Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

W POSZUKIWANIU MISTRZÓW HUMANISTYCZNEGO KSZTAŁCENI

19-01-2012, 14:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 20 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2034180024
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 12-01-2012, 20:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność
Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny 5,10 zł

  • List polecony priorytetowy 6,20 zł




- 5 -
Wstęp
Uateriał wykorzystany w tej publikacji pochodzi z badań, prowadzonych w eysteiaie HCN w latach 1981 - 85 nad uwarunko­waniami pracy i doskonalenia nauczycieli, pod kierunkiem doc. dra hab. Tadeusza L^ilinowskiego.liasz temat, dotyczący spraw warsztatowych wybitnych nauczycieli przedmiotów humanistycznych,
był jednym z wielu w wymienionej uprzednio grupie.
Dotychczas u nas nie podejmowano badań pedeutologicznych,
w których iuwaga byłaby skoncentrowana wyłącznie na grupie naj­lepszych nauczycieli w swojej specjalności.Uważamy, że taki kierunek badań noże okazać się pożyteczny, ponieważ warto u-ehwycić w pedagogice to, co jest najlepsze, aby ukazać pewał wzorce, jakie później mogą inspirować ogół nauczycieli.
Wspólny ptoblem badawczy ukierunkował w sposób zasadniczy pracę naszego 6 - osobowego zespołu, w skład którego weszli poloności, historycy i geograf z ODK w Krakowie.Jednak pomimo tej samej koncepcji badawczej i identycznych narzędzi, każdy z prowadzących badania wniósł coś specyficznego do tej pracy,
co wynikało zarówno z reprezentowanej przez niego specjalnoś­ci naukowej, jak i z osobistych zainteresowań badawczych i predyspozycji.
Publikacja składająca sie z siedmiu części, opracowanych przez różnych autorów, tworzy dosyć konsekwentną całość.Wstęp­ny rozdział zawiera uzasadnienie takich właśnie badań oraz prezentację metodologii i przebiegu pracy zespołu.Jest tu także podjęta próba ustalenia pewnych pojęć; szczególnie ważnych z naszego punktu widzenia, a także zarys tego, co uważamy za nowoczesne w humanistycznym kształceniu młodzieży.
Piszący na temat nauczania języka polskiego w szkole podstawo­wej przez wybitnych nauczycieli Z&c Stanisław Rzęsikowski i dr Janina Kwiek - OsiowskcV widzą tę sprawę nieco inaczej niż

Tytuł:


W POSZUKIWANIU MISTRZÓW HUMANISTYCZNEGO KSZTAŁCENIA
MŁODZIEŻY




Autor: Praca zbiorowa pod redakcją Stanisława Rzęsikowskiego

Wydawnictwo i rok wydania:
KRAKÓW 1986
300 egz.


Stan: +db przytarcia i przybrudzenia okladki, nieaktualne pieczatki z LO

Oprawa: miekka

Ilość stron: 230 str.

Format: 14,5x20,5 cm

Ilustracje: ---

Spis treści:
str.
Stanisław Rzęsikowski: Wstęp . -. 5
Stanisław P.zęsikowski: 0 uwarunkowaniach osiągnięć dydaktyczno—wychowawczych wybitnych nauczycieli
przedmiotów humanistycznych 7
Uzasadnienie badań ...... 7
Pojęcie warsztatu nauczyciela 12
Zagadnienia metodologiczne . . 14
Podstawy unowocześnienia procesu dydaktyczno -
-wychowawczego ........... 18
Przypisy ..... 25
Stanisław Rzęsikowski, Janina Kwiek-Osiowska:
Na tropach polonistycznej doskonałości w.szkole
podstawowej . . . . 28
Wyniki sondażu diagnostycznego ........ 29
Proces dydaktyczno-wychowawczy w świetle obser­
wacji 45
Przykłady nowatorskich lekcji języka polskiego 52
4. Próba uogólnienia oraz wnioski ........ 66
Przypisy 73
Elżbieta Mikoś: Warsztat pracy wyróżniających się
nauczycieli języka polskiego w szkołach średnich 76
Praktyka polonistyczna i refleksje samoocenia-
jące - w kontekście odpowiedzi ankietowych . . 82
Taktyka dydaktyczna polonisty w świetle obser­
wowanych lekcji 94
Praca polonisty widziana w kontekście osią­
gnięć szkół - w ocenie ich dyrektorów . . . „ 106
4. Uwagi końcowe ... . . - . 109
Przypisy 110
str.
Zofia Serwa: Mistrzostwo czy przeciętność w naucza­
niu historii w szkole podstawowej ... iii
Charakterystyka badanej próby 114
Baza i jej wykorzystanie w procesie dydaktycz­
nym 115
Formy organizacyjne i metody nauczania na
lekcjach historii 122
Wzorzec nauczyciela historii szkoły podstawo­
wej 134
Przypisy 136
Janina Mazur: O wzorcach pedagogicznych w nauczaniu
historii v szkole średniej ... 141
Charakterystyka badanych 143
Składniki warsztatu dydaktycznego ...... 146
Uwarunkowania sukcesu dydaktycznego ..... 151
Przykłady rozwiązać lekcyjnych 154
Podsumowanie i wnioski ............. 163
Przypisy 163
Czesław Szewczyk: Warsztat wybitnego nauczyciela
geografii 166
Ogólna charakterystyka badanych ....... 166
Baza dydaktyczna 169
Metody, formy i techniki stosowane w pracy
dydaktycznej 177
Efekty dydaktyczne uzyskiwane na lekcjach . . 183
Umiejętności dydaktyczne wyróżniających się
geografów 193
6. Opinie o uwarunkowaniach sukcesu dydaktycznego 195
Przypisy 213
Stanisław Ezęsikowski: Próba syntezy wyników badań . 216
Wzorcowe cechy nauczyciela .......... 224
Dalsze perspektywy badawcze ......... 227
Przypisy N 229



Strona o mnie

Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.