Album o węźle tarnogórskim doczekał się właśnie II wydania które od poprzedniego różni się nieznacznie. Dodano kilkanaście nowych ilustracji, a także opisano okres od 2007 do 2013 czyli wszystko co znaczącego wydarzyło się w okresie od I wydania sprzed 6 lat. Szczególnie ucieszą się ci wielbiciele książek "Eurosprintera" którzy nie załapali się na wyprzedane błyskawicznie I wydanie. Dzieje węzła kolejowego w Tarnowskich Górach rozpoczynają się w chwili, kiedy miasto otrzymuje połączenie nowym środkiem komunikacji - koleją Żelazną. Wówczas to, 12 lutego 1857 r., mieszkańcy mieli okazję zobaczyć pierwszy pociąg uruchomiony na trasie do Zawadzkiego.
Z poszczególnych rozdziałów monografii czytelnik dowie się w jakich okolicznościach w Tarnowskich Górach pojawiła się kolej żelazna i jak następnie przez lata związała się w nierozerwalny sposób z o wiele starszym od siebie miastem. Będziemy świadkami skromnych początków pierwszej stacji i zlokalizowanej przy niej parowozowni. Zapoznamy się z przyczynami i efektami ciągłego powiększania węzła aż do rozmiarów, które od osiemdziesięciu lat pozwalają Tarnowskim Górom zajmować czołowe miejsce wśród największych polskich stacji towarowych. W monografii swoje miejsce znalazła też kolej wąskotorowa, która przez 150 lat, choć w zmienionym obecnie charakterze, nadal towarzyszy potężnej stacji normalnotorowej. Obydwie koleje powstające jako przedsięwzięcia prywatne, następnie znacjonalizowane, przeżywały podobne losy i zawsze się uzupełniały, wykonując powierzone im zadania. Ostatni rozdział zawiera garść niezbędnych informacji krajoznawczych, sprawiających że miasto Tarnowskie Góry stanie się bliższe nawet tym, którzy nigdy jeszcze go nie odwiedzili. Atutem publikacji są reprodukcje oryginalnych dziewiętnastowiecznych rysunków przedstawiających ważniejsze obiekty stacji i lokomotywowni, a także liczne fotografie wykonane przed laty i współcześnie. Ilustrują one treść opracowania, którą podzielono na 10 głównych rozdziałów. Opracowanie poświęcone dziejom węzła kolejowego w Tarnowskich Górach przeznaczone jest nie tylko dla profesjonalistów - przeciwnie, mogą z niego korzystać wszyscy zainteresowani historią transportu kolejowego, ziemi górnośląskiej w ogóle i tarnogórskiej w szczególności.