Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Włóczęgostwo włóczędzy młodociani socjologia

25-02-2012, 19:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 35 zł     
Użytkownik boni_mores
numer aukcji: 2082750467
Miejscowość Krosno
Wyświetleń: 11   
Koniec: 05-02-2012 20:49:39
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tytuł:

­Tytuł:

Dziecko włóczęga

 

Autor:

 

Dr. Jan Kuchta

 

Wydanie:

 

Biblioteka Wychowawcza M. Arcta , brak roku wydania, wydanie przedwojenne

 

Stron:

 

172

 

Stan:

 

Oprawa miękka, tekturowa, książka szyta

 

Wymiary:

 

20,5 x 14,5 cm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Płatność: przelew bankowy bezpośrednio na moje na konto
43 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 434336 (Alior Bank S.A.)
Dostawa: list polecony, koszt wysyłki 8 zł.

 

 

     

SPIS RZECZY

I.   TYPY DZIECI WŁÓCZĘGÓW.

1.   Sylwetki   „dzieci-włóczęgów".....,.......,        7

2,    Próba podziału ma typy, z punktu widzenia psychologji       ...      16

A. Typy    patologiczne................      19

Momenty    zewnętrzne...............      211

Momenty   psychologiczne   ..............      22

Ogólny stan  -dziecka-włóczęgi    ,    .         .........      22

B- Typy   normalne.................      34

C. Środowisko a włóczęgostwo    .............      43

II.   .PRÓBA PODZIAŁU DZIECI-WŁÓCZĘGÓW NA „TYPY" Z PUNK-

TU  WIDZENIA SOCJOLOGJI............ 62

III.    ORGANIZACJE  DZIECI-WŁÓCZĘGÓW   ..    .........      67

1.   Bandy dzieci-włóczęgów a punktu widzenia psychologji ....      67

2.   Bandy bezdomnych dzieci włóczęgów.......,    .    .    .      76

3.   Dziecinne bandy nieletnich we Włoszech.........      83

4.   Bandy nieletnich z punktu widzenia socjologji.......      85

IV.   DĄŻENIA DO KOMPENSACJI U DZIECKA-WŁÓCZĘGI A PO­STAWA WYCHOWAWCZA.

1.   Pojęcie kompensacji w świetle pism D-ra Alfreda Adlera    .    .    .      88

2.   Kompensacja,   jej   pojęcie  i   przyczyny  w  świetle  rozważań  H. Hoffmanna     .    .    .................•      91

3.   Odmiany    mechanizmu    kompensacji    („Maska    zewnętrzna"   —i

a   „podłoże")................'.    .    ,      93

4.   Kierunek kompensacji a konstytucyjne podłoże.......      96

6,   Warunki zaistnienia procesu kompensacji    ...........      98

6.   Kompensacja a środowisko..............    400

7.   Pojęcie kompensacji w dziełach C, G. Junga    .    .    .    .    .    .    .    .    102

8.   Kierunki kompensacji u dzieci-włóczęgów.........    105

9.    Postawa wychowawcy w stosunku do dziecka włóczęgi    ....     108

V.   INSTYNKT WŁÓCZĘGOWSKI — JAKO  JEDNA iZ  PRZYCZYN

ASPOŁECZNOŚCI   DZIElGKA-WŁÓCZĘGI.    (Analiza   możliwości

ewolucji i  przeobrażeń)................     122

1.    Teoretyczne możliwości pracy wychowawczej nad instynktem .    .     122

I. Ewolucja  instynktu................    1124

II. Przeobrażenia   instynktu..............     126

2.   Objawy samorzutnych   nieświadomych   ewolucyj   i   przeobrażeń

instynktu włóczęgowskiego u dziecka-włóczęgi.......     129

Teatr   samorodny   dzieci-włóczęgów...........     142

3.    Świadoma praca  wychowawcza  nad   instynktem  włóczęgowskim dziecka......................    144

VI.    ZABAWY   KRAKOWSKICH   DiZIEGI-WŁÓCiZEGÓW"   W   PO­RZE ZIMOWEJ.

1.    Uwagi   ogólne................ '.    .    .     lal

2.    Zabawa  włóczęgi i jego  rozwój  fizyczny.........     153

3.    Zabawa jako czynnik „uspołeczniający" włóczęgę......     167

4.   Wpływ zabaw na rozwój duchowy włóczęgi    ........     159

5.   Zabawy włóczęgi a jego przygotowanie zawodowe   ......    161