Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

W świecie literatury i teatru SZTUKA UCZESTNICTWA

30-01-2014, 14:42
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.99 zł     
Użytkownik historycznySquad
numer aukcji: 3845553022
Miejscowość Internet
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2014 14:13:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

historycznySquad

2006
584 s., 23 cm
stan db

Introdukcja.............................         5

Fenomen teatru..........................         9

SOFOKLES

Tragedia - teatralny obraz kondycji ludzkiej..............        I 5

I. Mimesis — Tragedia — Komedia — Widowisko........                   17

i.   Widowisko teatralne spotkaniem z sacrum.....                                  27

III. Sofokles -jak rozumieć tragedię Antygony?...........           34

Język teatralnego widowiska......................        3 g

Tragedia - teatralny obraz kondycji ludzkiej    .............        43

Przestrzeń teatralna..........................        57

SZEKSPIR

Szekspir i jego theatrum mundi....................        63

I.  Teatr to świat, a świat to teatr.................        63

II.  Dramat Szekspirowski obrazem porządku świata.........           69

III.  W lesie uczuć — rola szekspirowskiej fantastyki     .........           75

IV.  Makbet w oczach widza teatru elżebietańskiego.........           78

Komunikat sceniczny.........................        ° 3

Szekspir i jego theatrum mundi....................        ° 5

Konwencja teatralnego widowiska...................        99

MOLIER

Molier w klasycznym salonie świata..................      '^5

I.  Klasycyzm XVII w. — zwierciadło absolutyzmu..........         ^'

II.  Natura ludzka w teatrze XVII wieku..............        I13

III  Sztuka komediopisarska Moliera...............

IV. Świętoszek czyli demistyfikacja gry pozorów..........         '

W klasycznym salonie świata......................      l^

Scenograf - mistrz oprawy plastycznej    ................      1-^

MICKIEWICZ, SŁOWACKI, KRASIŃSKI

Przekroczyć rygory klasyczne.....................      155

I.  Nowy kształt dramatu - inny obraz świata............         155

II.  Wyobraźnia rozsadza sceniczne pudełko............         168

III.  Romantyczny teatr historii. Mickiewicz.............         175

Przekroczyć rygory klasyczne.....................      I9S

Aktor - sprawca scenicznej iluzji....................      215

CZECHÓW

Realizm zaklęty w poezję........................      221

I.  Świat odchodzący......................       221

II.  Kształt dramatu     ......................       225

III.  W teatrze........................       236

Realizm zaklęty w poezję.......................      243

Reżyser - artysta teatru........................      255

WYSPIAŃSKI

Teatr nowy, teatr ogromny......................      261

I.  Teatr nowy — inny.......................        261

II.  Skrzecząca rzeczywistość...................        275

III.  Ukryty wymiar - postać...................        28?

Teatr nowy, teatr ogromny.......................      295

Autonomiczna rzeczywistość teatru..................      309

WITKACY

„Chodzi o możliwość swobodnego

deformowania życia"........................      315

I.Węzłowiska twórczości      ...................        315

II. Metafizyka, teatr i gry teatralne................        323

Ul. Koniec złudzeń historyzmu..................        3 34

Postać literacka a rola teatralna....................      3 61

SZANIAWSKI

Zwierciadło rzeczywistości czy teatr snów..............      3 67

I.  Teatr — wyzwalająca zabawa.................        3 67

II.  Postać dramatyczna i aktor..................        ^7

III.  Teatr zwierciadeł-teatr widziadeł............            łSl

Zwierciadło rzeczywistości czy teatr snów............

Muzyka w teatrze............................     401

BRECHT

Zapomnieć o Arystotelesie - teatr epicki...............      407

I.  Wyzwanie czasu: teatr polityczny...............        4O7

II.  „Stwórzmy inna. sztukę" — czyli zapomnieć o Arystotelesie.....        41 I

III   Matka Courage czyli antybohater...............        4I5

Zapomnieć o Arystotelesie - teatr epicki...............      425

Widowisko — gra wszystkich znaków.................      441

GOMBROWICZ

Ludzkość w stroju i na goło......................      447

I. Wielkie przyspieszenie....................       447

II- Operetka i Operetka....................       457

III. Rewolucja bez trupów....................       467

Ludzkość w stroju i na goło......................      473

Literatura a teatr - przekład czy kreacja................      487

RÓŻEWICZ

Dramaturgia otwarta i teatr współczesny    ...............      493

I.  Eksperyment teatralny....................       493

II.  Kpiarz i moralista......................        502

III.  Kartoteka - kompromis 2 teatrem...............        505

Dramaturgia otwarta i teatr współczesny................       515

Słowo w teatrze............................      535

MROZEK

Kiedy tragedia jest już niemożliwa..................       541

I.  Dramat i teatr absurdu....................        541

II.  Mrozek i teatr absurdu....................        546

III.  Forma i konwenans: wokół idei wolności w Tangu........        549

Kiedy tragedia jest niemożliwa.....................       563

Teatr

widz - kilka przykazań miłości    ................        579

Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki