Od dziesięcioleci filtry analogowe w niezaprzeczalny sposób kształtują brzmienie wielu współczesnych gatunków muzycznych. Natomiast firma Waldorf od samego początku słynie ze znakomicie brzmiących filtrów analogowych. Filtry Waldorfa, zarówno w wersji sprzętowej 4-Pole, X-Pole oraz AFB16 [to pierwsze filtry analogowe sterowane z poziomu oprogramowania], a także filtry w syntezatorach Wave, Q+ czy Pulse - od ponad dwudziestu lat wpływają na brzmienie muzyki, tworzonej przez artystów na całym świecie.
Monofoniczny filtr analogowy Waldorf 2 Pole i cała, stojąca za nim technologia jest dostępna w postaci nowoczesnego pudełka [zupełnie przypadkowo z wyglądu przypominającego syntezator Rocket]. Wyposażony w absolutnie inspirujący interfejs użytkownika z osobnymi kontrolerami dla każdej z funkcji filtr 2-Pole to esencja brzmienia spod znaku Waldorf, po którą może teraz sięgnąć każdy gitarzysta, DJ albo muzyk grający na klawiszach.
Wzbogać swoje występy na żywo i dodaj dramatyczne efekty filtracji za pomocą filtra, który naprawdę robi wrażenie! Twoje zagrywki gitarowe zabrzmią bardziej funky, gdy podłączysz sterownik nożny do wejścia cutoff VC modułu 2-Pole bądź wykorzystasz pokładowy detektor obwiedni [envelope follower]. Brzmienie padów wprawisz w ruch włączając sekcję LFO. Jednak uważaj - bez względu na to, jak planujesz wykorzystać to małe, czarne pudełko - upewnij się, że poziomy wzmacniacza i głośników zostały odpowiednio ustawione. Dlaczego? Ponieważ 2-Pole to kolejna - jakże wspaniała – brzmieniowa bestia od Waldorfa!
Dane techniczne
• W pełni analogowy tor sygnałowy: Preamp -> Filtr -> Overdrive,
• Wielokrotnie nagradzany wielofunkcyjny filtr analogowy Waldorfa,
• Modulacja filtra za pomocą LFO, detektora obwiedni [envelope follower] lub sygnału zewnętrznego,
• Przedwzmacniacz z układem overdrive, do którego można podłączyć bezpośrednio takie instrumenty, jak bas albo gitara,
• Układ overdrive ustawiony za filtrem, z regulacją nasycenia,
• LFO o różnej prędkości, z regulacją częstotliwości nawet do kilkunastu kHz,
• Detektor obwiedni [envelope follower] z sekcją trigger i różnymi trybami działania,
• True Bypass,
• Można połączyć w stereo [dwie sztuki 2-pole].
Regulacja
• Regulator Gain dla sygnału wejściowego, z LED-owym wskaźnikiem poziomu,
• Potencjometr Rectify – miks czystego sygnału wejściowego,
• Cutoff dla filtra,
• Resonance dla filtra,
• Dwubiegunowa regulacja Env Mod,
• Przełącznik rodzaju filtra,
• Potencjometr Overdrive,
• Przełącznik Activate,
• Potencjometr poziomu wyjściowego Output,
• 3-pozycyjny przełącznik trybu LFO Range,
• Regulator częstotliwości LFO Rate z wskaźnikiem LED,
• Potencjometr głębokości modulacji LFO – Depth,
• Podświetlany przycisk Trigger,
• Potencjometr progu Threshold w sekcji Env,
• Potencjometr Hold,
• 3-pozycyjny przełącznik źródła Source dla detektora obwiedni,
• Potencjometr Attack,
• Potencjometr Decay.
Złącza
• Audio In,
• Audio Out,
• Wejście Cutoff CV,
• Wejście Envelope Follower CV,
• Wejście Trigger In,
• Gniazdo zasilania DC 12 V.