Tytuł:
|
Dziecko włóczęga
|
Autor:
|
Dr. Jan Kuchta
|
Wydanie:
|
Biblioteka Wychowawcza M. Arcta , brak
roku wydania, wydanie przedwojenne
|
Stron:
|
172
|
Stan:
|
Oprawa miękka, tekturowa, książka szyta
|
Wymiary:
|
20,5 x 14,5 cm
|
Płatność: przelew bankowy
bezpośrednio na moje na konto
43 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 434336 (Alior Bank S.A.)
Dostawa: list polecony, koszt wysyłki 8 zł.
SPIS RZECZY
I. TYPY
DZIECI WŁÓCZĘGÓW.
1. Sylwetki
„dzieci-włóczęgów".....,......., 7
2, Próba podziału ma typy, z punktu widzenia psychologji ...
16
A. Typy patologiczne................ 19
Momenty zewnętrzne...............
211
Momenty psychologiczne
.............. 22
Ogólny stan -dziecka-włóczęgi ,
. ......... 22
B- Typy normalne................. 34
C. Środowisko a włóczęgostwo ............. 43
II. .PRÓBA
PODZIAŁU DZIECI-WŁÓCZĘGÓW NA „TYPY" Z PUNK-
TU WIDZENIA SOCJOLOGJI............ 62
III. ORGANIZACJE
DZIECI-WŁÓCZĘGÓW ..
......... 67
1. Bandy
dzieci-włóczęgów a punktu widzenia psychologji .... 67
2. Bandy
bezdomnych dzieci włóczęgów......., .
. . 76
3. Dziecinne
bandy nieletnich we Włoszech......... 83
4. Bandy
nieletnich z punktu widzenia socjologji....... 85
IV. DĄŻENIA
DO KOMPENSACJI U DZIECKA-WŁÓCZĘGI A POSTAWA WYCHOWAWCZA.
1. Pojęcie
kompensacji w świetle pism D-ra Alfreda Adlera . .
. 88
2. Kompensacja, jej pojęcie i
przyczyny w świetle
rozważań H. Hoffmanna .
. .................• 91
3. Odmiany
mechanizmu kompensacji („Maska
zewnętrzna" —i
a „podłoże")................'. . ,
93
4. Kierunek
kompensacji a konstytucyjne podłoże....... 96
6, Warunki zaistnienia procesu kompensacji
........... 98
6. Kompensacja
a środowisko..............
400
7. Pojęcie
kompensacji w dziełach C, G. Junga .
. . .
. . .
. 102
8. Kierunki
kompensacji u dzieci-włóczęgów......... 105
9. Postawa
wychowawcy w stosunku do dziecka włóczęgi ....
108
V. INSTYNKT WŁÓCZĘGOWSKI — JAKO JEDNA iZ PRZYCZYN
ASPOŁECZNOŚCI DZIElGKA-WŁÓCZĘGI. (Analiza możliwości
ewolucji i przeobrażeń)................ 122
1. Teoretyczne
możliwości pracy wychowawczej nad instynktem . .
122
I. Ewolucja instynktu................ 1124
II. Przeobrażenia instynktu.............. 126
2. Objawy
samorzutnych
nieświadomych ewolucyj i przeobrażeń
instynktu włóczęgowskiego u dziecka-włóczęgi....... 129
Teatr samorodny
dzieci-włóczęgów........... 142
3. Świadoma
praca wychowawcza nad
instynktem włóczęgowskim
dziecka...................... 144
VI. ZABAWY KRAKOWSKICH „DiZIEGI-WŁÓCiZEGÓW" W PORZE
ZIMOWEJ.
1. Uwagi
ogólne................
'. . .
lal
2. Zabawa
włóczęgi i jego rozwój
fizyczny......... 153
3. Zabawa
jako czynnik „uspołeczniający" włóczęgę...... 167
4. Wpływ
zabaw na rozwój duchowy włóczęgi ........
159
5. Zabawy
włóczęgi a jego przygotowanie zawodowe ......
161