Wózek Paraelement MAGNI + JPX Black Devil z ręcznym rozruchem wersja '2014 28KM + zbiornik 16L
Taki komplet umożliwia latanie zarówno na wózku, jak i ze startu nożnego. Black Devil z rozruchem ręcznym to najlepszym wybór dla osób startujących nie tylko na wózku, ale również na nogach. Wersja bez elektrostartera jest lżejsza o ok. 3,6kg.
Cena zawiera kompletny zestaw gotowy do lotu (oczywiście po podpięciu skrzydła). W cenę wliczone są wszystkie taśmy, zabezpieczenia, karabinki oraz uprząż - do wózka. Jeśli zamierzasz startować często na nogach - polecamy wersję z rozruchem ręcznym.
Magni to bezpieczny wózek, który łatwo przewozić i jest lekki. Został skonstruowany specjalnie w połączeniu z napędem Paraelement – dzięki temu konstrukcja jest sztywna i zapewnia bezpieczeństwo.
Podczas konstruowania wykorzystaliśmy cechy, które naszym zdaniem są najważniejsze:
-elementy pochłaniające energię
-szybki montaż
-niewielkie wymiary po złożeniu
-niska masa
-wysoka trwałość
-sposób podwieszenia skrzydła identyczny jak w przypadku lotów bez wózka
-możliwość odłączenia wózka i startu z nóg
-goleń węglowa
-polska produkcja, pełna dostępność części zamiennych
-możliwość zmiany kół na mniejsze
-możliwość montażu tego samego napędu w wózku Spyder
-bardzo niskie opory aerodynamiczne – rezygnacja z klatki nad głową powoduje znaczną redukcję oporów. Do startu w zawodach najwyższej rangi lub dla pilotów korzystających z dobrze przygotowanych startowisk oferujemy możliwość zmiany kół na mniejsze, dzięki czemu masa i opory będą jeszcze niższe. W Polsce polecamy używanie wózka z kołami standardowymi 20”
-mniejsza bezwładność – MAGNI jest wózkiem bardzo krótkim, dzięki czemu rozkład masy jest bardzo zwarty i lata się na nim tak samo jak na napędzie plecakowym.
-koła 20” umożliwiają start z nierównych i źle przystosowanych startowisk. Jednocześnie koła, które stosujemy stwarzają znacznie mniejsze opory aerodynamiczne od kół stworzonych do sprzętu ogrodniczego, np. taczek. Oczywiście łożyskowane koła 20” są o wiele lżejsze, a jednocześnie o wiele trwalsze i bardziej wytrzymałe od kół zakupionych w marketach budowalnych.
-daleki zasięg – niska masa i małe opory pozwalają znacznie zredukować zapotrzebowanie na paliwo. Standardowy zbiornik 16L w połączeniu z silnikiem JPX Black Devil umożliwi doświadczonemu pilotowi pokonanie około 200km. Należy pamiętać, że zasięg zależy od wielu czynników, w tym przede wszystkim od umiejętności pilota.
Odporność na wiatr
Wózek powstał na podstawie wielu lat doświadczeń m.in. udziału w zawodach najwyższej rangi. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości i specjalnej konstrukcji wózka istnieje możliwość startu w bardzo trudnych warunkach. Chociaż nie zachęcamy do latania przy silnych wiatrach, stworzyliśmy sprzęt, który nie wywraca się podczas stawiania skrzydła w trudnych warunkach. Oczywiście do startu przy bardzo silnym wietrze niezbędne jest duże doświadczenie i umiejętności pilota.
Start
Start na tym wózku jest prosty, choć nie tak, jak w przypadku Spydera. Taśmy należy wypychać samodzielnie. Świadomie zrezygnowaliśmy ze start-patentów. W przypadku wózków bez klatki nad głową montaż start patentów wiąże się z zamontowaniem dwóch wystających elementów, które w przypadku wywrotki mogłyby stać się niebezpieczne.
Podwieszenie skrzydła
Skrzydło montujemy w dokładnie ten sam sposób, jak w przypadku lotów na nogach. Jest to po prostu taka sama uprząż, którą montujemy w napędach plecakowych, a jedyne modyfikacje służą komfortowi. Cały układ podwieszenia pozostaje bez zmian. Wysokość karabinków można regulować. Stosunkowo niskie podwieszenie umożliwia stosowanie nowoczesnych systemów sterowania, takich jak 2D.
Komfort
Uprząż została zaprojektowana przez nas, specjalnie do naszych napędów. Została nieznacznie zmodyfikowana w celu zwiększenia wygody lotu na wózku, ale sposób siedzenia jest taki, jak podczas lotów na napędzie plecakowym bez wózka. Uprząż posiada specjalne zabezpieczenie na wypadek kapotażu – pilot jest utrzymywany wewnątrz klatki niezależnie od ustawienia wózka. Klatkę tworzy specjalnie wzmocniony napęd, podwozie i rama przebiegająca pod ramionami pilota.
Latanie na wózku
Latanie na wózku oferuje wszystkie zalety latania z napędem jednocześnie zwalniając z konieczności biegania przy starcie.
Nie musisz być bardzo sprawny fizycznie – aby wystartować - wystarczy dodanie gazu i po kilku sekundach możesz być w powietrzu.
Montaż wózka zajmuje mniej niż 10 minut.
Możesz wystartować z miejsca wielkości boiska do piłki nożnej. Wymagania co do wielkości startowiska są takie same jak w przypadku lotów z napędem plecakowym.
Pełna kompatybilność
Wózki Paraelement MAGNI dostępne są wyłącznie z dedykowanymi napędami. Napędy te posiadają wzmocnioną konstrukcję, dzięki czemu latanie na nich jest bezpieczne. Napędy te posiadają także specjalne uchwyty do szybkiego montażu na wózku SPYDER, dzięki czemu możesz posiadać dwa wózki - MAGNI do lotów solo i SPYDER do lotów w tandemie.
Ze względów bezpieczeństwa nie przewidujemy montażu innych napędów do tego wózka niż te, które są w zestawie.
Łatwy montaż i pakowanie
Montaż i demontaż wózka trwa ok. 5 minut – można go przewozić w niemal każdym samochodzie osobowym, nawet wielkości Corsa / Clio.
Wózki Paraelement są stosowane przez aktualnych członków Kadry Narodowej PPGG w Polsce, a latający na nich piloci osiągnęli bardzo wysokie pozycje w wielu zawodach, w tym:
2013 - Mistrzostwo Świata
2013 - Mistrzostwo Czech
2[zasłonięte]007-20 - 7 x Mistrzostwo Polski
2 x wygrana w World Paramotor XContest
Spadochron zapasowy
Wózki Paraelement Spyder przystosowane są do montażu spadochronu zapasowego. Polecamy Dudek Globe 160. Zdecydowanie polecamy wykonywanie wszystkich lotów z zamontowanym spadochronem zapasowym.
Podwieszenie skrzydła
Wysokość podwieszenia została dobrana na podstawie wielu prób łączy ze sobą bezpieczeństwo wysokiego punktu podwieszenia z zaletami stosunkowo niskiego umieszczenia karabinków. Bez problemu wózek nadaje się do stosowania zaawansowanych systemów sterowania, jak 2D, ale jednocześnie jest stabilny, jak napędy ppg z górnym podwieszeniem.
Komfort
Uprząż zaprojektowana została specjalnie do tego wózka. Pozycja podczas lotu jest bardzo wygodna, więc nawet wielogodzinne przeloty nie będą nadmiernie obciążać pilota. Uprzęż i wózek standardowo posiadają możliwość użycia belki speed-systemu. Uprząż posiada dodatkowe zabezpieczenia na wypadek kapotażu – pilot w uprzęży jest utrzymywany wewnątrz klatki bezpieczeństwa niezależnie od ustawienia wózka
Opcjonalne wyposażenie dodatkowe:
-spadochron zapasowy – polecamy Dudek Globe 160 + pokrowiec + v-taśma
-wariometr z wysokościomierzem
-odbiornik GPS
-obrotomierz
-sensor temperatury gazów wylotowych (EGT)
-radio
Cena zawiera:
kompletny wózek z napędem
komplet taśm
komplet karabinków
uprząż (jedną)
zbiornik 16l
tłumik szmerów ssania
Cena nie zawiera:
spadochronu zapasowego
elektroniki
dodatkowych zbiorników
Istnieje możliwość przeszkolenia na wózek, również dla osób bez doświadczenia lotniczego.
Wystawiamy Faktury VAT - wózek możesz bez problemu odliczyć od podatku
Wózek może zostać odebrany osobiście, ale może zostać również wysłany.