Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wajdowicz Technika dźwiękowa w filmie i TV [spis]

17-07-2015, 1:23
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 80 zł      Aktualna cena: 77 zł     
Użytkownik DoktorSowa
numer aukcji: 5521283272
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 17-07-2015 01:28:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.34 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1972
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"Technika dźwiękowa w filmie i telewizji"
doc. dr Roman Wajdowicz
Wydawnictwo: Komitet do Spraw Radia i Telewizji "POLSKIE RADIO I TELEWIZJA" Biuro Kadr i Szkoleń
Objętość: str. 196 + il. [66]
ISBN: brak
Nakład: 350 + 30 egz !!! - tylko do wewnętrznego użytku szkoleniowego


Książka zawiera 98 rysunków poglądowych.


Spis treści:
Wstęp
Rozdział I.
Właściwości dźwięku i słyszenia
1.1. Zasady ruchu falowego
Dźwięk i jego właściwości
Mechanizm słyszenia
Mechanizm mowy
Wysokość i barwa dźwięku
Natężenie dźwięku i głośność
Szumy i hałasy
Jakość odtwarzanych dźwięków
Rozdział II,
Mikrofony i technika mikrofonowa
Rodzaje i podział mikrofonów
Mikrofony wszechkierunkowe
Mikrofony stykowe
Mikrofony magnetyczne
2.2.2.1.Mikrofon magnetoelektryczny cewkowy
2.2.2.2.Mikrofon magnetoelektryczny wstęgowy
2.2.3. Mikrofon elektrostatyczny
2.2.4 Mikrofon piezoelektryczny
2.2.4.1.Mikrofon komórkowy
2.2.4.2.Mikrofon membranowy
2.3. Mikrofony dwukierunkowe
2.3.1. Mikrofon magnetoelektryczny wstęgowy
2.3.2. Mikrofon elektrostatyczny
2.4. Mikrofony jednokierunkowe
2.4.1. Mikrofon zespołowy
2.4.2, Mikrofon pojedynczy
2.4.2.1.Mikrofon elektrostatyczny
2.4.2.2 Mikrofon magnetoelektryczny wstęgowy
2.4.2.3.Mikrofon dynamiczny
Mikrofony o regulowanej kierunkowości
Mikrofony wybitnie jednokierunkowe
Technika mikrofonowa
2.7.1 Ustawienie mikrofonu względem źródła dźwięku
2.7.2. Ustawienie mikrofonu względem głośników
2.7. Technika mikrofonowa w filmie i telewizji
2.7.3.1.Technika pracy z mikrofonem dwukierunkowym
2.7.3.2.Technika pracy z mikrofonem jednokierunkowym
2.7.3.3.Technika pracy z kilkoma mikrofonami
2.3. Pomocnicze urządzenia mikrofonowe
Statywy i żurawie mikrofonowe
Windy mikrofonowe
Rozdział III,
Magnetofony i technika magnetofonowa
3.1. Magnetyczny zapis dźwięku
3.1.1. Magnetyczne metody zapisywania
3.1.1.1.Zasada budowy i działania magnetofonu
3.1.1.2.Przebieg zapisywania
3.1.1.3.Przebieg odczytywania
3.2. Elementy składowe magnetofonu
3.2.1. Głowice magnetyczne
3.2.1.1.Głowice wielokanałowe
3.2.2. Magnetyczne nośniki dźwięku
3.2.2.1.Druty magnetyczne
3.2.2.2 Magnetyczne taśmy nieperforowane
3.2.2.3.Magnetyczne taśmy perforowane
3.2.3. Jakość zapisu
3.2.3.1 Prędkość przesuwu nośnika
3.2.4. Jakość odczytu
3.3. Rodzaje i podział magnetofonów
3.3.1. Magnetofony stacyjne na taśmę nieperforowaną
3.3.2. Magnetofony przenośne
3.3.3. Magnetofony reporterskie /drutowe/
3.3.4. Magnetofony amatorskie
3.3.5. Magnetofony na taśmę perforowaną
3.4. Technika magnetofonowa w filmie i telewizji
3.4.1. Systemy współpracy magnetofonu z kamerą zdjęciową lub projektorem
3.4.1.1 Praca w systemie "pilot-ton"
34.1 Systemy bezprzewodowe z tonem pilotującym
3.5. Montaż zapisu magnetycznego
3.5.1 Sposoby łączenia taśma magnetycznych
3.5.2. Sposoby ułatwiające montaż zapisu
3.6. Magnetofony do celów specjalnych
3.6.1. Magnetofony pętlicowe
3.6.2. Magnetofony selekcyjne
3.6.3. Magnetofony do regulacji czasu odtwarzania
3.6.3.1 .Magnetofony do regulacji tonacji
Rozdział IV.
Technika udźwiękowienie filmów i programów telewizyjnych
4.1. Zapis magnetyczny i etapy jego zastosowania
4.2. Rodzaje nagrań dźwięku
4.2.1. Nagrania synchroniczne
4.2.2.. Warunki akustyczne pomieszczeń zamkniętych
4.2.3. Pogłos
4.2.3.1.Najkorzystniejszy czas pogłosu
4.2.3.2.Korekta pogłosu
4.2.3.3. Urządzenia do sztucznego pogłosu
4.2.3.4.Magnetofon pogłosowy
4.2.3.5.Płyta pogłosowa
4.2.4. Pomieszczenie do nagrań synchronicznych
4.2.4.1.Pomieszczenia spikerskie
4.2.4.2.Pomieszczenia do synchronicznego odtwarzania
4.2.5. Nagrania synchroniczne w plenerze
Nagrania postsynchroniczne
4.3.1 Dubbing
Nagrania presynchroniczne
4.5 Nagrania efektów akustycznych
4.6. Technika reżyserii dźwięku
Stoły mikserskie
Rerecording
4.6.2.1.Mieszanie dźwięku
4.6.2.2.Przepisywanie dźwięku
4.6.3. Dźwiękowe stoły montażowe
Rozdział V
Technika odtwarzania dźwięku
5.1. Kopie eksploatacyjne filmu dźwiękowego
Zapis optyczny dźwięku na kopiach filmowych
Zapis optyczny na kopiach 16 mm
5.1.3 Zapis optyczny na kopiach barwnych
5.1.4. Kopiowanie zapisu magnetycznego
5.2. Urządzenia do odtwarzania dźwięku
5.2.1. Przystawki dźwiękowe w projektorach filmowych
5.2.1.1 .Telekino
5.2.2 Głośniki
5,2.2,1 .Głośniki otwarte
5.2.2.2, Głośniki tubowe
5.2.2.3 Kolumny dźwiękowe
Rozdział VI.
Stereofonia
6.10 Istota i znaczenie stereofonii
6.2 Zasady słyszenia przestrzennego
Akustyczna perspektywa słyszenia
6.3 Rodzaje i odmiany stereofonii
6.3.1. Stereofonia połowiczna
Stereofonia dwukanałowa
6.3.2.1 Technika mikrofonowe przy przenoszeniu. dwukanałowym
Stereofonie wielokanałowa na taśmie filmowej 35 mm
Stereofonia trzykanałowa
6.3.4.1.Specjalne odmiany stereofonii na taśmie 35 mm
6 3.5. Stereofonie pięciokanałowa na taśmie 70 mm
6.4 Technika udźwiękowienia filmów stereofonicznych
6.4.1 Posługiwanie się mikrofonami przy stereofonicznych nagraniach synchronicznych
Posługiwanie się mikrofonami przy stereofonicznych nagraniach postsynchronicznych
6.4.3. Presynchroniczne nagrania stereofoniczne
Pomocnicze urządzenia do nagrań stereofonicznych
Nagrania z pięcioma kanałami przenoszenia na taśmie 70 mm
6.4.5.1 Pięciokanałowe nagranie synchroniczne
6.4.5.2.Pięciokanałowe nagrania postsynchroniczne
6.4.5.3. Pięciokanałowe nagrania presynchroniczne
Bibliografia


KSIĄŻKA JEST W STANIE DOBRYM + (jedna strona -193 - zagięta - brak fragmentu druku)


Opłata za przesyłkę (wg cennika Poczty Polskiej):
4,20 zł listem poleconym
5,50 zł listem poleconym priorytetowym
Przy przesyłce nierejestrowanej brak możliwości reklamowania na Poczcie !!! – przy opłacaniu takiej przesyłki proszę o uwzględnienie takiego ryzyka.
1,75 zł listem ekonomicznym
2,35 zł listem priorytetowym
Zapraszam do przejrzenia moich pozostałych aukcji.
Gdy wylicytujesz więcej książek wysyłka łączna pozwoli Ci zaoszczędzić koszty przesyłki.

LICYTUJ ROZSĄDNIE - NIE ODWOŁUJE ZŁOŻONYCH OFERT