi z syntezy WaveTable i wyposażonymi w filtry analogowe. Stanowiły one rewolucję zarówno pod względem brzmienia, jak i samej jego koncepcji, a najciekawszą funkcją instrumentów była możliwość przemiatania 64 fal zamkniętych w tablicach.
Wewnątrz 32 tablic WaveTable dostępnych w instrumentach PPG Wave zapisano niemal 2 000 fal, dzięki temu paleta brzmieniowa była zdecydowanie szersza i żywsza niż w typowych instrumentach analogowych lat 80. XX wieku wytwarzających klasyczne przebiegi, jak sinus, prostokąt czy trójkąt. Z tego też powodu instrumenty PPG były unikalne, a ich brzmienie rozpoznawalne.
Teraz to ekskluzywne brzmienie przywrócono do życia jako element programowego studia dostępny dla użytkowników programów-hostów VST i Audio Unit. Wyjścia instrumentu pojawiają się bezpośrednio w mikserze aplikacji, dzięki czemu można okraszać je efektami czy korygować z pomocą korektora w taki sam sposób, jak ma to miejsce z innymi sygnałami audio. Komunikaty MIDI trafiają bezpośrednio do wejść MIDI PPG Wave 2.V bez konieczności przekładania kabli czy korzystania z dodatkowych interfejsów, jak to miało miejsce w tradycyjnym studiu.
Polifonia instrumentu zależy od mocy obliczeniowej procesora komputera. Jednocześnie można otworzyć do 8 instancji PPG Wave 2.V, z których każda dysponuje 8-częściowym multitimbral dając tym samym ogromne możliwości kreacji przestrzeni dźwiękowych. Dodatkowe funkcje są dostępne z pomocą nowego okna graficznego dającego dostęp do prostej edycji parametrów obwiedni, generatorów czy parametrów filtracji.
Kombinacja nowoczesnego oprogramowania z niezwykłym potencjałem brzmieniowym PPG Wave zaowocowało powstaniem unikalnego instrumentu cechującego się indywidualizmem i dającego użytkownikowi wiele radości. Taki właśnie jest PPG Wave 2.V.
PRZYKŁADY DŹWIĘKOWE:
PPG_Demo [2.6 MB]
CECHY:
- 8-częściowy multitimbral,
- 32 tablice WaveTable, każda z 64 falami,
- 2 oscylatory na głos,
- Filtr dolnoprzepustowy z funkcją emfazy,
- 1 LFO,
- 3 generatory obwiedni [2 x ADSR, 1 x AD],
- Reakcja na dynamikę [Velocity] i Aftertouch,
- Interfejs graficzny pozwalający na prostą edycję parametrów obwiedni, generatorów i sekcji filtracji,
- Polifonia uzależniona od mocy obliczeniowej procesora,
- Możliwość kontroli parametrów w czasie rzeczywistym i ich automatyzacji przez MIDI,
- Możliwość jednoczesnego uruchomienia do 8 instancji [uzależniona od mocy obliczeniowej procesora],
- Możliwość zapisu wszystkich ustawień wewnątrz sesji [uzależniona od wykorzystywanego programu-hosta],
- Funkcja renderingu [uzależniona od wykorzystywanego programu-hosta].
Waldorf Attack
Waldorf AttackAttack to syntezator perkusyjny wytwarzający dźwięki na podstawie algorytmów wirtualnej syntezy analogowej. Integruje on brzmienie klasycznych instrumentów analogowych z lat 80. XX wieku i elektronicznych brzmień klubowych lat 90. z wirtualnymi programami-hostami XXI wieku. Wszystkie dźwięki są wytwarzane w czasie rzeczywistym, a przez to istnieje możliwość bezpośredniego dostrajania parametrów i sprawowania kompleksowej kontroli nad brzmieniem. Attack dysponuje 24 instrumentami dostępnymi w obrębie jednego zestawu perkusyjnego, który zajmuje na klawiaturze obszar dwóch oktaw. Architektura brzmienia jest niezwykle elastyczna i sprosta wysokim wymaganiom stawianym przed syntezatorami firmy Waldorf.
Źródłem dźwięku są tu dwa oscylatory wytwarzające zarówno klasyczne fale analogowe, jak i trzy różne próbki pomocne przy tworzeniu barw hi-hatu i talerzy. Dodatkowymi modułami odpowiedzialnymi za wzbogacanie brzmienia o charakterystyczną metaliczność są moduły modulatora pierścieniowego i modulatora częstotliwości. Ponadto ulokowano tu moduł „Crack”, który zajmuje się reprodukcją autentycznie brzmiących, analogowych barw typu Hand Clap.
Attack dysponuje również rozbudowaną sekcją filtracji z sześcioma typami filtrów, niezwykle wydatnym rezonansem aż do samowzbudzenia oraz możliwością przesterowania do +52 dB. Do dyspozycji mamy ponadto dwa generatory obwiedni, które mogą sterować odstrojeniem oscylatorów, poziomem modulacji FM, częstotliwością odcięcia filtracji oraz poziomem głośności. Przed 6 wyjściami stereo, które łączą instrument ze światem cyfrowym, zapięto dwie linie opóźniające z funkcją modulacji.
Pełna integracja z programami-hostami oznacza, że wszystkie parametry mogą być sterowane z pomocą komunikatów MIDI, dzięki czemu bez najmniejszych problemów można uzyskać dynamiczne zmiany brzmienia. Ale na tym nie koniec. W obrębie każdego zestawu perkusyjnego można zapisać do 12 dźwięków melodycznych, dzięki czemu daje się tworzyć nie tylko przejścia na tom tomach, partie congo i inne patterny perkusyjne, ale również ścieżki basowe, melodie i inne dźwięki sekwencyjne. Attack pozwala zatem na tworzenie kompletnych sekwencji bez konieczności korzystania z dodatkowych instrumentów.
PRZYKŁADY DŹWIĘKOWE:
Chaos [1.4 MB],
Feel The Attack [2.2 MB],
werkeIn [2.1 MB].
CECHY:
- Wirtualna synteza analogowa,
- 36 zestawów perkusyjnych i ponad 850 dźwięków perkusyjnych,
- 24 dźwięki perkusyjne na jeden zestaw,
- Możliwość grania polifonicznych partii basowych i solowych,
- 64-głosowa polifonia w ramach pojedynczej instancji [uzależniona od mocy obliczeniowej procesora],
- 2 linie opóźniające z funkcją modulacji i możliwością synchronizacji z tempem,
- 6 wyjść stereo,
- Możliwość sterowania wszystkimi parametrami z pomocą komunikatów MIDI lub mechanizmów automatyki udostępnianych przez program-host.
BUDOWA TORU SYNTEZY:
2 oscylatory, każdy może wytwarzać następujące przebiegi:
- trójkątny,
- sinusoidalny,
- prostokątny,
- piłokształtny,
- sample&hold,
- szum,
- closed hi-hat,
- open hi-hat,
- crash cymbal.
Modulator częstotliwości,
Modulator pierścieniowy,
Moduł „Crack” wytwarzający autentycznie brzmiące, analogowe barwy Hand Clap,
Filtr z przełączaną charakterystyką dający dostęp do 6 typów filtracji i wydajnego rezonansu aż do samowzbudzenia.
Dostępne typy filtracji:
- dolnoprzepustowa,
- pasmowo-przepustowa,
- górnoprzepustowa,iwości,
- korekcja małych i dużych częstotliwości.
Możliwość przesterowania o +52 dB,
LFO modulujący parametry filtra z możliwością synchronizacji z tempem,
2 bardzo szybkie generatory obwiedni z regulowanym zboczem sterujące: wysokością dźwięku, wielkością modulacji FM, poziomem głośności oscylatora 2, częstotliwością odcięcia filtracji i poziomem głośności.
Waldorf D-Pole
Waldorf D-PoleFirma Waldorf jest znana w branży jako twórca innowacyjnych syntezatorów, wśród których należy wymienić choćby: MicroWave, awangardowy Wave czy klasyczny, analogowy Pulse. Wszystkie te instrumenty cechuje unikalna, ciepła, analogowa charakterystyka filtrów, dzięki której są one rozpoznawalne i cenione. Pierwszym, całkowicie cyfrowym instrumentem firmy Waldorf był model MicroWave II, w którym osiągnięto to, co do tej pory nie było możliwe: filtr cyfrowy pracował dokładnie tak samo jak jego analogowy odpowiednik dając jednocześnie o wiele większe możliwości.
D-Pole to niezwykle muzykalny filtr wykonany w postaci plug-inu, który dysponuje takimi samymi możliwościami, jak jego odpowiednik sprzętowy. Dzięki temu nic nie stoi na przeszkodzie, aby filtrować wokal korzystając z 5 typów filtracji czy przekształcić prostą pętlę akustyczną w mocny groove taneczny przy użyciu LFO, który daje się sprzęgnąć z tempem podawanym przez program-host. Można też dodać przester do partii gitarowej, a nawet uzyskać charakterystyczne, modulowane z pomocą modulatora pierścieniowego brzmienie, które następnie można przepuścić przez stereofoniczną linię opóźniająca w celu dalszych eksperymentów. D-Pole pozwala tworzyć zupełnie nowe efekty dźwiękowe w ciągu kilku sekund, dzięki możliwości sterowania parametrami w czasie rzeczywistym. Wszystkie istotne parametry dają się zautomatyzować, a ustawienia można zapisać jako pojedyncze programy lub banki.
D-Pole to niezwykle kreatywne narzędzie dające bezmiar możliwości!
CECHY:
MODUŁ FILTRA:
- Częstotliwość od 0 Hz do ponad 17 kHz,
- Rezonans aż do samowzbudzenia,
- 5 typów filtracji: dolnoprzepustowa, pasmowo-przepustowa, górnoprzepustowa, wierzchołkowa, rezonansowa,
- Nachylenie zbocza: 12 lub 24 dB/okt.
MODUŁ WZMACNIACZA:
- Przesterowanie do 52 dB,
- Regulowane parametry: Volume, Panning, Delay Mix.
MODUŁ LFO:
- Częstotliwość generowanego przebiegu do 7 kHz,
- Generowane przebiegi: sinus, trójkąt, piła,
- Możliwość dodatniej lub ujemnej modulacji częstotliwości odcięcia, panoramy, częstotliwości przebiegu wytwarzanego przez oscylator.
MODUŁ ENVELOPE FOLLOWER:
- Regulowana faza Decay,
- Możliwość dodatniej lub ujemnej modulacji częstotliwości odcięcia filtracji.
MODUŁ DELAY:
- Czas opóźnienia do 2 000 ms,
- Funkcja synchronizacji z tempem,
- Sprzężenie zwrotne do 100%,
- Funkcja tłumienia.
MODUŁ OSCYLATORA:
- Modulator pierścieniowy,
- Częstotliwości generowanych przebiegów do 7 kHz,
- Wytwarzane przebiegi: sinus, trójkąt, piła.
DANE TECHNICZNE
Wymagania Sprzętowe Pakietu Waldorf Edition
KOMPUTER PC:
- Procesor Pentium III / AMD Athlon 600 lub szybszy,
- System operacyjny Windows 2000 / XP,
- 64 MB pamięci RAM,
- Program host VST 2.0, jak Cubase VST 5.0 lub nowszy, Cubase SX/SL, Nuendo 1.5 lub nowszy,
- Komputer spełniający wymagania programu-hosta.
KOMPUTER MAC:
- Procesor G4 Power PC 400 MHz lub szybszy / procesor Intel CoreSolo 1.5 GHz lub szybszy,
- System operacyjny Mac OS X 10.3.9 lub nowszy / system operacyjny Mac OS X 10.4 lub nowszy,
- 128 MB pamięci RAM,
- Program host VST 2.0, jak Cubase VST 5.0 lub nowszy, Cubase SX/SL, Nuendo 1.5 lub nowszy, lub program host Audio Unit 2.0, jak Apple Logic czy Garage Band,
- Komputer spełniający wymagania programu-hosta.
|