Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły Zeszyty naukowe

28-02-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029716301
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 10:26:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2005
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 362
Format: 16.0x20.5cm
Rok wydania: 2005
Oprawa: Miękka


W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły Zeszyty naukowe Forum Młodych Pedagogów

Mirosława Nyczaj-Drąg, Agnieszka Olczak


Książkę tworzą dwadzieścia dwa teksty uczestników XVIII Letniej Szkoły Młodych Pedagogów, która odbyła się w dniach od 30.08 – 04.09.2004 roku
w Łagowie Lubuskim. Problematykę zjazdu wyznaczyło hasło przewodnie:
W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły. Konteksty teoretyczne, metodologiczne
i empiryczne.

Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwsza zatytułowana Studia literaturowe – kategorie i pojęcia, zawiera osiem artykułów o charakterze teoretycznym, w których podjęto próbę opisu i wyjaśnienia wieloznacznych pojęć, podstawowych dla dyskusji o nowoczesnej szkole. Proponowane teksty służą naukowej refleksji nad kondycją dzisiejszej szkoły oraz poszukiwaniu jej nowego kształtu na miarę współczesnych czasów.

Druga część zeszytu nosi tytuł Egzemplifikacje empiryczne. Składa się ona
z dwunastu tekstów prezentujących wyniki badań własnych, poświęconych problematyce nowoczesnej szkoły. Artykuły tu zamieszczone zawierają charakterystykę prowadzonych badań, analizę oraz próbę interpretacji zebranego materiału empirycznego.

W opracowaniu wyodrębniono, tytułem zakończenia, część trzecią, gdzie można znaleźć artykuł na temat tego, jak napisać dobry tekst naukowy, organizatorzy uchylili tutaj rąbka tajemnicy na temat przygotowań i kulisów przebiegu Szkoły Młodych Pedagogów oraz zaprezentowano także twórczość uczestników w postaci fraszek i limeryków poświęconych XVIII Letniej Szkole Młodych Pedagogów.

SPIS TREŚCI:


Wstęp

Część I. Studia literaturowe – kategorie i pojęcia

Przemysław Grzybowski – Barbarzyńcy w europejskiej szkole – perspektywa edukacji w warunkach zróżnicowania kulturowego

Karolina Szczeszek – Samokształcenie w reformowanej szkole – kilka rozważań na marginesie poszukiwań nowoczesnej szkoły

Aleksandra Kinga Nowakowska – „Edukacja w ruchu”. Edukacja na odległość a edukacja tradycyjna na progu XXI wieku

Agnieszka Olczak – Przedszkole podstawą nowoczesnej szkoły

Anita Famuła – Gimnazjum wirtualne miejscem budowania przez uczniów obrazu samego siebie

Monika Zińczuk – Działalność nauczyciela-terapeuty wyznacznikiem sukcesu edukacyjnego ucznia we współczesnej szkole

Ewa Nowicka – Zastosowanie technologii informacyjnych w nauczaniu dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu

Justyna Zbączyniak – Czytelnictwo. Prawa dziecięcego odbiorcy

Część II. Egzemplifikacje empiryczne

Monika Wiśniewska-Kin – Oblicze współczesnej szkoły w wypowiedziach małych dzieci

Renata Komorowska – Wizerunek szkoły propagowany na łamach dwutygodnika „Gimnazjalista Victor”

Justyna Dobrołowicz – Współczesna szkoła wobec jednej z ofert kultury popularnej

Ewa Lemańska-Lewandowska – Osobowość współczesnego nauczyciela. Autorytet w świetle doświadczeń – raport z badań

Jolanta Gawryluk-Koczorowska – Brak zaangażowania studentów we własny rozwój jako bariera w budowaniu nowoczesnej szkoły

Anna Weissbrot-Koziarska – Społeczne funkcjonowanie dziecka wiejskiego w szkole

Mirosława Nyczaj-Drąg – Obraz dziecka rodziców z klasy średniej jako ucznia i kolegi

Ewa Bochno – Portret ucznia w szkolnych interakcjach komunikacyjnych z nauczycielem

Sylwia Klichowska – Odpowiedź ustna na stopień w gimnazjum z perspektywy doświadczeń ucznia. Doniesienie z badań

Anna Ignaciuk – Rola edukacji w rozwijaniu twórczej aktywności dziecka. Twórczość plastyczna a obraz Ja dzieci w młodszym wieku szkolnym

Piotr Olejnik – Tolerancja wobec mniejszości religijnych zadaniem współczesnej szkoły

Joanna Borowik – Współczesna szkoła wobec tolerancji religijnej

Część III. Tytułem zakończenia

Jolanta Świetlikowska – Dobry tekst naukowy. Jak go napisać?

Ewa Nowicka, Agnieszka Olczak – XVIII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów z perspektywy organizatorów

Limerykofraszkojada (i jeden lepiej) szkolne i poszkolne. Edycja I

W poszukiwaniu nowoczesnej szkoły Zeszyty naukowe


otoPanel