Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Vu - The Story of a Magazine that Made an Era

04-03-2012, 1:45
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 219 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2114438936
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 12-03-2012 14:06:13
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Vu - The Story of a Magazine that Made an Era


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]05438
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 320
Wydawnictwo Thames & Hudson
Język Angielski

Cena: 219.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

The French weekly magazine VU was where the modern status of photography in the media was first established.

Spearheading the media revolution of the 1920s, it ran over 600 issues between 21 March 1928 and 29 May 1940. Like a cinema newsreel on paper, it aimed to set itself apart with its ‘illustrated reporting of world affairs’.

The magazine covered an eclectic range of subjects including politics and current events, social issues, discoveries, disasters, the arts, sport, entertainment, and anything that would surprise or delight its readers. It promised ‘pages crammed with photographs’ and ‘sensational illustrated features’ – and it always delivered.

VU also made use of photomontage as a vehicle for pointed political or social criticism, in particular through the work of Alexander Liberman, who was art director from 1932 and had worked with Cassandre, who designed the VU logo. The rotogravure printing technique gave VU’s layout artists more creative leeway and gave new quality and power to the photographs themselves, by photographers including Kertész, Man Ray, Krull, Lotar and Brassaï.

This book pays tribute to VU’s fundamental contribution to press photography, showing how photographers and publishers became aware of the potential of the medium. Themed picture sections explore the most notable features of VU: striking page layouts, fascinating photo stories, stunning cover designs, chilling images from Nazi Germany, and more. This anthology gives the reader an unparalleled insight into how the modern media came into being, as well as offering a superb snapshot of an entire era.

Michel Frizot is research director at the Centre National de la Recherche Scientifique in France and a distinguished photography historian.
Cédric de Veigy is a teacher and a researcher in photography and cinema.