O firmie Sprzedażą książek zajmujemy się już od wielu lat. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, rozpoczynamy sprzedaż w serwisie aukcyjnym Allegro! Nasza księgarnia proponuje Państwu książki techniczne z każdej branży oraz nowości wydawnicze z każdej dziedziny w dobrych cenach!! Do każdej książki wystawiamy paragon, a na życzenie faktury VAT. Podstawą reklamacji jest paragon lub faktura zakupu.
Płatności Przyjmujemy wpłaty tylko przelewem na konto
Przesyłka Realizujemy przesyłki w dniu zaksięgowania wpłaty na naszym koncie.
Kontakt
Napisz do nas email
Skype
Gadu-Gadu
|
Volkswagen Golf IV i Bora,
wyd. 5
Dieter Korp Wydawnictwa Komunikacji i Łączności ISBN: 83-[zasłonięte]-1479-1 ISBN 2: 978-83-[zasłonięte]-1479-4 format: 195x245
Bogato ilustrowany poradnik opisujący samochody Volkswagen Golf IV, Golf IV Variant (kombi), Bora i Bora Variant, produkowane od września 1997 roku z silnikami benzynowymi: 1,4 dm3 (55 kW); 1,6 dm3 (74 kW, 77 kW)); 1,8 dm3; 1,8 dm3 turbo (92 kW, 110 kW); 2,0 dm3 (85 kW); 2,3 dm3 V5 (150 kW); 2,8 dm3 V6 (150 kW) oraz z silnikami wysokoprężnymi 1,9 dm3 TDI (66 kW, 81 kW); 1,9 dm3 SDI (50 kW); 1,9 dm3 TDI PD 74 kW (od X 2000 r.), 1,9 dm3 TDI PD 85 kW (od IX 1999 r.), 1,9 dm3 TDI PD 96 kW (od XI 2000 r.), 1,9 dm3 TDI PD 110 kW (od IX 2000 r.), wyposażonymi w mechaniczne skrzynki przekładniowe pięcio- lub sześciobiegowe albo automatyczne cztero- lub pięciobiegowe.
SPIS TREŚCI
WSTĘP PREZENTACJA SAMOCHODU WYTYCZNE DO NAPRAW Miejsce pracy Części zamienne Narzędzia Bezpieczeństwo przede wszystkim Prawidłowe podnoszenie samochodu Połączenia gwintowe Samochód w warsztacie
PIELĘGNACJA POJAZDU Czyszczenie wnętrza Siedzenia skórzane Mycie nadwozia Zerowanie wskaźnika przebiegów międzyobsługowych Mycie silnika Smarowanie Oczyszczanie szyb / wycieraczki i spryskiwacze Konserwacja i renowacja powłoki lakierowej Uszkodzenia lakieru
SILNIK Silniki benzynowe Silniki wysokoprężne Osłony i pokrywy silnika Ustawianie tłoka 1. cylindra w GMP Ciśnienie sprężania Popychacze hydrauliczne Sprawdzanie, regulacja naciągu i wymiana paska wieloklinowego Stuki w silniku Układ smarowania Regularna wymiana filtru oleju Ciśnienie oleju Olej silnikowy Zużycie oleju Wymiana oleju i filtru oleju Sprawdzanie szczelności układu smarowania Układ chłodzenia Obieg cieczy chłodzącej Ciecz chłodząca Sprawdzanie szczelności układu chłodzenia Sprawdzanie i uzupełnianie poziomu cieczy chłodzącej Wymiana cieczy chłodzącej Uzupełnianie środka zapobiegającego zamarzaniu cieczy chłodzącej Wymontowanie i sprawdzenie termostatu Uszkodzenie wentylatora Wymontowanie chłodnicy i wentylatora Wymiana przewodów układu chłodzenia Sterowanie silnika Pożegnanie z gaźnikiem Elektroniczne urządzenie sterujące Magistrala przesyłu danych CAN Układ wtryskowy silników benzynowych Wielopunktowy wtrysk benzyny Przygotowanie mieszanki Dalsze elementy układu zasilania Samodzielne prace przy układzie wtryskowym Filtr powietrza Układ zapłonowy Sterowanie układu zapłonowego Optymalna chwila zapłonu Cewka zapłonowa Świece zapłonowe Oględziny cewek zapłonowych i przewodów Sprawdzanie prądu zapłonu Sprawdzanie czujnika prędkości obrotowej Sprawdzanie sterowania członu wyjściowego Sprawdzanie cewek zapłonowych Czujnik Halla Układ wtryskowy silników wysokoprężnych Wtrysk paliwa Elementy elektroniczne układu Czujniki Urządzenie sterujące Nastawniki Pompa wtryskowa Działanie układu EDC Zachowanie czystości Wymiana filtru paliwa Odwadnianie filtru paliwa Sprawdzanie zaworu początku wtrysku Sprawdzanie czujnika prędkości obrotowej Czujnik wzniosu iglicy rozpylacza Wtryskiwacze Pompowtryskiwacze Układ zasilania Przewietrzanie układu zasilania Najważniejsze elementy układu zasilania Paliwo Jazda oszczędna Sprawdzanie przewietrzania zbiornika Wymiana filtru paliwa Spuszczanie paliwa Wymontowanie przewodów paliwa Ocena niedomagań pompy paliwa Wymontowanie pompy paliwa Sprawdzanie przekaźnika pompy Układ wylotowy Trwałość układu wylotowego Oczyszczanie spalin Wskazówki do pracy przy układzie wylotowym Sprawdzanie stanu układu wylotowego Wymiana układu wylotowego
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU Przełożenia i siła napędowa Zadanie sprzęgła Zadanie przekładni głównej Sprzęgło Sprawdzanie sprzęgła Czy sprzęgło rozłącza prawidłowo? Wymiana pompy obwodu sprzęgła Wymiana hydraulicznego siłownika sprzęgła Odpowietrzanie obwodu hydraulicznego sprzęgła Mechaniczna skrzynka przekładniowa Regulacja mechanizmu zmiany biegów Wymontowanie i zamontowanie obudowy mechanizmu zmiany biegów Sprawdzanie skoku wałka wybieraka Sprawdzanie poziomu oleju w skrzynce przekładniowej Wymiana oleju przekładniowego Napełnianie skrzynki przekładniowej olejem Automatyczna skrzynka przekładniowa Zasada działania automatycznej skrzynki przekładniowej Przekładnia hydrokinetyczna Czujniki Program dynamicznej zmiany biegów (DSP) Programy zastępcze Sprawdzanie automatycznej skrzynki przekładniowej Sprawdzanie poziomu oleju w przekładni głównej automatycznej skrzynki przekładniowej Samochody z napędem wszystkich kół, wymiana oleju w sprzęgle Haldex Sprawdzenie i regulacja linki dźwigni wyboru biegów Napęd półosi Przekładnia główna i półosie napędowe Sprawdzanie osłon półosi napędowych Wymontowanie półosi napędowej Wymiana przegubu równobieżnego od strony koła
UKŁAD JEZDNY Budowa układu jezdnego Układ kierowniczy a bezpieczeństwo jazdy Przednia oś Golfa IV i Bory Tylna oś Golfa IV i Bory Zawieszenie wielodrążkowe w 4Motion Sprawdzanie ustawienia kół Sprawdzanie stanu amortyzatorów Układ kierowniczy Sprawdzanie luzu w układzie kierowniczym Sprawdzanie osłon zębatki przekładni kierowniczej Sprawdzanie przegubów drążków kierowniczych i ich osłon Sprawdzanie sworzni wahacza Sprawdzanie luzu łożysk kół Zawieszenie Wymontowanie kolumny przedniego zawieszenia Wymiana przegubów drążków kierowniczych Wymiana drążków kierowniczych Wymontowanie tylnego amortyzatora i sprężyny śrubowej Wymiana łożyska tylnego koła Wspomaganie układu kierowniczego Sprawdzanie poziomu oleju hydraulicznego Sprawdzanie szczelności zespołu wspomagania układu kierowniczego Napełnianie olejem i odpowietrzanie wspomagania układu kierowniczego Regulacja przekładni kierowniczej ze wspomaganiem Opony i koła Sprawdzanie ciśnienia w ogumieniu Plastykowe osłony zaworów powietrza Zmiana koła Sprawdzanie stanu ogumienia
UKŁAD HAMULCOWY Hamulce Golfa i Bory Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego Sprawdzanie szczelności układu hamulcowego Sprawdzanie urządzenia wspomagania hamulców (serwa) Sprawdzanie działania hamulców Sprawdzanie grubości wkładek ciernych Sprawdzanie stanu tarczy hamulca i tarczy impulsowej Odpowietrzanie układu hamulcowego Wymiana płynu hamulcowego Wymontowanie zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego Wymontowanie pompy hamulcowej Wymontowanie urządzenia wspomagania hamulców Wymiana elastycznych przewodów hamulcowych Wymiana wkładek ciernych hamulców przednich Wymiana wkładek ciernych hamulców tylnych Wymiana tarczy hamulca Oczyszczanie zacisku i tłoczka hamulca przedniego Hamulec awaryjny Sprawdzanie działania hamulca awaryjnego Wymiana cięgien hamulca awaryjnego Regulacja hamulca awaryjnego
WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Instalacja elektryczna Akumulator i rozrusznik Alternator Regulator napięcia Sprawdzanie poziomu elektrolitu w akumulatorze, czyszczenie końcówek biegunowych Sprawdzanie stanu naładowania akumulatora Uruchamianie silnika za pomocą zewnętrznego akumulatora Ładowanie akumulatora Wymontowanie akumulatora Wyszukiwanie uszkodzonych odbiorników Sprawdzanie regulatora napięcia Wymontowanie alternatora Wymontowanie rozrusznika Oświetlenie Stała kontrola oświetlenia Wymiana żarówki reflektora Wymontowanie reflektora w Golfie i Borze Prowizoryczne ustawianie świateł reflektorów Wymiana żarówek w tylnej lampy zespolonej Wymiana żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej Wymiana żarówki trzeciego światła stop (Golf) Wymiana żarówki oświetlenia wewnętrznego (Golf) Akustyczne i optyczne urządzenia sygnalizacyjne Sprawdzanie optycznych urządzeń ostrzegawczych Wymiana żarówki bocznego kierunkowskazu Symulowanie działania uszkodzonego przerywacza kierunkowskazów Wymontowanie i sprawdzenie sygnału dźwiękowego Sprawdzanie i wymiana wyłącznika świateł hamowania Lampki kontrolne, wskaźniki, wyłączniki Sprawdzanie przed jazdą Sprawdzanie działania wyłączników Wymiana wyłącznika świateł Wymiana przycisku blokady pokrywy wlewu paliwa Wymontowanie zespołu wskaźników Przewody i złącza Bezpieczniki Przyporządkowanie bezpieczników Wymiana bezpiecznika Przekaźniki Schematy instalacji elektrycznej
WNĘTRZE SAMOCHODU Niewiele napraw do samodzielnego wykonania Automatyka układu klimatyzacji Filtr przeciwpyłkowy Schowki, półki, osłony, siedzenie dla dziecka Wymontowanie konsoli środkowej Wymontowanie schowka Wymontowanie poszycia tylnych drzwi Wymontowanie poszycia tapicerskiego bocznych drzwi Wymontowanie zamka drzwi Wymontowanie siedziska tylnego siedzenia Wymontowanie oparcia Wymontowanie radia Wymiana żarówki oświetlenia wewnętrznego Wymiana wyłączników rozsuwanego dachu i oświetlenia wewnętrznego Wymiana żarówki oświetlenia bagażnika
NADWOZIE Okna i szyby Wymontowanie przedniego zderzaka Ustawienie przedniego pasa w położenie obsługowe Wymiana błotnika Wymontowanie i regulacja pokrywy przedziału silnika Wymontowanie i ustawienie drzwi tyłu nadwozia Wymontowanie i ustawienie pokrywy bagażnika (Bora) Wymontowanie tylnego zderzaka Czyszczenie przewodów odprowadzających wodę Wymiana bocznych listew ochronnych
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE Silnik Głośność pojazdu Wyposażenie elektryczne Emisja spalin, pojemności (tylko Golf) Układ zasilania (przygotowanie mieszanki) Układ przeniesienia napędu Masy, Golf limuzyna czterodrzwiowa Masy, Golf Variant Masy, Bora limuzyna Masy, Bora Variant Podwozie Układ hamulcowy Samochody oferowane na rynku polskim w roku 2003
PLAN PRZEGLĄDÓW GOLFA IV I BORY
SKOROWIDZ RZECZOWY
|