|
|
Księgarnia
PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24
tel. 501 [zasłonięte] 370
519 [zasłonięte] 288
504 [zasłonięte] 187
[zasłonięte]@tlen.pl
|
|
|
|
Książkę wysyłam listem poleconym
lub paczką w ciągu 1-3 dni roboczych po otrzymaniu wpłaty
na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę
VAT.
W tytule
przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.
Odbiór osobisty:
Księgarnia PIM, Tychy
ul. Jana Pawła II 24
|
|
|
|
Wpłata na konto:
Invest Bank o/Katowice
92 [zasłonięte]01[zasłonięte]00 3000 [zasłonięte] 034406
|
|
|
|
Bez względu na ilość zakupionych
książek koszt przesyłki doliczamy tylko raz i wynosi on
maksymalnie 10 zł.
|
| |
Wśród znaków
kultury. Klasa 2. Część 2. Pozytywizm. Kształcenie
literacko-kulturowe.
Elżbieta Brandeburska,
Barbara Wnuk-Gełczewska Numer dopuszczenia: 63/04
Część
druga podręcznika dla klasy drugiej z serii Wśród znaków kultury.
Kształcenie literacko-kulturowe autorstwa Elżbiety Brandeburskiej i
Barbary Wnuk-Gełczewskiej poświęcona jest epokom renesansu, baroku i
oświecenia.
Główne walory podręcznika wysoki poziom
merytoryczny bogaty kanon arcydzieł, tekstów ważnych w tradycji
kultury nowoczesność - uwzględnia najnowsze badania, tłumaczenia,
wprowadza nowe teksty literackie, kulturowe, pomaga śledzić
współczesne tendencje i dyskusje logiczny, przejrzysty układ
każdego rozdziału: - przed czytaniem (wybranego dzieła) - część
przygotowująca do właściwego odbioru, przypominająca wiadomości,
tworząca sytuację dydaktyczną, inspirująca; wprowadzane są
komentarze, ćwiczenia, konteksty; - tekst podstawowy (lektura w
całości lub fragmencie) jako dominanta rozdziału; - po lekturze -
część komentująca, zawierająca sugestie interpretacyjne, sądy,
pytania problemowe, różnorodne ćwiczenia; - konteksty -
pokazujące kontynuacje literackie i kulturowe, wspomagające
realizację ścieżek edukacyjnych, poziomu podstawowego i
rozszerzonego (bardzo często obudowane komentarzami i propozycjami
ćwiczeń, podobnie jak tekst podstawowy); - zadania - na
zakończenie rozdziału rozbudowane polecenia dla uczniów,
podsumowujące problematykę rozdziału, sprawdzające rozumienie
zagadnień i umiejętności uczniów; - notes - po każdym rozdziale;
zawiera krótkie notki o twórcach, wyjaśnienia pojęć, terminów
naukowych, literackich. - zadanie typu maturalnego - po każdej
epoce podsumowujące, sprawdzające wiedzę i ćwiczące np. czytanie ze
zrozumieniem, prezentację, streszczenie, interpretację tekstu
poetyckiego, prozatorskiego, interpretacje porównawcze,
korespondencję sztuk, debatę i inne; uwzględnianie standardów
egzaminacyjnych odwołanie się do doświadczeń młodzieży,
uwzględnienie w kontekstach jej lektur i zainteresowań, prowokowanie
do dyskusji otwartość na zmiany (każdy rozdział jest samodzielnym
modułem, który można zestawiać, przestawiać, uzupełniać lub
realizować w części); daje możliwość wyboru porządkowanie w
układzie historycznoliterackim i problemowym - główne motywy,
toposy, tendencje ukazane są w różnych epokach w kontynuacji lub
przetworzeniu bogata szata graficzna. Pewne partie tekstu,
osobno wyróżnione, przeznaczone zostały dla uczniów zainteresowanych
zdawaniem matury na poziomie rozszerzonym. Każdy rozdział zbudowany
został wokół ważnego kulturowo dzieła literackiego, któremu
towarzyszą komentarze ułatwiające analizę i zrozumienie utworu,
konteksty z epoki i spoza epoki (czyli fragmenty dzieł literackich,
publicystycznych lub naukowych i dzieła plastyczne) oraz ćwiczenia i
zadania dla ucznia. Wyjaśnienie omawianych pojęć uczeń znajdzie w
Notesie kończącym każdy rozdział. Dołączone indeksy umożliwiają
szybkie odnalezienie informacji. Każdą epokę podsumowują ćwiczenia
dodatkowe, zatytułowane Praktyka czyni mistrza, przygotowujące
ucznia do nowego typu zadań, z którymi zetknie się na maturze.
Podręcznik jest bogato ilustrowany dziełami sztuki obrazującymi
omawiane zagadnienia. |
|