Prolog I (5)
Prolog II (7)
1. Tożsamość Argentyńczyków (11)
2. Wieczny wędrowiec (19)
3. Porządek i czas (27)
4. Borges i publiczność (35)
5. Jak się rodzi tekst Borgesa (43)
6. Południe geograficzne i intymne (51)
7. Conrad, Melville i morze (61)
8. O polityce (69)
9. Macedonio Fernandez i Borges (79)
10. Borges z Platonem i Arystotelesem (89)
11. Sztuka powinna wyzwolić się od czasu (97)
12. Tygrysy, labirynty, lustra i broń (103)
13. "Kafka może być częścią pamięci ludzkości" (111)
14. Modernizm i Rubasn Darao (119)
15. Borges nie wierzy w uosobioną boskość (129)
16. O miłości (135)
17. Przyjaźń Borgesa z Alfonso Reyesem (143)
18. Orient, I Ching i buddyzm (151)
19. O snach (159)
20. O Ricardo Guiraldesie (169)
21. O humorze (183)
22. O Henrym Jamesie (191)
23. O przypuszczeniach (199)
24. Westerny, czyli epika w kinie (207)
25. Lugones, ten surowy i nieszczęśliwy człowiek (213)
26. (85-letni Borges o klasykach 221)
27. Dante, lektura bez końca (229)
28. Literatura realistyczna i literatura fantastyczna (237)
29. Silvina Ocampo, Bioy Casares i Juan R. Wilcock (243)
30. O historii (253)
31. Powinowactwo z Sarmientem (261)
32. Opowiadanie kryminalne (267)
33. O przyjaźni Borgesa z Pedrem Henriquezem Ureną (275)
34. Wspomnienia o bibliotekach, arenach walk kogucich i dziwnych wierszach (285)
35. Wspomnienie o Kiplingu (293)
36. Borges i pamięć (301)
37. Grupy Florida, Boedo i pismo Sur (309)
38. O dialogach (317)
39. O poezji gauczowskiej (327)
40. Sonety, objawienia, podróże i kraje (333)
41. Etyka i kultura (343)
42. Dwie podróże do Japonii (349)
43. Evaristo Carriego, milonga i tango (355)
44. Mitologia skandynawska i epika anglosaska (363)
45. O Borgesie i Alonsie Quijanie (373)
|