Wagon osobowy Minitrix T15096, Euro-City 1./2. klasa Mimara, skala N
Producent: MiniTrix / Numer produktu: 248752 / Waga produktu: 0.09kg
Wagony pociągu EC Mimara, kl. 1/2, skala N
Wagon osobowy Minitrix T15096, Euro-City 1./2. klasa Mimara, skala N
Wagon restauracyjny (WReelmt) pociągu pospiesznego „Mimara” relacji Zagrzeb - Lipsk z taboru Kolei Chorwackich (Hrvatske željeznice, HŽ).
Model: z kinematyką krótkiego sprzęgu. Możliwość użycia oświetlenia wewnętrznego. Całkowita długość ze zderzakami 165 mm.
Edycja jednorazowa.
Wraz z wprowadzeniem letniego i rocznego rozkładu jazdy 2. czerwca 1991 na trasie między Monachium a Salzburgiem odbyła się premiera pociągu EuroCity (EC) 10/11 „Mimara”. Po raz pierwszy jechał on trasą relacji Monachium - Zagrzeb. Pociąg ochrzczono imieniem jugosłowiańskiego malarza, restauratora i kolekcjonera sztuki Ante Topii´c Mimara (1[zasłonięte]898-19). Jeszcze przed upadkiem Jugosławii za jugosłowiański system kolejowy odpowiadało pięć firm, które były całkowicie autonomiczne pod względem ekonomicznym. Ich siedziby znajdowały się odpowiednio w Zagrzebiu, Sarajewie, Belgradzie, Skopje i Lublanie. „Wspólnota Kolei Jugosłowiańskich” z Belgradu sprawowała jedynie funkcję organizacji dachowej, dlatego Zagrzebski Oddział Zarządu Jugosłowiańskich Kolei Państwowych (Jugoslovenske Železnice - JŽ) przygotował specjalnie na potrzeby tego pociągu nowe i niezwykle komfortowe wagony, które do dzisiaj używane są podczas podróży o najwyższym standardzie na trasach z Zagrzebia. Były to wagony bezprzedziałowe, 1. i 2. klasy, klimatyzowane, o długości 26,4 m. Specjalnie dla nich stworzono oryginalną kolorystykę i pomalowano je na kolory: niebieski gołębi i jasnoszary. Powstałe zaraz po rozpadzie Jugosławii - Chorwackie (HŽ - Hrvatske željeznice) oraz Słoweńskie (SŽ - Slovenske železnice) Koleje Państwowe zachowały początkowo zarówno kolor lakieru, jak i wagony dla pociągu EC „Mimara”. Wraz z wprowadzeniem letniego rozkładu jazdy w 1993 trasa EC 10/11 „Mimara” została wydłużona do Lipska, a pociąg awansował do miana „kolejowych gwiazd” i został włączony do tzw. Kolei Lasu Frankońskiego (Frankenwaldbahn). Z pewnością w dużej mierze była to zasługa jego egzotycznych wagonów oraz elektrycznej lokomotywy z serii 103. Od 1996 trasa pociągu „Mimara” wydłużyła się aż do Berlina. Wraz z utworzeniem linii ICE Hamburg - Berlin - Monachium, od 2000 roku zawieszono relację Berlin - Monachium dla pociągu „Mimara” i znów kończył on swój bieg w Monachium. Niestety razem z wprowadzeniem zmian w rozkładzie jazdy w 2006 roku Kolej Niemiecka (DB) zlikwidowała nazwy wszystkich pociągów i EC „Mimara” przestał istnieć w Niemczech.Specyfikacja techniczna
Klasa wiekowa | Od 15 lat |
Numer części producenta | T15096 |
Rodzaj modelu kolejowego | Pociąg pospieszny |
System zasilania | DC |
Rozstaw osi | 165 mm |
Wielkość budowy | N |
Pozostałe zdjęcia
Warunki zakupu
Warunki zakupu Na wszystkie nasze produkty oferujemy 20 dniowy termin zwrotu oraz 24 miesięczną gwarancję - daje to pewność jakości towarów i bezpieczeństwa zakupów.
Nasze magazyny znajdują się w Niemczech, dlatego przeciętny czas dostawy zamówienia wynosi 2-3 dni robocze (licząc od dnia wysłania przesyłki).
Czas przygotowania przesyłki do wysłania trwa od 1 do 2 dni roboczych (licząc od dnia następnego po złożeniu zamówienia).
UWAGA! Brak możliwości odbioru osobistegoCzytaj więcej
© Copyright
by Conrad 2015
Kontakt: pn.-pt. w godzinach 9.00 - 17.00, tel.: 801
[zasłonięte] 133 lub 12
[zasłonięte] 00, e-mail:
[zasłonięte]@conrad.pl