Własnej konstrukcji i wykonania wakuometr grawitacyjny do synchronizacji gaźników lub wtrysków.
Wakuometry grawitacyjne mają przewagę nad wskaźnikowymi dzięki temu, że nie posiadają elementów mechanicznych (sprężyny) które z czasem tracą swoje właściwości i wskazania przestają być wiarygodne.
Prezentowane "urządzenie" umożliwia synchronizację silników zarówno 2, 3 i 4 cylindrowych - zamykając odpowiednie górne zawory, które dodatkowo służą do regulacji czułości tętnienia.
Przetestowany "w boju" doskonale sprawdził się przy synchronizacji wtrysków rzędowej trójki.
Wykonany jest z podstawy poliwęglanowej, poliwęglanowych rurek o średnicy 10mm oraz dokładnych zaworów.
Maksymalna długość słupa cieczy to 1 metr.
Jako środek czynny można zastosować dowolny płyn. Od jego gęstości zależeć będą parametry pracy wakuometru. Aktualnie zalany jest glikolem więc jest dosyć czuły i szybko reaguje na zmiany ustawień motocykla. Testowałem go również z syntetycznym olejem silnikowym z równie dobrym rezultatem. Dzięki dokładnym zaworom można precyzyjnie dostosować wskazania przyrządu.
Do urządzenia dodaję komplet niezbrojonych węży gumowych.
Zainteresowanych działaniem wakuometru grawitacyjnego odsyłam do youtuba, gdzie można zobaczyć takie urządzenie w praktyce.
Przykładowy film: https://www.youtube.com/watch?v=JoSDYRRUSig