Jewgienij Wachtangow
Co zostaje po artyście teatru? Spektakle Wachtangowa wywoływały opór i zaskoczenie. Jednak na zawsze pozostaną one ironicznym i mądrym dowodem na to, że prawdziwa sztuka nie zna szkoły, że jest ona i romantyczna, i futurystyczna, i naturalistyczna, i lewicowa, i prawicowa, że absolutnie nigdy nie bywa aktualna i że zawsze wchodzi w relację ze współczesnością, że opiera się na fundamentach warsztatu i że potrafi rozkwitać emanującą ze sceny szczerością. Pawieł Antokolski: Pamięci nauczyciela (1922) Jewgienij Wachtangow zazwyczaj wymieniany jest jednym tchem obok innych reformatorów teatru z początku XX wieku. Jako artysta niewątpliwie należał do największych tamtej epoki, ale w odróżnieniu od Stanisławskiego i Meyerholda, nie dążył do ujęcia swych doświadczeń w system. Skupiony na pracy studyjnej, hołdował przekonaniu, że proces przygotowania spektaklu jest sprawą intymną, że uczestniczą w nim konkretni ludzie, a zatem nie można stworzyć uniwersalnych zasad – dla wszystkich. W działalności pedagogicznej, podkreślali to wszyscy jego wychowankowie, jego największą zaletą była umiejętność dotarcia do każdego aktora z osobna, nawiązania z nim głębokiego, osobistego kontaktu. [fragment Wstępu]
Wydawca: Instytut Jerzego Grotowskiego 2008 Liczba stron: 366, czarno-białe ilustracje w tekście
Waga: 428g Egzemplarz w stanie bardzo dobrym - patrz skan Wysyłki realizujemy dwa razy w tygodniu tj, w każdy wtorek i piątek. Do każdej zakupionej książki dołączamy paragon, na życzenie - fakturę. Księgarnia - Antykwariat "Silva Rerum" Łódź ul. Piotrkowska 147 SRL Zobacz inne moje aukcje!
d
|