Powrót Króla, nie licząc wydanej wcześniej Księgi Dżungli (gry tanecznej na matę) jest pierwszą grą w polskiej wersji językowej na konsole PlayStation 2.
Gra jest podobna w założeniach do Two Towers (Dwie Wieże), a więc polega na brnięciu przez poziomy i rozprawianiu się z hordami przeciwników. Jedni mogą widzieć ten tytuł jako grę prymitywną, przy której można się nabawić odcisków placów od szybkiego wciskania ciosów na padzie. Inni jednak dostrzega poważnie potraktowana, świetna przecież licencje, pewna glebie systemu walki (za punkty doświadczenia kupujemy nowe ciosy, kombinacje itp.), dużo bardziej rozlegle niż w poprzedniej części, świetnie zaprojektowane lokacje, i całkiem spora interakcje z otoczeniem na poszczególnych levelach. Sterować będziemy mogli aż 9-cioma postaciami, a z siłami Saurona zmierzymy się na 15-tu poziomach. Gra ma bardzo dopracowana oprawę AV. Grafika jest jeszcze lepsza, niż w poprzedniej części, a muzyka i odgłosy to prawdziwie pokaźne osiągnięcie koderów z EA w tej dziedzinie. Lokacje, jak i przeciwnicy oczywiście na każdym kroku będą się kojarzyć z tym, co zaprezentował Peter Jackson w filmowej trylogii. Spotkamy Shelobe, Nazgulów, a staniemy np. przed słynną Czarną Bramą. Fani Tolkiena będą wniebowzięci, a reszta może równie dobrze się zabawić; szczególnie, ze wreszcie w Powrocie Króla zastosowano tryb kooperacji dwóch graczy (czego zabrakło w Dwóch Wieżach).
Gra ma wybór języków, wśród których znajduje się także polski! Postacie mówią po angielsku, ale wszelakie napisy menu, tłumaczenie dialogów, czy tez teksty pojawiające się podczas właściwej rozgrywki są zgrabnie tłumaczone na nasz ojczysty język.