Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wąż w raju Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38.90 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713764
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:56:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 212
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Wąż w raju Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym

red. Ryszard Kantor , red. Tadeusz Paleczny , red. Magdalena Banaszkiewicz

Zabawa jest naturalnym, powszechnym i uniwersalnym elementem ludzkiej aktywności, a przez to także ważnym elementem kultury. Ludyzm – uwarunkowana kulturowo skłonność do bawienia się – przejawiając się w przestrzeniach kultury związanych z rozrywką, spędzaniem wolnego czasu, celebrowaniem ważnych prywatnych i publicznych wydarzeń, reguluje istotny obszar ludzkich zachowań, działań i wzajemnych interakcji. Zarówno ludyzm, jak i zabawę można rozpatrywać jako zjawiska indywidualne i grupowe, odnoszące się do postaw, światopoglądów i ideologii. Związane są z religią, instytucjami władzy, organizacją społeczną, normami i wartościami kulturowymi. We współczesnym społeczeństwie, będąc wyznacznikiem postawy konsumpcyjnej, zabawa staje się także jednym z najważniejszych motorów gospodarki. Bawimy się i jesteśmy zabawiani. Jak wszystkie dobra kulturowe, różne formy zabawy są na sprzedaż i do kupienia. Zabawa zostaje oderwana od swojego społecznego podłoża, przenosząc się w świat zorganizowanej, masowej konsumpcji. Czy umiemy i potrafimy się bawić? Na ile zabawa jest wciąż elementem społecznej więzi i czynnikiem grupowej integracji? Jakie formy zabawy oferuje współczesne społeczeństwo konsumpcyjne? Na te i inne pytania szukają odpowiedzi autorzy tekstów zawartych w niniejszej książce.

SPIS TREŚCI

Przedmowa 

Tadeusz Paleczny, Zabawa w czasach globalizacji

Ryszard Kantor, Społeczeństwo konsumpcji zabawy. Przypadek polski

Magdalena Szalbot, Miejsce zabawy w społeczeństwie konsumpcyjnym

Tomasz Michalewski, Zabawy młodzieży akademickiej w społeczeństwie konsumpcyjnym

Agata Kowalik, Centrum handlowe jako nowa przestrzeń zabawy młodzieży

Maciej Kucia, Ludyczność jako środek ekspresji współczesnej awangardy

Jolanta Podsiadło, Muzeum miejscem zabawy?

Magdalena Banaszkiewicz, Homo turisticus – młodszy brat homo ludens?

Joanna Dziadowiec, Homo festivus, czyli o zabawie, grze i rytuale na współczesnych międzynarodowych festiwalach folklorystycznych

Aleksy Awdiejew, Humor w komunikacji

Renata Hołda, Władza śmiechu

Monika Szlęzak, Zachowania ludyczne wśród polskich użytkowników portalu społecznościowego Facebook

Bartosz Kosiński, Gra w życie. Ludyczna analiza Second Life