VOLKSWAGEN GOLF II
1.1 / 1.3 / 1.6D / 1.6TD
Obsługa i naprawa
Wydawnictwo AUTO
książka w doskonałym stanie, bez śladów używania
W książce opisano obsługę i naprawę samochodów osobowych Volkswagen Golf II, wyposażonych w:
· silniki benzynowe, produkowane od sierpnia 1986 roku, o pojemnościach 1,1 dm3 (stosowane również w samochodach VW Polo i Trabant 1,1) oraz 1,3 dm3 (stosowane również w samochodach VW Jetta i Wartburg 1,3) - HZ o mocy 37 kW (gaźnik Solex 1 B 3 lub Weber 32 TLA), MH o mocy 40 kW (gaźnik Pierburg 2 E 2), NU o mocy 37 kW (gaźnik Pierburg 2 E 2), NZ o mocy 40 kW (układ wtryskowy Digijet z katalizatorem), RC o mocy 37 kW (układ wtryskowy Digijet z katalizatorem), SC o mocy 47 kW (układ wtryskowy Digijet bez katalizatora);
· silniki wysokoprężne, produkowane od sierpnia 1983 roku, o pojemności 1,6 dm3 (stosowane również w samochodach VW Jetta i VW Passat 82-86) - JP o mocy 40 kW i JR o mocy 51 kW z turbodoładowaniem.
Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania połączeń oraz schematami elektrycznymi.
320 stron, 410 ilustracji, schematy elektryczne
ISBN 83[zasłonięte]85243-2
SPIS TREŚCI:
1. WSTĘP
1.1 DANE TECHNICZNE
Opis samochodów
Dane identyfikacyjne
Charakterystyka techniczna
Momenty dokręcania
1.2. INFORMACJE DLA UŻYTKOWNIKA
Ogólne wskazówki przeprowadzania napraw
Prawidłowe podnoszenie samochodu
2. SILNIKI 1,1 ORAZ 1,3
2.1. DEMONTAŻ SILNIKA
Wymontowanie i wmontowanie silnika gaźnikowego
Wymontowanie i wmontowanie silnika zasilanego wtryskowo
Rozłączanie silnika i skrzyni biegów
Ustawianie zawieszenia silnika i skrzyni biegów
Rozbiórka silnika
Składanie silnika
2.2. GŁOWICA
Wymontowanie głowicy z silnika w pojeździe
Rozbiórka głowicy
Naprawa głowicy
Składanie głowicy
Zamontowanie głowicy
Sprawdzanie popychaczy zaworów
Wymiana uszczelki wałka rozrządu
2.3. TŁOKI I KORBOWODY
Wymontowanie z silnika
Pomiar średnicy cylindrów
Sprawdzanie tłoków i korbowodów
Składanie tłoka i korbowodu
Wbudowanie tłoków i korbowodów
2.4. KADŁUB SILNIKA
2.5. WAŁ KORBOWY I PANEWKI GŁÓWNE
Wymontowanie wału korbowego
Sprawdzanie wału korbowego
Zakładanie wału korbowego
Wymiana pierścieni uszczelniających wału korbowego
Wymiana koła zamachowego
2.6. ROZRZĄD
Wymiana paska zębatego
Sprawdzanie i ustawianie rozrządu
Wymiana wałka rozrządu (silnik w pojeździe)
2.7. SMAROWANIE
Wymiana miski olejowej
Wymiana pompy oleju
Naprawa pompy oleju
Wymiana filtra oleju
Sprawdzanie ciśnienia oleju
2.8. CHŁODZENIE
Wymiana płynu chłodzącego
Sprawdzanie chłodnicy
Wymiana chłodnicy
Sprawdzanie wentylatora chłodnicy
Sprawdzanie czujnika temperatury
Wymiana pompy płynu chłodzącego
Naprawa pompy płynu chłodzącego
Regulacja naciągu paska klinowego
Wymiana termostatu
Naprawa układu nagrzewania
2.9. GAŹNIK SOLEX 1B3
Wymiana gaźnika
Rozbiórka gaźnika
Regulacja gaźnika
2.10. GAŹNIK WEBER TLA
Rozbiórka gaźnika
Regulacja gaźnika
2.11. GAŹNIK PIERBURG 2E3
Rozbiórka gaźnika
Regulacja gaźnika
Regulacja ciągła „gazu”
2.12. POMPA PALIWA I FILTRY
Wymiana pompy paliwa
Wymiana filtra powietrza
Wymiana filtra paliwa
2.13. UKŁAD WTRYSKOWY BENZYNY
Regulacja biegu jałowego
Sprawdzanie układu wtryskowego
Wymiana filtra powietrza
2.14. UKŁAD ZAPŁONOWY
Wymiana rozdzielacza zapłonu
Naprawa rozdzielacza zapłonu
Ustawianie zapłonu
Sprawdzanie cewki zapłonowej
Sprawdzanie regulatorów rozdzielacza zapłonu
Obsługa świec zapłonowych
2.15. UKŁAD WYDECHOWY
Wymiana kolektora wydechowego
Wymiana rury wydechowej
3. SILNIK 1,6 DIESEL, TURBODIESEL
3.1. DEMONTAŻ SILNIKA
Wymontowanie i wmontowanie silnika
Rozbiórka silnika
Składanie silnika
3.2. GŁOWICA
Wymontowanie głowicy z silnika w pojeździe
Rozbiórka głowicy
Naprawa głowicy
Składanie głowicy
Zamontowanie głowicy
3.3. TŁOKI I KORBOWODY
Wymontowanie z silnika
Sprawdzanie tłoków i korbowodów
Składanie tłoka i korbowodu
Wbudowanie tłoków i korbowodów
3.4. WAŁ KORBOWY I PANEWKI GŁÓWNE
Pomiar luzu osiowego
Wymontowanie wału korbowego
Wymiana pierścieni uszczelniających wału korbowego
Sprawdzanie wału korbowego
Zakładanie wału korbowego
3.5. KADŁUB SILNIKA
3.6. KOŁO ZAMACHOWE
3.7. WAŁEK POŚREDNI
Wymiana wałka pośredniego
3.8. NAPĘD AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
3.9. ROZRZĄD
Wymiana paska zębatego
Wymiana wałka rozrządu
Wymiana uszczelniacza wałka rozrządu
Regulacja luzu zaworów
3.10. SMAROWANIE
Wymiana miski olejowej
Wymiana pompy oleju
Naprawa pompy oleju
Wymiana filtra oleju
Wymiana chłodnicy oleju
Sprawdzanie ciśnienia oleju
3.11. CHŁODZENIE
Wymiana płynu chłodzącego
Sprawdzanie chłodnicy
Wymiana chłodnicy
Sprawdzanie wentylatora i czujnika temperatury
Sprawdzanie czujnika poziomu płynu
Wymiana pompy płynu chłodzącego
Naprawa pompy płynu chłodzącego
Regulacja naciągu paska klinowego
Wymiana termostatu
3.12. ZASILANIE
Obsługa filtra paliwa
Wymiana pompy wtryskowej
Sprawdzanie i regulacja początku tłoczenia
|