Witam serdecznie !
Przedmiotem tej aukcji jest moje VOLVO V40 T4-Elegance o następujących parametrach:
· Rok produkcji: 2002 (wersja już po liftingu)
· Silnik: 2,0 benzyna turbo - 200 KM
· Przebieg: 184 000 km
· Kolor: Garfitowy metalik
Auto jest krajowe - jestem jego drugim właścicielem i jeżdżę nim od 2006 roku.
Stan techniczny samochodu jest bardzo dobry. Jazda tym samochodem jest dla mnie niesamowitą przyjemnością, ale gusta są różne więc napiszę o nim jeszcze kilka zdań:
· Zawieszenie: auto ma sportowe zawieszenie o sportowej charakterystyce, które podobnie jak w Audi A4 jest „specyficznie komfortowe”, co oznacza, że jest, co prawda twarde, ale bardzo ładnie (i z przyjemnym dźwiękiem) tłumi nierówności dla prędkości większych niż 70-80 km/h. Poniżej tej prędkości jest rzeczywiście twarde i większe nierówności (dziury, nierówne przejazdy przez tory, „tarki” na skrzyżowaniach itp.) z pewnością będą odczuwalne bardziej niż przy zawieszeniach o standardowej miękkości. Największą jego zaletą jest doskonałe trzymanie się drogi.
· Wnętrze: w kilku testach modelu V40, które czytałem znalazła się informacja, że wnętrze daje poczucie komfortu… Potwierdzam: jest świetnie wyciszone a przednie fotele są doskonale wyprofilowane i wygodne, więc długie wyjazdy nie stanowią w tym aucie żadnego dyskomfortu (moim zdaniem jest wręcz przeciwnieJ). Skórzana, kremowa tapicerka jest doskonałym uzupełnieniem całości.
· Silnik: To największy atut auta - ten samochód naprawdę chce jechać! Jest idealny na trasy, nigdy nie brakuje mocy! Nie mówię oczywiście o ściganiu się z innymi pojazdami o wysilonych silnikach, ale o dynamicznej jeździe. Zawsze, gdy naciskam gaz czuję że auto przyśpiesza z dużą łatwością i jest to bardzo przyjemne uczucie! Jeżeli jeździłeś(aś) kiedyś sportowym motocyklem to wiesz o czym mówię!
Manualna skrzynia biegów z jednej strony daje pełną kontrolę nad autem a z drugiej nie generuje „boleśnie odczuwalnych” kosztów naprawy automatu, jeżeli ulegnie on awarii…
· Zużycie paliwa: wszystko zależy od stylu jazdy:
o Ruch miejski (Warszawa), przy stylu jazdy „nieco szybciej niż średnia” ok. 11 litrów (w weekendy), a w korkach (tu trudno mówić o jakimś styluJ) ok. 13 l.
o Poza miastem do 9 l (z rodziną) i 10,5 (bez rodziny)JJ. Minimalne zużycie jakie udało mi się zaobserwować to 7,8 l – jazda w dużym ruchu na odcinku 200 km bez gwałtownych przyśpieszeń). Maksymalne to 11,6 l – ale pewnie można i więcejJ
· Koszty utrzymania: w pierwszych latach posiadania pojazdu korzystałem tylko z autoryzowanych serwisów i koszty były wysokie, a czasami bardzo wysokie (f-ry do wglądu). Zrezygnowałem z autoryzowanych po 3-krotnej reklamacji usterki, którą podobno usnęli za 1 razem i z perspektywy czasu żałuję, że tak późno… Podsumowując: koszty napraw można utrzymać na zdecydowanie akceptowalnym poziomie kiedy korzysta się z zaufanych i sprawdzonych serwisów.
· Historia wypadkowa: auto jest absolutnie bezwypadkowe, ale miało dwie delikatne stłuczki, obydwie w prawy przedni błotnik – skutek napraw w autoryzowanym serwisie Volvo widoczny jest na zdjęciach (!!!).
· Historia napraw: auto jest mi absolutnie niezbędne do funkcjonowania więc wszystkie usterki były usuwane na bieżąco i bez oszczędzania. Do poważniejszych zabiegów serwisowych zaliczam regenerację turbiny, przy czym ze starej została praktycznie tylko obudowa…. W ciągu ostatnich 2-3 tys. km wykonane zostały następujące rzeczy:
o Wymiana tarcz i klocków (przód i tył)
o Wymiana rozrządu (wraz z pompą wodną i regulatorem faz rozrządu)
o Wymiana świec
o Wymiana obydwóch tłumików (poprzednia naprawa przez spawanie była co prawda tania, ale wykonana w taki sposób, że nie można było tłumików rozdzielić!)
o Wymieniona sonda lambda
o Wykonane czyszczenie klimatyzacji
o Wymiana oleju i filtrów
Wyposażenie auta stanowi:
· System ABS,
· Kontrola trakcji EBD
· Wspomaganie stabilności dynamicznej DSA
· Tempomat
· 6x poduszka powietrzna
· 2x elektryczne szyby (przód)
· Skórzana kremowa tapicerka
· Podgrzewane przednie fotele z oddzielną regulacją odcinka lędźwiowego
· Immobilizer
· Klimatronik
· Elektryczne i podgrzewane lusterka
· Szyberdach sterowany elektrycznie
· Wspomaganie kierownicy
· Komputer pokładowy
· Funkcja doświetlana drogi
· Funkcja automatyczne włączenie tylnej wycieraczki przy cofaniu
· Automatyczna regulacja interwału pracy wycieraczek w zależności od prędkości auta
· Możliwość programowania reflektorów przednich: zawsze włączone (razem z zapłonem), włączane manualnie
· blokada otwierania tylnych drzwi
· Autoalarm
· Centralny zamek
· Nagłośnienie „Rainbow”
· Radio z CD MP3 Pioneer DEH-P3500MP wraz z polską instrukcją
· Zestaw głośnomówiący NOKIA CK-15W z wyświetlaczem (polska lokazliacja)
· Reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami i wycieraczkami
· Halogeny
· Aluminiowe felgi 16”
· Relingi dachowe
· Hak holowniczy
oraz
Za namową znajomych sprzedaję auto bez napraw blacharsko lakierniczych, w celu uniknięcia niejasności związanych z powodem malowania elementów. Do naprawy kwalifikują się:
Koszt wykonania tych napraw w autoryzowanym serwisie Volvo wynosi 4 x 600 zł za element co daje kwotę 2400 zł. Tą samą usługę można wykonać w warsztacie lakierniczym na Mokotowie w kwocie 4 x 400 = 1600 zł, a już np. w Markach można to zrobić za 4 x 250 = 1000 zł
W razie dodatkowych pytań proszę o maila lub telefon na numer 602 434 636
Zastrzegam sobie prawo zakończenia aukcji przed czasem!