Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

VW GOLF MK I 1[zasłonięte]974-19

16-07-2012, 12:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 6 000 zł     
Użytkownik only_snovboard
numer aukcji: 2449225919
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2180   
Koniec: 03-07-2012 14:09:44

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

VW GOLF 74-83

 

Bardzo dużo zdjęć zamieściłem w linku na samym dole oferty, przeczytaj proszę uważnie opis. 

 

Dużo dodatkowych, wartościowych części !

 

Sprzedaję mojego golfa, którego jest właścicielem, od kilku dobrych lat. Odkąd kupiłem auto, każdą zimę spędziło w garażu, było jeżdżone tylko w wakacje, raczej przy dobrej pogodzie. Poprzedni właściciel też je garażował, przynajmniej tak mnie zapewniał i auto na oględziny wyjechało z garażu.

 

Stan blacharski: 

 

-auto ma kilka widocznych ognisk korozji między innymi na prawym błotniku zaraz przy szybie, tylne nadkola, delikatnie klapa. Ogniska nie są zbyt duże, z daleka ich nie widać, a auto prezentuje się świetnie. Ostatnio auto było na przeglądzie oraz u mechanika, gruntownie został sprawdzony spód auta. Nie ma większy ognisk korozji, wszystkie fundamentalne elementy są zdrowe. Ślady korozji można jeszcze dostrzec pod tylnym pasem, przy łączeniu z kołem zapasowym. Oczywiście auto posiada drobne rysy, które wynikają głównie z oddawania auta do psełdomechaników, którzy nie okazywali wystarczającego szacunku dla starego auta. Lakier kilka razy w sezonie starałem się polerować i woskować, w tym rokoku jeszcze tego nie robiłem i na zdjęciach auto jest tylko po myjni, przed sprzedażą postaram się to uczynić.

 

Z zewnątrz: 

 

Zderzaki plastikowe z chromowaną obwódką, z tego co wiem już nie dostępne w zamienniku oraz oryginale, te które posiadam są w bardzo dobrym stanie, dodatkowo posiadają spryskiwacze reflektorów. Listwy na aucie są gumowe z czarną chromowaną wstawką, brakuje jednaj na błotniku, nie wiem czy ją zgubiłem czy jest gdzieś w domu ale mam chyba gdzieś też cienkie czarne od GTI tylko nie wiem czy 3D czy 5D. Listwy pod drzwiami są całe w chromie.

 

Klamki chrom. Plastiki na szybę przednią od wersji Pirelli, piszę o nich więcej poniżej. Grill chrom w ZAJEBISTYM stanie. Żaden zaczep nie jest ułamany, chrom idealny. Wszystkie szyby chyba mają znaczki i są ori. Jeśli się nie mylę są lekko barwione. Lotka pod pasem przednim nie jest oryginalna i od wersji GTI, jest to wąska lotka. Lampy przód Hella, tylne też ori. Niestety posiadam trzy kluczki do auta; stacyjka ori., drzwi ori., bagażnik dorabiany. Kliny w szybach chrom, nie jest to idealny stan ale komplet na 3D kosztuje chyba 150zł.

 

Zawieszenie: 

 

Auto od dwóch lat stoi na gwintowanym(czyli z możliwością regulacji wysokości zawieszenia) zawieszeniu, firmy Ta-Technix. Auto tak jak napisałem stało, bo przejeździłem na tym zawiasie może z 600km. Przy wymianie amortyzatorów, wymieniłem też poduszki.

Auto na zdjęciach nie jest maksymalnie obniżone, może jeszcze iść w dół J 

 

Wydech:

 

Został wycięty tłumik środkowy i zastąpiłem go kawałkiem kwasówki. Środkowe rury, odchodzące od tłumika środkowego były kupione może z 1,5 roku temu, tak samo jak tłumik końcowy, z którego wychodzi końcówka również zrobiona z kwasówki. Do auta dodaję również kolektor wydechowy od wersji GTI czyli zakończony prostokątem na dwururkę. Dwururka również w komplecie z autem.

Po tych zabiegach auto do cichych nie należy, pięknie mruczy przy redukcji i wysokich obrotach.

 

Hamulce:

 

Rok temu założyłem wentylowane i nacinane tarcze hamulcowe + nowe klocki hamulcowe, nie pamiętam już jacy to byli producenci, na tym zestawie przejechałem może 1000km
Tył był robiony około, dwóch tygodni temu, zostało wymienione wszystko; bębny, sprężynki, tłoczki, szczęki, przewody, łożyska itd… za sam zestaw na tył zapłaciłem 400zł, tylne hamulce przejechały może 200km.
Oczywiście został również wymieniony płyn hamulcowy. Osobiście planowałem wymienić serwo na większe i osobą, które chciałby bardziej sportowo jeździć autem, polecam to zrobić.

 

Koła:

 

Aktualnie auto stoi na stalówkach z golfa mk1 ze zwykłej wersji czyli 5 cali. Koła były malowane proszkowo z podkładem a uprzednio piaskowane chyba 2 lata temu, ale w związku z tym że auto stało, nie widać żadnych ubytków po za obtarciem od dziury( praktycznie nie widocznym). Na felgach są stare opony, które kupiłem tylko po to żeby auto polatało na ori. stali do zdjęć, finalnie planowałem wstawić oczywiście inne koła. W bagażniku leży piąta felga po renowacji ale pochodząca już z golfa GTI czyli 5,5 cala J koła pomalowane są na białą perłę, mają ładny połysk jak się przypatrzyć.


Do golfa dorzucam również praktycznie nowe opony, które zakupiłem pod jakieś szerokie koło, są to 2x Toyo proxes t1r o rozmiarze 14/185/45 oraz 2x Uniroyal rainsport o takim samym rozmiarze. Opony te jeździły na aucie z szeroką stalą 14/8 cali, opony kupiłem nowe, przejechałem na nich 1400km. Na zimę auto stawiałem na stali a opony leżały u mnie w domu. A od dwóch lat kiedy to sprzedałem stalówki, opony leżą w przedpokoju i ładnie wyglądają…
Rozstaw śrub nie był zmieniany, czyli klasycznie 4x100.

 

Silnik i elektryka:

 

W aucie znajduje się silnik 1.8 z golfa II, oznaczenie silnika to gx. Serducho zastało zmienione w zeszłym roku ale z powodu braku funduszy i dobrego fachowca swap ciągną się przez rok, dopiero w maju, projekt został skończony przez profesjonalistę i auto jeździ. Silnik posiada 90 koni mechanicznych, jest to blok, który dość łatwo można przerobić na GTI i uzyskać minimum 112km.
Silnik jest na k-jetronic’u, ale oczywiście można wstawić mu gaźnik. Silnik jest w bardzo dobrej kondycji, pracuje jak zły, został wyjęty z dwójki, która dostała w tył. Auto odpala od razu, nawet po tygodniowej przerwie, nie ma z tym najmniejszego problemu. Jedynym problemem są wtryskiwacze, które nie są w najlepszym stanie, w związku z czym nie równo podają paliwo, na niskich obrotach kiedy to silnik nie jest jeszcze nagrzany auto „skacze/rwie”, jak się rozgrzeje jeździ się już dosyć przyjemnie powyżej 2 tyś.  obrotów pracuje już normlanie. Oczywiście w związku z wadliwymi wtryskiwaczami, moc silnika jest niższa. Wtryskiwacz zapłonowy jest raczej w porządku, należy wymienić cztery pozostałe, miałem to zrobić w tym roku, ale postanowiłem sprzedać auto gdyż potrzebuję czegoś znacznie większego, i zostawiam już to nowemu właścicielowi. Autem można wracać na kołach, ale istnieje problem tych wtryskiwaczy no i jest niziutko 
J

 

Podczas przekładki, blok był rozebrany z osprzętu i wyczyszczony, kolejno poszedł podkład i farba antykorozyjna, odporna na wysokie temperatury. Pokrywy nie malowałem, skrzyni również. Skrzynia jest pięciobiegowa i pochodzi z golfa mk2. Bak został zamontowany z diesla, był w dobrym stanie, a dodatkowo został w miarę możliwości oczyszczony od wewnątrz. Przewody paliwowe pochodzą z golfa mk2, są to te niebieskie przystosowane do wysokiego ciśnienia. Zaraz za bakiem została zamontowana nowa pompa paliwa wytwarzająca 7 barów, mam na nią paragon i gwarancję. Został zakupiony nowy filtr paliwa, powietrza i oleju, zostały również wymieniony prawie wszystkie uszczelki( za zestaw zapłaciłem 400zł). Niektóre węże również są nowe. Akumulator kupiłem może z miesiąc temu, chłodnica duża i nowa. Nowe sprzęgło. Zalany nowymi płynami.

Cała elektryka została położona nowa. Wszystko jest zrobione pod golfa mk2, łącznie z kostką bezpieczników, cała stara wiązka z golfa mk1 została wyrzucona, takie rzeczy jak blaszki lamp tylnych zostały wypiaskowane, więc na kilka grubych lat będzie spokój ze zwarciami, palącymi się przewodami itd… Jeśli ktoś chciałby zmieniać na inny silnik np. KR elektryka jest gotowa, wystarczy włożyć silnik. Nie jest podłączone radio oraz zegary tunelu, które nie są włożone ale je posiadam. Mechanik zapomniał też podpiąć linkę prędkościomierza oraz wskaźnik ilości paliwa, ale nie mam czasu tego robić przed sprzedażą. Tylna wycieraczka, nawiew, podgrzewanie tylnej szyby działa i inne pierdoły działają.

 

Auto posiada spryskiwacze reflektorów, po zakupie auta zdemontowałem dopływ płynu do spryskiwaczy gdyż przy myciu szyby również były pryskane reflektory a po kilku godzinach czyszczenia auta denerwowało mnie to że płyn spływał mi po reflektorach i pasie przednim, spryski są sprawne, trzeba je podpiąć.  Tylna szyba oczywiście też posiada wycieraczkę oraz spryskiwacz J

W drzwiach i pod tylnymi siedzeniami (nie chciałem kaleczyć auta więc głośniki po prostu leżą na dywanie) są głośniki, już nie pamiętam w jakim są stanie, te tylne kupowałem dwa lata temu ale bardzo niska półka. Radio to stary kaseciak Pioniera, ale mam też gdzieś takie mega oldschool’owe, które też dorzucam.

 

Wnętrze:

 

Środek cały brązowy w zajebistym stanie, na siedzeniach nie ma żadnych przetarć, tylna kanapa w bardzo dobrym stanie. Dywan brązowy w świetnym stanie, plastiki pod pedałami i po lewej stronie tunelu nie naruszone, nie popękane, nie przetarte co rzadko się zdarza. Siedzenia posiadają tylko regulację oparcia. Tunel środkowy brązowy, posiadam jeszcze chyba jeden czarny i kolejny brązowy oraz brązową prostokątną zaślepkę na zegary, zegary tak jak pisałem są w komplecie ale niepodpięte, posiadam, wskaźnik napięcia, chyba temp. oleju oraz zegar J Gałka klasyczna czterobiegowa po starym silniku, mieszek również brąz. Cała deska jest brązowa. Brakuje chyba jednego przełącznika. Aktualnie na aucie jest kierownica z wersji GTI, stary typ, trójramienna, niestety w kolorze czarnym, ale zapewniam że stan jest imponujący, znaczek w ogóle nie przetarty, taką kierownice można od ręki sprzedać za 250-300zł w Polsce. Lusterko brązowe J zamek schowka działa, wszystko raczej zadbane. Boczki u dołu są takie jak dywan, z chromowaną listwą. Boczki posiadając kieszeń oraz miejsce na głośnik, duży uchwyt do zamykania drzwi. Od strony kierowcy regulacja szkła lusterka lewego. Boczki w świetnym stanie. Niestety przez wszystkie te lata nie mogłem dorwać brązowych korbek i są czarne, trochę zmęczone życiem. Lusterka zewnętrzne czarne, prawe również ma wyjście na regulację ale nie było wyciętej dziury w boczku i tak zostawiłem, nie chciałem dziurawić.

Bagażnik ma brązowe parapety i brązową deskę, niestety troszkę jest krzywa ale w łatwy sposób można ją naprostować. Podsufitka jest biała i w dobrym stanie, jedynie nad bagażnikiem ktoś ją przytarł i jest brudna. Mata w bagażniku jest do wyrzucenia, trzeba założyć nową, ostatnio jak ją podniosłem w kole zapasowym zauważyłem pajęczynę co świadczy o tym że jest dość sucho w budzie. W bagażniku brakuje zbiorniczka do spryskiwaczy ale mam go osobno jak ktoś chciałby zakładać.

 

Dokumenty:

 

Auto oryginalnie posiadało silnik 1.3 przynajmniej tak jest w dowodzie rejestracyjnym. Osobiście kupiłem go z 1.5 i muszę przyznać ze latał jak szalony na gaźniku i przy 50km, teraz jest 1.8 i niestety nie odczułem jeszcze tej mocy, przez te wtryskiwacze. Auto ma w papierach dość niską pojemność więc ubezpieczenie będzie tanie, ja płacę około 800zł posiadam 60% zniżek ale również zwyżkę za wiek chyba 30%, oraz mieszkam w Warszawie więc za to też dopłacam, za takiego golfa nie mając zwyżek rocznie można płacić około 400-500zł a może i mniej.

 

Oczywiście auto było sprowadzane i były jakieś machlojki, które dotyczyły większości aut z tamtych lat, aczkolwiek nie jest tak źle gdyż posiadam dokument iż numer VIN został nabity przez stację diagnostyczną w Bydgoszczy w roku 1992 J z oryginalną pieczątką J, w celu uporządkowania tych spraw podczas pierwszego przeglądu, auto otrzymało nową tabliczkę znamieniową – czytaj naklejkę. Po tych zabiegach z dokumentacją auta wszystko jest ok. Auto zostało wyprodukowane chyba po 78 roku ale obstawiałbym 81-82. Przegląd jest ważny do czerwca lub maja przyszłego roku. Ubezpieczenie skończyło się 12 czerwca, ale biorę na siebie opłatę na najbliższe pół roku. Przebieg na liczniku to 229 tyś. ale  silnik był wymieniany… 


Bonusy:

 

do auta dorzucam:

 

-zderzaki chrom, z dwiema listwami oraz jednym oryginalnym boczkiem i czterema metalowymi, dorabianymi na własną rękę przez poprzedniego właściciela. Zderzaki są oryginalne, mają wytłoczone znaczki, przedni jest delikatnie zakrzywiony pod pas przedni, oraz posiadają wszystkie dziury tam gdzie powinny być. Zderzaki są z łapami. Zderzaki jeszcze nie były zakładane, kupiłem je i nie miałem czasu się nimi zająć, trzeba je wyczyścić, spolerować chrom, ewentualnie troszkę naprostować. Zapłaciłem za nie sporo, ale to wąskie oryginalne zderzakiJ

 

-lusterka, chrom, pochodzące jeśli dobrze pamiętam od Opla, bardzo podobne do tych VW z pierwszych lat, trzeba wykonać małą przejściówkę aby móc je założyć, ale prezentują się wyśmienicie, chrom jest w świetnej kondycji.

 

-klamki, chrom, od kierowcy z zamkiem, od pasażera bez. Z jednej strony plastik jest pęknięty, ale można kupić taki za grosze, klamki już na aucie, mam też metalowe czarne.

 

-kapsle chrom, ori. VW, stan dobry, chyba posiadam też do nich spinki, ale nie jestem pewny czy na wszystkie koła. Na aucie są aktualnie, czarne plastiki, chyba od mk2 albo 3 ale nie jestem pewny.

 

-opony o których już pisałem, które najlepiej leżą na 8 lub 8,5 cala feldze J rozmiar 14 /185/45 Toyo oraz Uniroyal.

 

-czarne plastiki na szybę od Pirelli, jakiś człowiek, który nie wiedział jak je zamontować, przytwierdził je na wkręty ale na szczęście nie do mojego auta, ale dziury w plastikach zostały, prostym sposobem można je doprowadzić do idealnego stanu, plastiki na aucie.

 

-zegary do tunelu, olej, napięcie i zegar

 

-kolektor wydechowy od GTI wraz z dwururką

 

-kolektor dolotowy wraz z przepustnicą

 

-dwa dodatkowe tunele, tapicerka z ori. GTI, którą własnoręcznie wyjmowałem, chyba zostały mi tylko na tył do 3D, przód chyba sprzedałem, dodatkowe lampy tył (szerokie), nowy tłumik środkowy, 3 baki chyba dwa z PB i jeden z Diesla, grill plastikowy z czerwoną obwódką stylizowany na GTI ale niestety sam go robiłem, nie jest ori. Ale wyszedł bardzo dobrze. Drewniana kierownica Luisi trójramienna chyba 32cm, oryginalna brązowa kierownica, która został kupiona z autem.  Dorzucam też 4 wtryskiwacze, które wyjąłem z GX na szrocie, można je potraktować ultradźwiękami i może będą lepiej chodziły niż te na aucie.

 

-mam pewnie jeszcze dużo innych gratów, o których zapomniałem, ale wszystko dorzucam do auta.

 

Nowe rzeczy:

 

-pompa paliwa
-chłodnica
-akumulator
-sprzęgło
-większość uszczelek, niektóre zostały wymienione w zeszłym roku niektóre w maju tego roku

-wszystkie filtry i płyny
-wszystkie podzespoły hamulcy tylnych 
-lewy kierunek przód, prawe lustro
-węże wodne
-linka hamulca ręcznego

 

Rzeczy wymienione w zeszłym roku:

 

-hamulce przód (tarcze oraz klocki)
-układ wydechowy
-lewy przegub 
i jeszcze kilka rzeczy o których już zapomniałem

 

Auto jest sprawne, jeździ jest problem z wtryskiwaczami, które nie równo rozdzielają paliwo. Posiada przegląd oraz ubezpieczenie ale jeszcze nie opłacone, zobowiązuję się do opłaty ubezpieczenia na pół roku (do grudnia) przed sprzedażą auta. W dokumentach jest porządek. Należy zająć się wtryskiwaczami, o których pisałem oraz prawą osłoną przegubu lub całym przegubem. Jeśli chodzi o korozję to wszystko opisałem powyżej. Trzeba też wymienić wycieraczki.

 

Mam nadzieję że przybliżyłem najlepiej jak się dało, stan auta oraz pełen zakres prac przy nim wykonanych oraz części i akcesoriów, które dodaję do pojazdu. Auto można pomimo zmian jakie zaszły zarejestrować na zabytek, na pewno 90% części jest oryginalna. Nie wprowadziłem również zmian, które blokowały by powrót do oryginału. Zachęcam do zakupu tego pojazdu, każdy kto jest w temacie wie jak czuje się kierowca w aucie, które na każdym kroku przyciąga uwagę i jest troszkę głośniejsze niż seryjne wozy. Osobiście uwielbiam latać tym autem, niskie zawieszenie, daje niesamowitą pewność w zakręcie oraz wrażenie siedzenia na ulicy. Po wymianie wtrysków auto będzie miało 90 koni co zapewniam że wystarcza, jeśli nie chcemy ścigać się na zawodach itd.

 

To na miasto 90km w golfie, który prawie nic nie waży robi robotę, wiadomo że do tych aut można wrzucić jednostki o znacznie większej mocy ale przy odrobinie gotówki z tego silnika można zrobić spokojnie 120km.

Uważam że cena jest adekwatna do sprzedawanego pojazdu, auto jest kultowe, jak na swój wiek stan jest dobry, albo i bardzo dobry, wszystkie zmiany są na plus, duża ilość części jest nowa a dodatkowo do auta dorzucam przedmioty, które mają sporą wartość wśród kolekcjonerów i jest je coraz ciężej zakupić.

 

Z góry dziękuję za standardowe telefony typu: „Panie, bądź pan człowiek, dogadamy się…” W auto włożyłem mnóstwo pieniędzy, których i tak już nigdy nie zobaczę.

 

Negocjacje wchodzę w grę ale rozsądne, zapraszam na oględziny osoby zainteresowane, auto stoi w Warszawie po prawej stronie Wisły. Auto praktycznie można oglądać każdego dnia.

 

Osobą poważnie zainteresowanym zakupem bardzo chętnie odpowiem na wszelkie pytania telefonicznie jak i pisemnie.

 

500-[zasłonięte]-172 lub [zasłonięte]@gmail.com

 

Dziękuję za poświęcony czas.

Pozdrawiam K.

 

Aktualne zdjęcia, zrobione około tygodnia temu:

 

https://plus.google.com/photos/111[zasłonięte]705027[zasłonięte]254493/albums/575[zasłonięte]398737[zasłonięte]8017

 

https://plus.google.com/photos/111[zasłonięte]705027[zasłonięte]254493/albums/575[zasłonięte]405061[zasłonięte]2225

 

Zaraz po zakupie kilka lat temu:

 

https://plus.google.com/photos/111[zasłonięte]705027[zasłonięte]254493/albums/575[zasłonięte]048547[zasłonięte]7057

 

Zdjęcia silnika:

 

https://plus.google.com/photos/111[zasłonięte]705027[zasłonięte]254493/albums/575[zasłonięte]578091[zasłonięte]8721

 

Zdjęcia z różnych okresów:

 

https://plus.google.com/photos/111[zasłonięte]705027[zasłonięte]254493/albums/575[zasłonięte]800481[zasłonięte]7313

 

https://plus.google.com/photos/111[zasłonięte]705027[zasłonięte]254493/albums/575[zasłonięte]091224[zasłonięte]2945

 

https://plus.google.com/photos/111[zasłonięte]705027[zasłonięte]254493/albums/575[zasłonięte]627377[zasłonięte]7633