|
na maila
Koszt wysyłki podany jest w opisie każdej aukcji Podana cena za przesyłkę dotyczy 1 sztuki sprzedawanego przedmiotu Jeśli zamawiasz więcej niż jedną rzecz na naszych aukcjach ZAPYTAJ O KOSZTY PRZESYŁKI
na konto,pobranie
Wszelkie informacje niezbędne do zakończenia transakcji dostaną Państwo w automatycznej wiadomości od allegro o wygraniu aukcji
Regulamin naszych aukcji znajduje się na stronie O MNIE Udział w naszych aukcjach oznacza jego akceptację
Na wpłatę czekamy do 7 dni od daty zakupu-termin ten może być wydłużony po wcześniejszym uzgodnieniu z kupującym
|
|
|
Władczynie spojrzenia
Teoria filmu a praktyka reżyserek i artystek
Władczynie spojrzenia” to książka o twórczości kobiet – artystek i reżyserek, które posługują się formami audiowizualnymi: filmem, wideo, nowymi mediami. Centralnym tematem tomu jest kobieca ekspresja, jej zróżnicowanie tematyczne, stylistyczne i medialne. Autorka wykorzystuje zarówno klucz teoretycznofilmowy, feministyczny i genderowy, jak i szeroko rozumianą metodologię studiów kulturowych. Umożliwia jej to umieszczenie oglądanych filmów w wielu różnych kontekstach, w odniesieniu do odmiennych koncepcji teoretycznych i metodologii. Przedmiotem analizy czyni autorka realizacje takich reżyserek i artystek jak Urlike Ottinger, Chantal Akerman, Vera Chytilová, Julie Dash, Miranda July, Sally Potter, Jennifer Reeves, Jasmila Žbanić oraz powstałe po 1989 roku prace polskich artystek: Katarzyny Kozyry, Anny Baumgart, Bogny Burskiej, Zorki Wollny, Izabeli Gustowskiej, Zuzanny Janin, Karoliny Kowalskiej, Anny Niesterowicz i Alicji Żebrowskiej. Interdyscyplinarne podejście pozwala autorce na prześledzenie tego, w jaki sposób twórczynie korzystają z pola filmowego, z filmowych konwencji, narzędzi i sposobów reprezentacji i jak na ich podstawie budują swoje wypowiedzi. Przedstawia ona propozycje tworzone przez artystki i reżyserki jako działania uwarunkowane nie tylko miejscem w historii sztuki/filmu, ale także przynależnością do dekonstrukcyjnego nurtu kultury wizualnej, opartego na wspólnocie doświadczenia kobiecego podmiotu twórczego i podobnym teoretycznym przemyśleniom wizualizowanym w medium filmowym.
Wydawnictwo:
aha
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 15.5x22.5cm
Ilość stron: 216
Rok wydania: 2011
|
|