Wprowadzenie Artykuły · Stanisław Bereoe, Ita dixit Lem · Weronika Madryas-Kowalska, Public relations w BWA Awangarda. Analiza organizacji szczególnego ryzyka drugiego typu · Katarzyna Krajewska, Milczenie profesora Tutki. Opowiadania Jerzego Szaniawskiego jako utwory kolektywne · Jędrzej Morawiecki, Wykorzystanie statusu reportera i dokumentalisty fi lmowego w wykrywaniu mowy ezopowej i struktur niejawnych. Opis metody na podstawie badań syberyjskiej sekty „Ostatniego Testamentu” · Jerzy Jastrzębski, Społeczne i kulturowe uwarunkowania dziennikarstwa śledczego · Marek Graszewicz, Dominik Lewiński, Prowokacja czy zaniechanie, czyli jak policjanci wprowadzili w błąd „Gazetę Wyborczą” · Paweł Urbaniak, O obiektywnooeci w poznaniu reportażowym na przykładzie twórczooeci Ryszarda Kapuścińskiego · Agnieszka Zwiefka-Chwałek, Wolne oprogramowanie – wolne publikowanie. Wzajemne relacje i inspiracje · Katarzyna Kopecka-Piech, Kompetencja kreatywnej CMC. Wybrane aspekty · Dorota Sikora, Literatura wobec nowych technologii · Tomasz Król, Efektywność stron internetowych „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu” w oewietle badań Eyetrack III · Arkadiusz Lewicki, Programy neotelewizyjne. Rekonesans · Igor Borkowski, Śmierć dźwignią reklamy. Przypadki medialne · Elżbieta Woźniak-Łojczuk, Zajadając hamburgera i pikantne skrzydełka kurczaka – rozważania nad przestrzenią fast foodów (McDonald’s i KFC) · Małgorzata Janusiewicz, Czytelnik – współtwórcą utworu, czyli spodziewana zamiana miejsc. Różne strategie aktywnooeci odbiorcy, wpisane w konstrukcję i formę utworu, jako zapowiedź rozwoju literatury multimedialnej i hipertekstowej · Adam Szynol, Regionalna prasa codzienna w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem Dolnego Śląska · Adam Szumilak, Fenomen popularności Bridget Jones w świetle studiów kulturowych Recenzje · Pierre Albert, La presse française (Marek Bratuń) · Krzysztof Mroziewicz, Dziennikarz w globalnej wiosce (Urszula Glensk) · Tomasz Piekot, Dyskurs polskich wiadomości prasowych (Michał Otrocki) · Andy Green, Kreatywnooeć w public relations (Weronika Madryas-Kowalska) |