ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]33371 |
Wymiar: |
16.0x23.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
NARRACJE W EDUKACJI |
Ilość stron: |
264 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,42 kg |
Indeks: |
679[zasłonięte]01615KS |
Rok wydania: |
2014 |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Autor: |
Włodarczyk Anna |
Wydawca: |
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Opis książki
Podtytuł: Posrmodernizm. Humanizm. Dydaktyka
Anna Włodarczyk w sposób niezwykle płynny i świadczący o dużej erudycji łączy różne dyskursy, między innymi filozoficzny, literaturoznawczy oraz metodyczny. Dzięki temu książka Etyka interpretacji tekstu literackiego. Postmodernizm. Humanizm. Dydaktyka może stanowić cenną teoretyczną i praktyczną pomoc zarówno dla czynnych zawodowo nauczycieli języka polskiego, jak i dla dydaktyków uniwersyteckich kształcących przyszłych nauczycieli, zwłaszcza planujących podjąć pracę w szkołach ponadgimnazjalnych. Po książkę tę powinni sięgnąć także sami studenci polonistyki szukający inspiracji do tworzenia projektów lekcyjnych realizowanych w trakcie praktyk licealnych. Zaproponowane przez Autorkę modele lektury opierają się na etyce interpretacji, której wykorzystanie jest w praktyce dydaktycznej propozycją nową i oryginalną. Świetne opanowanie warsztatu interpretatora pozwala Annie Włodarczyk zaproponować modele lektury, które otwierając przestrzeń wolności, jednocześnie chronią przed całkowitą dowolnością interpretacyjną, skazującą czytelnika na zniechęcenie i niepowodzenie. Także w tym sensie opisane przez Autorkę modele lektury, cechujące się szacunkiem dla tekstu literackiego, mają etyczny wymiar.
Z recenzji dr hab. Joanny Hobot-Marcinek