|
*****************
Dane adresowe:
MOTOMAX sp. z o.o.
ul. Grudziądzka 151
87-100 Toruń
tel.: 056 [zasłonięte] 08
fax: 056 [zasłonięte] 50
pn.-pt. 7.00 - 15.00
|
*****************
W przesyłce zawsze
paragon lub faktura
*****************
Wysyłka kurierem za
pobraniem -24 godz.
- 27zł. |
| . |
|
|
Podparty na łożysku przegub wewnętrzny prawej półosi Volkswagena T5, w większości przypadków nie zazębia się w pełni z wałkiem wyjściowym skrzyni biegów.
Zazębione jedynie w 70% połączenie wielowypustowe po kilku latach eksploatacji ulega uszkodzeniu. Widać to na zdjęciu z prawej. |
W uszkodzeniu tego połączenia duży udział ma gumowe osadzenie łożyska podpory, które po pewnym czasie ulega zużyciu (pęka, rozwarstwia się) i powoduje bardzo szkodliwy luz wzdłużny tulei przegubu.
Drgająca wzdłużnie tuleja, "wpompowuje" osadzające się na wałku cząsteczki wody do wnętrza wielowypustu, powodując jego korozję.
Umieszczony na wałku o-ring, nie stanowi dla poruszających się wzajemnie elementów wystarczającego uszczelnienia. |
Jakie jest na to lekarstwo?
1. Przede wszystkim rezygnujemy z elastycznego mocowania łożyska. Gumowe gniazdo miało za zadanie jedynie tłumić jego szum. Nowe gniazdo umożliwia w przyszłości wymianę łożyska na nowe, o typowym rozmiarze.
2. Obudowa łożyska jest tak skonstruowana, aby całość była przesunięta o 5mm w stronę skrzyni biegów. To umożliwia pełne zazębienie wielowypustu. |
| W indywidualnych przypadkach, np. po remoncie skrzyni biegów, można zastosować dodatkową, załączoną podkładkę tak, aby podczas mocowania nie naciągać obudowy łożyska. |
|