Wózek Paraelement SPYDER + napęd PPG Paraelement JPX Black Devil z elektrycznym rozruchem wersja 2012 28KM + POWERBOX + zbiornik 16L
Taki komplet umożliwia latanie zarówno na wózku, jak i ze startu nożnego. Paraelement JPX Black Devil z rozruchem elektrycznym to najlepszym wybór dla osób startujących na wózku. Rozrusznik jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Akumulator jest ładowany podczas lotu.
Cena zawiera kompletny zestaw gotowy do lotu (oczywiście po podpięciu skrzydła). W cenę wliczone są wszystkie taśmy, zabezpieczenia, karabinki oraz jedną uprząż - do wózka.
Jeśli zamierzasz startować często na nogach - polecamy wersję z rozruchem ręcznym.
SPYDER to nasz najnowszy produkt. Jest nieco mniejszy i jeszcze lżejszy od Easy Fly DUO. Jego zaletą jest nisko położony środek ciężkości, klatka chroniąca głowy i ciała pasażera i pilota.
Latanie na wózku
Latanie na wózku oferuje wszystkie zalety latania z napędem jednocześnie zwalniając z konieczności biegania przy starcie.
Nie musisz być bardzo sprawny fizycznie – aby wystartowaćwystarczy dodanie gazu i po kilku sekundach możesz być w powietrzu.
Montaż wózka zajmuje mniej niż 10 minut.
Możesz wystartować z miejsca wielkości boiska do piłki nożnej. Wymagania co do wielkości startowiska są takie same jak w przypadku lotów z napędem plecakowym.
Pełna kompatybilność
Wózki Paraelement Spyder są dedykowane do napędów Paraelement JPX. Napędy te posiadają specjalne uchwyty do szybkie montażu na wózku, dzięki czemu przygotowanie do startu zajmuje bardzo mało czasu.
Jeśli posiadasz napęd innego producenta – można zastosowaćspecjalny adapter do Twojego napędu.
Niska masa
Masa wózka z kołami 20” wynosi 18kg. Tak, dobrze przeczytałeś – tylko 18kg.
Jest to zdecydowanie najlżejszy wózek posiadający klatkę bezpieczeństwa, a do tego pozwalający na latanie w dwie osoby. Jest jednocześnie lżejszy od większości wózków jednoosobowych, również tych bez klatki bezpieczeństwa
Łatwy montaż i pakowanie
Montaż i demontaż wózka trwa nie więcej niż 5 minut –można go przewozić w niemal każdym samochodzie osobowym, nawet wielkości Corsa / Clio. Bez rozkładania i zdejmowania napędu i kół mieści się w całości w samochodach typu Transporter, Vivaro / Trafic / Primastar, Vito. Po zdjęciu samych kół (bez zdejmowania napędu) mieści się w samochodach typu Galaxy / Sharan, Voyager / Caravan (w zależności od wersji). Oczywiście do transportu zawsze zdejmujemy kosz, co trwa mniej niż minutę.
Możliwość lotu w tandemie
Masz już spore doświadczenie i chcesz się podzielić swoją pasją z bliskimi – wózek Paraelement Spyder umożliwi Ci latanie we dwójkę. Wózek jest tak skonstruowany, aby można było bez żadnych zmian latać solo i w tandemie. Pamiętaj,że loty w tandemie wymagają posiadania odpowiednich uprawnień.
Bezpieczeństwo
Paraelement Spyder jako jeden z niewielu wózków na rynku posiada klatkę chroniącą głowę i ciało pilota. Niezwykle mocne podwozie i pozostałe elementy napędu zostały skonstruowane w taki sposób, aby bez problemu sprawdziły siępodczas codziennej wieloletniej eksploatacji, ale żeby przejmowały energięuderzenia w sytuacji, kiedy będzie to niezbędne.
Osiągi
Jednym z podstawowych założeń podczas projektowania tego wózka była możliwość osiągnięcia najwyższych lokat w zawodach. Cechy zapewniające dobre osiągi są potrzebne zarówno początkującym, jak i najbardziej zaawansowanym pilotom. Spyder posiada cechy, które umożliwiają ściganie się w imprezach najwyższej rangi, jak również rekreacyjne wykonywanie przelotów.
-niskie opory aerodynamiczne. Pomimo klatki bezpieczeństwa nasz wózek stwarza bardzo niskie opory i dzięki temu ciąg nie jest ograniczany, więc możliwe jest osiągniecie bardzo niskiego spalania i wyjątkowo dużego ciągu w pełnym zakresie prędkości skrzydła
-niska bezwładność. Spyder jest wózkiem krótkim, o bardzo zwartej masie, dzięki czemu lata się na nim wyjątkowo przyjemnie i nie posiada wad i ograniczeń większości wózków dostępnych na rynku.
-koła 20” umożliwiają start z nierównych i źle przystosowanych startowisk. Jednocześnie koła, które stosujemy stwarzają znacznie mniejsze opory aerodynamiczne od kół stworzonych do sprzętu ogrodniczego, np. taczek. Oczywiście łożyskowane koła 20” są o wiele lżejsze, a jednocześnie o wiele trwalsze i bardziej wytrzymałe od kół zakupionych w marketach budowalnych.
-niskie spalanie. W połączeniu z napędem Paraelement JPX Black Devil i specjalnie dobranymi śmigłami można uzyskać niezwykle niskie wartości spalania.
-duży zasięg. Zbiornik 16L umożliwia lot w bezwietrznej pogodzie na odległość do ok. 160km. Opcjonalny dodatkowy zbiornik 16L pozwala na podwojenie zasięgu, czyli możemy przelecieć około 300km. To naprawdę dokonały wynik. Zasięg lotu zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od umiejętności pilota. Wielkość zbiornika zależy od modelu napędu.
Wózki Paraelement są stosowane przez aktualnych członków Kadry Narodowej PPGG w Polsce, a latający na nich piloci zajęli wszystkie miejsca na podium Mistrzostw Polski PPG ‘2011.
Odpornośćna wiatr
Wózek powstał na podstawie wielu lat doświadczeń m.in. udziału w zawodach najwyższej rangi. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości i specjalnej konstrukcji wózka istnieje możliwość startu w bardzo trudnych warunkach. Chociaż nie zachęcamy do latania przy silnych wiatrach, stworzyliśmy sprzęt, który nie wywraca się podczas stawiania skrzydła w trudnych warunkach. Oczywiście do startu przy bardzo silnym wietrze niezbędne jest duże doświadczenie i umiejętności pilota.
Start
Montaż start-patentów zapewnia bardzo krótki start i szybkie wejście postawienie skrzydła. Start patenty są regulowane za pomocą trymerów, więc bez problemu można je bardzo szybko regulować. Jest to szczególnie ważne dla pilotów posiadających więcej niż jedno skrzydło. Doświadczonemu pilotowi wystarczy zwykle kilkanaście metrów, aby oderwać się od ziemi.
Spadochron zapasowy
Wózki Paraelement Spyder przystosowane są do montażu spadochronu zapasowego. Polecamy Dudek Globe 160. Istnieje możliwość zamontowania spadochronu wyzwalanego rakietą. Zdecydowanie polecamy wykonywanie wszystkich lotów z zamontowanym spadochronem zapasowym.
Podwieszenie skrzydła
Wysokość podwieszenia została dobrana na podstawie wielu prób iłączy ze sobą bezpieczeństwo wysokiego punktu podwieszenia z zaletami stosunkowo niskiego umieszczenia karabinków. Bez problemu wózek nadaje się do stosowania zaawansowanych systemów sterowania, jak 2D, ale jednocześnie jest stabilny, jak napędy ppg z górnym podwieszeniem.
Komfort
Uprząż zaprojektowana została specjalnie do tego wózka. Pozycja podczas lotu jest bardzo wygodna, więc nawet wielogodzinne przeloty nie będąnadmiernie obciążać pilota. Uprzęż i wózek standardowo posiadają możliwośćużycia belki speed-systemu. Uprząż posiada dodatkowe zabezpieczenia na wypadek kapotażu – pilot w uprzęży jest utrzymywany wewnątrz klatki bezpieczeństwa niezależnie od ustawienia wózka
Przyrządy
Paraelement Spyder posiada specjalne miejsce na którym możesz zamontować przydatne podczas lotu przyrządy, takie jak wariometr, odbiornik GPS, obrotomierz, sondy temperatury itp. Przyrządy będą zawsze widoczne jednocześnie nie ograniczając pola widzenia.
Szkolenie
Ze względu na bardzo łatwy start, dużą stabilność i niskąbezwładność wózki Paraelement Spyder doskonale sprawdzają się w procesie szkolenia. Pamiętaj, że szkolenie powinno odbywać się w Certyfikowanym Ośrodku Szkolenia, w którym instruktor w bezpieczny sposób przekażę Ci wiedzę na temat latania.
Niska bezwładność
Ma małą bezwładność, dzięki czemu lot w trudnych warunkach nie będzie stanowił problemu. Oczywiście w ramach rozsądku. Prawie cała masa jest umieszona bardzo blisko środka ciężkości, dzięki czemu wózek bardzo szybko reaguje na zmiany położenia skrzydła i dzięki temu graniczone jest ryzyko zakręcenia w taśmach.
Dzięki tym wszystkim cechom oraz bardzo wygodnej podczas lotu pozycji doskonale nadaje się do pokonywania długich, wielogodzinnych tras, jak również do startu i wygrywania w zawodach, nawet najwyższej rangi. SPYDER jest bardzo dobry również dla początkujących pilotów i do szkolenia. Dzięki temu, że jest niezwykle łatwy w starcie, locie i lądowaniu może być używany do szkolenia, zarówno podstawowego, jak i dla tandem-pilotów.
Opcjonalne wyposażenie dodatkowe:
-spadochron zapasowy – polecamy Dudek Globe 160 + pokrowiec + v-taśma
-wariometr z wysokościomierzem
-odbiornik GPS
-obrotomierz
-sensor temperatury gazów wylotowych (EGT)
-radio