Opis: • Wilhelm Friedemann Bach jest współcześnie uznawany za najbardziej utalentowanego i innowacyjnego z synów wielkiego Johanna Sebastiana.
• Kantaty Wilhelma Friedemanna wzorowane są na tych skomponowanych przez jego ojca, ale mają prawdziwie indywidualny styl i znajdują się pod wpływem „stylu sentymentalnego, dążącego do przekazywania prawdziwych i naturalnych emocji i charakteryzującego się nagłymi zmianami nastrojów.
• Świetne wykonanie przez niemieckich artystów grających na instrumentach z epoki.
• Zawiera teksty wszystkich Kantat.
Spośród licznych dzieci Johanna Sebastiana Bacha troje wykazywało prawdziwy geniusz kompozytorski – C. P. E., J. C. oraz W. F. Spośród tej trójki Wilhelm Friedemann pozostaje najmniej rozumiany i najmniej znany, choć zapewne był najbardziej utalentowany. Uczył się pod kierunkiem swego ojca, ale był niespokojnym duchem i w końcu całkiem porzucił muzykę. W 1750 r. to właśnie Wilhelm Friedemann zajął się po śmierci ojca jego majątkiem i to on, aby pokryć długi, musiał sprzedać jego manuskrypty.
Jego życie było bardzo burzliwe i choć udało mu się kilkakrotnie uzyskiwać dobre posady, w końcu popadł w biedę i niedługo potem podupadł na zdrowiu. Możliwe, że jego ostatnim uczniem była Sara Itzig Levy, cioteczna babka Feliksa Mendelssohna.
Wśród kantat zamieszczonych na tych płytach CD znajdują się jedne z najbardziej wokalnie wymagających utworów Wilhelma Friedemanna Bacha. Pewnie oparte na przykładach kantat jego ojca (które W. F. regularnie grywał), stanowią niecodzienną i niepowtarzalną mieszankę tego, co staromodne i nowego nurtu „Sturm und Drang”. Miejscami można w nich usłyszeć młodego Haydna, a gdzie indziej J. S. Bacha. Muzyka Wilhelma Friedemanna reprezentuje sobą najwyższą jakość i podobnie jak w przypadku utworów jego braci obejmuje cały okres przejściowy między barokiem a eleganckim stylem klasycznym.
• „A jak wykonanie? Co tu dużo mówić, w większości jest ono świetne – z elokwencją i stylistyczną pewnością siebie odkrywa różnorodne detale i subtelności talentu Friedemanna Bacha w tym względzie. Cała czwórka solistów daje pierwszorzędny popis, przy czym szczególnie warto podkreślić kunszt Barbary Schlick i Wilfrieda Jochensa… Gorąco polecamy” Gramophone, listopad 1994 r.
|
![](http://photos05.redcart.pl/templates/images/thumb/10030/400/400/pl/0/templates/images/products/10030/15-<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span><span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>538029CD_0.jpg)
|
Nośnik główny CD-Audio | Objętość 0 | Zawartość Cantatas CD1 Chorus: Lasset uns ablegen die Werke der Finsternis Recitative: Es ist nun hohe Zeit (Alto) Chorale: Steh auf vom Sündenschlaf Recitative (Tenor): Drum, Vater Aria (Soprano): Vater, mit Erbarmen Accompanied Recitative: Ich w | Ilość nośników 2 | Rok wydania 2011 | Oprawa Plastikowa | Tematyka Muzyka na CD | ISBN 502[zasłonięte][zasłonięte]19425 | Format 14.0x12.0cm | Autor Barbara Schlick, Claudia Schubert, Wilfried Jochens, Stephan Schreckenberger, Rheinische Kantorei |
|