Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

W POSZUKIWANIU MISTRZÓW HUMANISTYCZNEGO KSZTAŁCENI

19-01-2012, 14:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 20 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2034180024
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 12-01-2012 20:20:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny 5,10 zł

    • List polecony priorytetowy 6,20 zł




      - 5 -
      Wstęp
      Uateriał wykorzystany w tej publikacji pochodzi z badań, prowadzonych w eysteiaie HCN w latach 1981 - 85 nad uwarunko­waniami pracy i doskonalenia nauczycieli, pod kierunkiem doc. dra hab. Tadeusza L^ilinowskiego.liasz temat, dotyczący spraw warsztatowych wybitnych nauczycieli przedmiotów humanistycznych,
      był jednym z wielu w wymienionej uprzednio grupie.
      Dotychczas u nas nie podejmowano badań pedeutologicznych,
      w których iuwaga byłaby skoncentrowana wyłącznie na grupie naj­lepszych nauczycieli w swojej specjalności.Uważamy, że taki kierunek badań noże okazać się pożyteczny, ponieważ warto u-ehwycić w pedagogice to, co jest najlepsze, aby ukazać pewał wzorce, jakie później mogą inspirować ogół nauczycieli.
      Wspólny ptoblem badawczy ukierunkował w sposób zasadniczy pracę naszego 6 - osobowego zespołu, w skład którego weszli poloności, historycy i geograf z ODK w Krakowie.Jednak pomimo tej samej koncepcji badawczej i identycznych narzędzi, każdy z prowadzących badania wniósł coś specyficznego do tej pracy,
      co wynikało zarówno z reprezentowanej przez niego specjalnoś­ci naukowej, jak i z osobistych zainteresowań badawczych i predyspozycji.
      Publikacja składająca sie z siedmiu części, opracowanych przez różnych autorów, tworzy dosyć konsekwentną całość.Wstęp­ny rozdział zawiera uzasadnienie takich właśnie badań oraz prezentację metodologii i przebiegu pracy zespołu.Jest tu także podjęta próba ustalenia pewnych pojęć; szczególnie ważnych z naszego punktu widzenia, a także zarys tego, co uważamy za nowoczesne w humanistycznym kształceniu młodzieży.
      Piszący na temat nauczania języka polskiego w szkole podstawo­wej przez wybitnych nauczycieli Z&c Stanisław Rzęsikowski i dr Janina Kwiek - OsiowskcV widzą tę sprawę nieco inaczej niż

      Tytuł:


      W POSZUKIWANIU MISTRZÓW HUMANISTYCZNEGO KSZTAŁCENIA
      MŁODZIEŻY




      Autor: Praca zbiorowa pod redakcją Stanisława Rzęsikowskiego

      Wydawnictwo i rok wydania:
      KRAKÓW 1986
      300 egz.


      Stan: +db przytarcia i przybrudzenia okladki, nieaktualne pieczatki z LO

      Oprawa: miekka

      Ilość stron: 230 str.

      Format: 14,5x20,5 cm

      Ilustracje: ---

      Spis treści:
      str.
      Stanisław Rzęsikowski: Wstęp . -. 5
      Stanisław P.zęsikowski: 0 uwarunkowaniach osiągnięć dydaktyczno—wychowawczych wybitnych nauczycieli
      przedmiotów humanistycznych 7
      Uzasadnienie badań ...... 7
      Pojęcie warsztatu nauczyciela 12
      Zagadnienia metodologiczne . . 14
      Podstawy unowocześnienia procesu dydaktyczno -
      -wychowawczego ........... 18
      Przypisy ..... 25
      Stanisław Rzęsikowski, Janina Kwiek-Osiowska:
      Na tropach polonistycznej doskonałości w.szkole
      podstawowej . . . . 28
      Wyniki sondażu diagnostycznego ........ 29
      Proces dydaktyczno-wychowawczy w świetle obser­
      wacji 45
      Przykłady nowatorskich lekcji języka polskiego 52
      4. Próba uogólnienia oraz wnioski ........ 66
      Przypisy 73
      Elżbieta Mikoś: Warsztat pracy wyróżniających się
      nauczycieli języka polskiego w szkołach średnich 76
      Praktyka polonistyczna i refleksje samoocenia-
      jące - w kontekście odpowiedzi ankietowych . . 82
      Taktyka dydaktyczna polonisty w świetle obser­
      wowanych lekcji 94
      Praca polonisty widziana w kontekście osią­
      gnięć szkół - w ocenie ich dyrektorów . . . „ 106
      4. Uwagi końcowe ... . . - . 109
      Przypisy 110
      str.
      Zofia Serwa: Mistrzostwo czy przeciętność w naucza­
      niu historii w szkole podstawowej ... iii
      Charakterystyka badanej próby 114
      Baza i jej wykorzystanie w procesie dydaktycz­
      nym 115
      Formy organizacyjne i metody nauczania na
      lekcjach historii 122
      Wzorzec nauczyciela historii szkoły podstawo­
      wej 134
      Przypisy 136
      Janina Mazur: O wzorcach pedagogicznych w nauczaniu
      historii v szkole średniej ... 141
      Charakterystyka badanych 143
      Składniki warsztatu dydaktycznego ...... 146
      Uwarunkowania sukcesu dydaktycznego ..... 151
      Przykłady rozwiązać lekcyjnych 154
      Podsumowanie i wnioski ............. 163
      Przypisy 163
      Czesław Szewczyk: Warsztat wybitnego nauczyciela
      geografii 166
      Ogólna charakterystyka badanych ....... 166
      Baza dydaktyczna 169
      Metody, formy i techniki stosowane w pracy
      dydaktycznej 177
      Efekty dydaktyczne uzyskiwane na lekcjach . . 183
      Umiejętności dydaktyczne wyróżniających się
      geografów 193
      6. Opinie o uwarunkowaniach sukcesu dydaktycznego 195
      Przypisy 213
      Stanisław Ezęsikowski: Próba syntezy wyników badań . 216
      Wzorcowe cechy nauczyciela .......... 224
      Dalsze perspektywy badawcze ......... 227
      Przypisy N 229



      Strona o mnie

      Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.